صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | ششمین روز مراسم سوگواری دهه اول ماه محرم در حسینیه حضرت آیت الله موسوی اردبیلی
بازدید این صفحه: 4542          تاریخ انتشار: 1392/8/21 ساعت: 07:36:23
ششمین روز مراسم سوگواری دهه اول ماه محرم در حسینیه حضرت آیت الله موسوی اردبیلی

این مراسم در عصر ششمین روز ماه محرم با حضور حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی (مدظله العالی) و علما و فضلای حوزه علمیه و اقشار مختلف مردم برگزار گردید.

موضوع: اخبار دفتر مرجع

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛ این مراسم در عصر ششمین روز ماه محرم با حضور حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی (مدظله العالی) و علما و فضلای حوزه علمیه و اقشار مختلف مردم برگزار گردید.
سخنران این جلسه حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای رستگاری بودند. ایشان با اشاره به ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء که انتظار می رود محور سخن کربلا و این واقعه عظیم باشد فرمودند: هر کس به اندازه توان خود مطلبی را ارائه می کند و ما در این جلسه یک نگاه قرآنی و وحیانی به واقعه کربلا می خواهیم داشته باشیم. می دانید که محور مباحث قرآن انسان است و خداوند در آیات انسان را مخاطب قرار داده است و راه دستیابی او را به کمال اعلام کرده است. در میان تمام آیات که در قرآن است یک سوره به نام انسان است و در این سوره خداوند درباره نعمتهای ظاهری و باطنی و راه رسیدن به کمال انسان سخن می فرماید. خدا در قرآن در خصوص انسان به شاکر و کفور اشاره می کند در جای دیگر صحبت از شقی و سعید می کند. خدا در قرآن گاهی از انسان ناری و گاهی نوری یاد می کند. خدا از دو تعبیر در مورد انسان استفاده می کند بنابراین انسان گاهی در قرآن شاکر گاهی کفور، گاهی نوری و گاهی ناری است، گاهی شرور گاهی اهل خیر است. با این عناوین در حادثه کربلا کسانی که در کربلا بودند و در جبهه حق و جزء اصحاب حضرت بودند تحت عنوان خیرالبریه قرار می گیرند و برعکس آنهایی که در اردوی عمر بن سعد بودند می توان از آنها با عنوان شرالبریه یاد کرد. نگاه قرآن به این تقابل و رویارویی در کربلا اگر بخواهیم با همان معیار نخستین داشته باشیم باید بگوییم تقابل شرالبریه با خیرالبریه بود در این دو سپاه دو نوع رهبری بود که قرآن این دو نوع امام را معرفی میکند. امامی هست که یدعون الی الحق و در آن سو امامی بود که یدعون الی النار.

کد خبر: 139282130803
1392/8/21

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن