صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | دیدار وزیر امور خارجه و استاندار تهران با مراجع تقلید
بازدید این صفحه: 5025          تاریخ انتشار: 1392/9/9 ساعت: 02:00:47
دیدار وزیر امور خارجه و استاندار تهران با مراجع تقلید

وزیر امور خارجه کشورمان جناب آقای دکتر ظریف و آقای هاشمي استاندار تهران در قم با حضرات آیات عظام تقلید صافی گلپایگانی، موسوی اردبیلی و مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کردند.

موضوع: دیدار

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

 


دیدار معظم له با دکتر ظریف:
صبح روز جمعه هشتم آذر ماه 1392 دكتر ظريف وزير محترم امور خارجه و هيئت همراه با حضور در بيت حضرت آيت الله العظمي صافي مد ظله الوارف با معظم له ديدار و گفتگو كرد.
در ابتداي اين ديدار دكتر ظريف گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي وزارت امور خارجه و به خصوص نتايج مذاكرات ژنو را خدمت حضرت آيت الله العظمي صافي ارائه نمود.
معظم له نيز در اين ديدار، از تلاش‌هاي هيئت مذاكره كننده تقدير و تشكر كردند و اظهار اميدواري كردند كه نتايج اين توافق براي كشور و مردم شريف ايران و منطقه بسيار سودمند باشد و فرمودند كه از اينكه دل مردم را شاد كرديد ما هم خوشحاليم
ايشان در ادامه با بيان اينكه مردم پشتيبان شما هستند تا انشاء‌الله بتوانيد امور را اصلاح كنيد افزودند كه انشاء الله اين توفيقات ادامه داشته باشد و با حفظ حقوق و منافع مردم، عزت و سربلندي كشور اسلامي بيشتر شود.
در اين ديدار كه به صورت محرمانه برگزار گرديد، معظم له رهنمودها و مطالب مهمي را ايراد فرمودند و در پايان براي توفيقات ايشان و هيئت همراه دعا نمودند.
 
دیدار معظم له با استاندار تهران:
صبح پنجشنبه 7/9/92 جناب آقاي هاشمي استاندار محترم تهران با حضور در بيت حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني مدظله الوارف با ايشان ديدار و گفتگو كرد.
در ابتداي اين ديدار، جناب آقاي هاشمي گزارشي از فعاليت ها و برنامه هاي خود ارائه داد.
معظم له نيز با تقدير و تشكر از ايشان و هيئت همراه، فرمودند: حقير از اينكه اشخاصي متعهد به دين و ملتزم به مقاصد شرع، عهده دار امور اجتماع باشند بسيار خوشحالم و واقعاً اسباب سُرور است كه اشخاصي در امور دخالت دارند كه مي خواهند آن طوري كه خداوند و پيغمبر و اهل بيت عليهم السلام مخصوصاً حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف رضايت دارند كارها پيش برود.
ايشان با مهم و سنگين خواندن مسئوليت در نظام اسلامي بيان كردند: هر كسي در هر جايي كه مسئوليت دارد بايد در جهت اجراي احكام اسلام و هدايت و نيز اصلاح امور مردم و رسيدگي به حال فقرا و محرومان گام بردارد.

حضرت آيت الله العظمي صافي با اشاره به ويژگي هاي جامعه اسلامي افزودند: اگر بخواهيم يك جامعه اسلامي داشته باشيم كه رضاي خاطر مبارك حضرت امام زمان عليه السلام فراهم شود بايد خطّ ما، خط دين و ولايت اهل بيت عليهم السلام و رعايت حال فقرا و بيچارگان باشد.
معظم له با بيان اينكه مسئوليت ها، اسباب امتحان انسان است فرمودند: اين مقامات و مسئوليت‌ها زودگذر است و مهلتي است كه به انسان عطا مي‌شود تا معلوم شود كه «أيّهم أحسن عملاً» بايد مشخص شود كه چه كساني از اين امتحان بزرگ سربلند بيرون مي آيند و امتحان موفقي را پشت سر مي گذارند.
اين مرجع عاليقدر با مهم خواندن شهر تهران و مسئوليت در آن اضافه كردند: موقعيت شهر تهران طوري است كه اگر در جهات مثبت سير داشته باشد، اسباب آبرومندي بيشتر جامعه اسلامي است؛ هر چه فساد، بي حجابي و مطالب خلاف شرع ديگري كه بعضاً شنيده مي شود كمتر باشد، باعث عزت  و آبرومندي بيشتر نظام خواهد بود. بايد مواظب باشيد كه در برنامه هايي كه اجرا مي كنيد، همه جنبه هاي ديني و هدايت مردم رعايت شود و اسباب اين باشد كه مردم همه اميدوار شوند كه دين جلو مي رود و علاقمندي به دين بيشتر شده است.
در پايان اين ديدار، معظم له فرمودند: انشاء الله بتوانيد در اين امتحاني هم كه براي شما پيش آمده سرافراز باشيد و مردم ببينند مسئولاني دلسوز و غمخوار دارند كه برايشان زحمت مي كشند.

 

دیدار معظم له با دکتر ظریف:
در ابتدای این دیدار که عصر امروز جمعه 8/9/92 در دفتر معظم له در قم صورت گرفت، دکتر ظریف با ارائه گزارشی از توافق نامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5،‌ اظهار داشت:‌ متأسفانه بدخواهان مذهب تشیع و نظام جمهوری اسلامی، دنبال این هستند که چهره نامناسبی را از کشور ایران ترسیم و بر این اساس سیاست های مورد نظر خود را پیش ببرند.
وی با بیان این که هم شخص آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم و هم خود بنده به عنوان وزیر امور خارجه سعی داریم که چهره واقعی ایران اسلامی را به دنیا نشان دهیم، گفت: سفر جناب آقای دکتر روحانی به نیویورک و عملکرد خاص ایشان در این سفر و همچنین مذاکرات هسته ای اخیر ایران با کشورهای 1+5 با همین نگاه صورت گرفت.
وی با اشاره به توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای گروه 1+5 گفت: ما در این توافق یک برنامه را پیش بینی کردیم که بر اساس آن یک رشته کارهای متوازنی از سوی طرفین انجام می شود تا شرایط تحریم و فشارها به کشورمان بیشتر از این نشده و رو به کاهش برود.
دکتر ظریف ضمن تشریح تحریم های اقتصادی اخیر بر علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: معتقدیم که کار سخت گروه سیاست خارجی کشور و تیم مذاکره کننده، تازه شروع شده و از هم اکنون باید برای توافق نهایی با کشورهای 1+5 تلاش کنیم تا انشاء الله در توافق نامه نهایی،‌همه تحریم ها برداشته شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی مشکلات موجود در روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت:‌ انشاء الله در طول یک ماه آینده، سفر به کشورهای کویت، عمان، عربستان و برخی دیگر از کشورهای منطقه را در دستور کار داریم تا انشاء الله این مشکلات حل شود؛ میدانیم که در چند سال گذشته شرایط خوبی را در این قسمت نداشتیم و انشاالله باید با لطف خدا و دعای مردم این مشکلات را برطرف نماییم.
وزیر امور خارجه یادآور شد: زمانی که آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری برای دومین بار با بنده صحبت کردند تا مسئولیت خود را در این دولت قبول کنم، گفتند که ما هر دو می دانیم که برای رفع این مشکلات کنونی باید علاوه بر تلاش همه جانبه، از آبروی خودمان مایه بگذاریم و از این رو از حضرتعالی می خواهیم که دعا کنید تا خدا کمک کند بخشی از مشکلات کشور و مردم را برطرف کنیم.

دکتر ظریف در پایان سخنان خود با تمجید از تلاش های آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در احداث دانشگاه مفید قم، گفت:‌ احداث این دانشگاه باقیات الصالحاتی برای شما و خدمت بزرگی به کشور و جامعه علمی ایران است.
آنگاه حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی با تقدیر از فعالیت های گروه دیپلماسی کشورمان به ویژه در بحث پرونده هسته ای و ایجاد توافق با کشورهای گروه 1+5، فرمودند: اکثر قریب به اتفاق مردم شما و همكارانتان تان را دعا می کنند.
معظم له با بیان این که تلاش های تیم سیاست خارجی کشور و ایجاد توافق با گروه 1+5 مردم کشور را به آینده امیدوارتر کرد، خاطرنشان کردند: دعای مردم و لطف خداوند پشتیبان تیم مذاکره کننده ما در مذاکرات اخیر هسته ای بود.‌
مرجعیت دینی در بخش دیگری از سخنان شان تصریح کردند:‌ بنده اکثریت اعضای هیئت دولت را از نزدیک می شناسم و می دانم که آن ها انسان های مؤمن، دلسوز و کاربلد هستند و شخص شما هم به عنوان وزیر امور خارجه موفق بوده و انشاء الله بازهم موفق خواهید بود.
حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در ادامه سخنان خود به شرایط منطقه اشاره و بیان داشتند: متأسفانه در سال های اخیر شرایط به گونه ای پیش رفت که روابط ما با همسايگان دچار فراز و نشيب هاي فراواني شد؛ اما باید شرایطی را ایجاد کرد که رابطه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عرب منطقه و همسایگان، بهبود پیدا کند.
ایشان افزودند: متأسفانه اخیراً شاهدیم که برخی افراد در صدد زنده کردن دعوای قدیمی و کهنه سنی و شیعه هستند در حالی که این کار نامناسبی است؛ باید روی این موضوعات تکیه کرد که ما مسلمانان همه از یک خانواده هستیم که به یک خدا و یک پیامبر و یک کتاب آسمانی معتقدیم و نباید این اختلافات را دنبال نماییم.
مرجعیت دینی با بیان این که باید با رابطه خوب و دوستانه با تمام کشورهای دنیا به ویِژه همسایگان، در اعتلای ایران اسلامی تلاش کنیم، گفت: یک فرد ایرانی به نام ایران باید عزیز باشد و از این جهت از شما به عنوان وزیر امور خارجه می خواهم با تدبير خود در اين راه تلاش نماييد.
حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در پایان این دیدار برای دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و همراهان ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت کردند.
دیدار معظم له با استاندار تهران:
مهندس سید حسین هاشمی استاندار تهران و جمعی از مسئولان این استان، عصر پنج شنبه 7/8/92 با حضور در دفتر حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در قم،‌ با معظم له دیدار و گفت وگو کردند.
در ابتدای این دیدار استاندار تهران با بیان این که می دانیم فرصت خدمت به مردم از بزرگترین نعمت هاست، به برخی از مشکلات موجود استان تهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات تهران،‌ بحث آلودگی هوا و ترافیک شهری است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه مشکلات را مرتفع کنیم.
مهندس هاشمی افزود: مشکلات دیگر مردم در بحث آب و کمبود این مایه حیاتی، برخی از پخت های نامرغوب و غیر اصولی نان، کیفیت پایین بنزین و متعاقب آن آلودگی هوا و ... است که اقداماتی را برای برطرف شدن این مشکلات دنبال می کنیم.
استاندار تهران در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود این که دولت در ابتدای کار خود قرار دارد، ‌کارشکنی های فراوانی از سوی مخالفان دولت ایجاد شد که به نظر بنده اصلا چنین فشاری سابقه ندارد، اما با این وجود، دولت تدبیر و امید در همین فرصت کوتاه، کارهای بزرگی را عملی کرد که برای نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران مفید بود.
مهندس هاشمی در ادامه به توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با این توافق،‌ یخ روابط ما با کشورهای بزرگ دنیا شکسته شد که امیدواریم همانگونه که پیش بینی می شود،‌ تحریم های موجود رفته رفته به طور کامل برطرف شود.
آنگاه حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی با بیان این که باید از فرصت خدمت به مردم بهترین استفاده را داشت، فرمودند: باید مشکلات مردم در بخش های مختلف، به ویژه مشکل آلودگی هوا که اکنون مردم تهران با آن درگیر هستند، هر چه سریعتر برطرف شود.
معظم له با بیان این که با مدیریت نادرست کشور در چند سال گذشته خسارت های فراوانی به کشور وارد شد، بیان داشتند: واقعا وضعیت کشور به دلیل مدیریت نادرست بسیار بد بود تا این که خداوند به وسیله انتخابات ریاست جمهوری امسال، گشایشی را در امور ایجاد کرد.
مرجعیت دینی با بیان این که اکثریت افرادی که در دولت مشغول به کار شدند،‌ آدم های خوبی هستند، اظهار داشتند: البته نمی گوییم که همه افراد انتخاب شده برای کار در دولت بی‌عیب و نقص هستند اما آنچه مهم است این است که اکثر آنان، آدم های خوبی هستند و قصد دارند برای رضای خدا و رفع مشکلات مردم کار کنند.
حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی با بیان این که افرادی که در خصوص عملکرد موفقیت آمیز دولت در 100 روز نخست کاری، نگاه غیر منصفانه داشته و ناشکری می کنند، از چشم ملت می‌افتند، تصریح کردند: متأسفانه گاهی شنیده می شود که منتقدان دولت،‌ بی انصافی کرده و برای مثال در خصوص توافق هسته ای اخیر ایران با گروه 1+5 که واقعا دست‌آورد بزرگی بود،‌ تعبیر به خوراندن جام زهر می‌کنند در حالی که خود این افراد در طول 8 سال گذشته علاوه بر این که هیچ دست آوردی نداشته‌اند، مشکلاتی را برای مردم و کشور ایجاد کردند.
مرجعیت دینی در ادامه خطاب به استاندار تهران و دیگر مسئولان این استان،‌ تأکید کردند:‌ فرصت خدمت به مردم را قدر بدانید و برای رضای خدا و رفع مشکلات مردم کار کنید تا خدا هم شما را بیشتر کمک کند.
حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در پایان این دیدار برای مهندس سیدحسین هاشمی استاندار تهران و هیئت همراه، آرزوی سلامتی و موفقیت کردند.

 

 


دیدار معظم له با دکتر ظریف:
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از وی و هیئت مذاکره‌ کننده ایرانی برای حل مسئله انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای اظهار کردند: این راه را باید با تدبیر، قدرت، عزّت و رعایت مسائل مردم و نظام ادامه دهید تا به امید خدا به نتیجه مطلوب برسد.

ایشان یادآور شدند: مشکل مهم ما، ترسیم نامطلوبی است که دشمنان از شیعه با توسّل به انواع دروغ‌ها و تهمت‌ها رقم زده‌اند بنابراین باید با یک دیپلماسی فعّال و تماس مستقیم دولت‌های منطقه و خارج منطقه به این شیعه‌هراسی پایان داد تا همگان بدانند ما حاضریم با همه کشورها جز موارد بسیار نادری، در صلح و صفا و امنیّت زندگی کنیم.

معظّم له تأکید کردند: نباید غربی‌ها تصوّر کنند که ما با این قرارداد به مقصود خود رسیده‌ایم، بلکه بدانند ما برای حُسن نیّت و اعتمادسازی و آمادگی برای یک قرارداد جامع که منافع طرفین را در بر گیرد، تن به این قرارداد مقدماتی داده‌ایم.

ایشان با بیان اینکه حلّ این مسئله موجب امنیّت منطقه خواهد شد، فرمودند: این در حالی است که بعضی از رژیم‌های غاصب منافع خود را در ناامنی منطقه می‌دانند.

آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: تمام اعضای محترم دولت و رئیس جمهور محترم سعی کنند در مسیر اعتدال که قول آن را داده‌اند حرکت کنند تا از پشتیبانی همه مردم برخوردار باشند.

گفتنی است در آغاز این جلسه وزیر امور خارجه گزارش جامعی از قرارداد انرژی هسته‌ای و خطوط آینده آن ارائه کرد و آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی هم در پایان برای موفقیّت همگی دعا کردند.
دیدار معظم له با استاندار تهران:
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار استاندار تهران، این استان را از مهم ترین و حساس ترین استان های کشور دانسته و تأکید کردند: اگر مشکلات اخلاقی کشور را محاسبه کنیم ممکن است پنجاه درصد آن در این شهر به ویژه مناطق شمالی شهر باشد.

ایشان با بیان این که حل این مشکلات نیازمند اراده جمعی است، تصریح کردند: تمام ارگان ها باید دست بدست هم داده و کمک کنند تا مشکلات شهر تهران به ویژه مشکلات فرهنگی و اخلاقی حل شود.

معظّم له با تأکید بر این که شورای فرهنگ عمومی تهران نقش کلیدی در این راستا دارد، خاطرنشان کردند: بخشی از مشکلات ناشی از ورود فرهنگ های بیگانه به کشور به ویژه شهر تهران است، از این رو مدخل های ورودی و خروجی باید تحت نظر باشد.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که نباید از حل مشکلات نا امید شد، خاطرنشان کردند: نباید تصور شود به دلیل این که همه مشکلات حل نمی شود، دست روی دست بگذاریم و به اندازه توان مشکلات را حل نکنیم.

ایشان نسبت به وقوع جشن طلاق در برخی مناطق استان تهران هشدار داده و تصریح کردند: مغضوب ترین امر در نزد خدای متعال طلاق است و این مسأله باید به صورت علمی و دقیق کارشناسی و آسیب شناسی شود.

ایشان با انتقاد از غربزدگی برخی افراد، گفت: برخی از آزادی، تفسیر درستی ندارند، یک روزنامه مطلب زشتی را علیه مقدّسات و ارزش های اسلامی و دینی می نویسد و بعد عدّه ای در مقام دفاع بر می آیند و ادعا می کنند باید آزادی باشد؛ این آزادی بر مبنای غربی است و به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اعتدال را موضوعی مهم دانست و با بیان این که قرار گرفتن روی خط اعتدال کار آسانی نیست، فرمودند: نباید اعتدال قول داده شده از سوی مسؤولان دچار مشکل شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی یادآورشدند: اگر اعتدال عملی نشود در آینده دچار مشکلاتی خواهیم شد؛ از این رو باید اعتدال را ان شاءالله در تمامی جنبه ها و سطوح رعایت کنند.

ایشان با بیان این که تهران باید الگویی برای تمام کشور باشد، اضافه کردند: اگر تهران اصلاح شود تمام کشور اصلاح خواهد شد، عکس این مسأله نیز صادق است.

معظّم له تخریب محیط زیست را شرعاً دارای اشکال دانسته و در عین حال تصریح کردند: رسیدگی به مسأله محیط زیست موضوعی بسیار مهم است مخصوصاً در شهر تهران که باید مورد توجه تمامی مسئولان قرار گیرد، اما نباید تنها به وضعیت آب و هوا و محیط زیست توجه کرد، وضعیت فرهنگی را نیز باید چاره اندیشی کرد.

 

 

 

 

 



 

کد خبر: 13929930842
1392/9/9

Share

آخرین مطالب
1392/9/7: تكذيبيه پيرامون «فتواي حضرت آیت الله صافی در اهداي عضو بيمار مرگ مغزي»
1392/9/7: آیت الله مکارم شیرازی:   / نباید نا آگاهانه خرده گیری کنیم
1392/8/21: ششمین روز مراسم سوگواری دهه اول ماه محرم در حسینیه حضرت آیت الله موسوی اردبیلی
بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن