صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | نباید نا آگاهانه خرده گیری کنیم
بازدید این صفحه: 4347          تاریخ انتشار: 1392/9/7 ساعت: 01:57:12
آیت الله مکارم شیرازی:  
نباید نا آگاهانه خرده گیری کنیم

بعد از تاییدهای صورت گرفته، ما باید در جبهه داخل باید کاری کنیم که اختلافی در این باره نباشد، دعا کنیم خداوند موفقیت را نصیب مسلمانان جهان به ویژه ملّت بزرگ ایران بکند

موضوع: سخنرانی

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه) به نقل از سایت معظم له؛ حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج خود در مسجد اعظم قم، به توافق ژنو درباره مسأله هسته ای ایران اشاره و فرمودند: نمی توانیم بگوییم این توافق و قرارداد ایده ال است اما ظاهراً تنها راهی بوده که در شرایط فعلی ممکن بوده است.
ایشان تصریح کردند: این که برخی در گوشه و کنار گاهی ایراد می گیرند باید شرایط را در داخل و خارج در نظر بگیرند و این که اگر این توافق حاصل نمی شد چه می شد؛ این کار و توافق ظاهراً تنها راه بوده و با مطالعه و مشورت های لازم با متخصصان صورت گرفته و این گونه نبوده که یک وزیر خارجه تنهایی به این نتیجه برسد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که نباید ناآگاهانه در این باره خرده گیری کرد،‌ گفتند: به ویژه این که رهبر معظّم انقلاب نیز تایید کردند و ذیل کلام ایشان نیز این نکته را نشان می دهد و ما امیدواریم نتایجی در آینده برای کشور و جامعه داشته باشد.
ایشان با بیان این که امیدواریم غرب، آمریکا و دشمنان ما نیز بر سر عقل بیایند و بدانند نا امن کردن این منطقه به نفع هیچ کس نیست، تصریح کردند: نا امن کردن منطقه نه به نفع ما و نه به نفع آنها است؛ اسرائیل و برخی دولت های عربی از این توافق ابراز ناراحتی کرده است چراکه مصلحت این رژیم در نا امنی در منطقه است.
ایشان با بیان این که نان آنها در نا امنی است،‌ فرمودند: بعد از تاییدهای صورت گرفته، ما باید در جبهه داخل باید کاری کنیم که اختلافی در این باره نباشد، دعا کنیم خداوند موفقیت را نصیب مسلمانان جهان به ویژه ملت بزرگ ایران بکند.
معظّم له در ادامه با بیان روایتی از امام هادی(علیه السلام) به تبیین نکات اخلاقی برای حاضران پرداخته و مال حرام را بدون رشد و برکت دانستند.
ایشان با بیان این که مال حرام در هر کاری مصرف شود اجر و پاداش ندارد، خاطرنشان کردند: متأسفانه در عصر و زمان ما مال حرام زیاد شده،‌ به همین دلیل برکت نیز از اموال برداشته شده است.

کد خبر: 13929730840
1392/9/7

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن