صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | پیام تسلیت آیات و مراجع عظام تقلید به مناسبت در گذشت حضرت آیت الله حسینی ارسنجانی
بازدید این صفحه: 6148          تاریخ انتشار: 1392/9/19 ساعت: 02:00:41
پیام تسلیت آیات و مراجع عظام تقلید به مناسبت در گذشت حضرت آیت الله حسینی ارسنجانی

آیت الله سید محمد حسین حسینی ارسنجانی، سال ۱۳۰۱ در خانواده‌ای مذهبی در ارسنجان دیده به جهان گشود. تحصیلاتش را در مکتب‌خانه‌ای در زادگاهش آغاز کرد و به آموختن قرآن و دورس متداول پرداخت.

موضوع: پیام تسلیت

 

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

آیت الله سید محمد حسین حسینی ارسنجانی، سال ۱۳۰۱ در خانواده‌ای مذهبی در ارسنجان دیده به جهان گشود. تحصیلاتش را در مکتب‌خانه‌ای در زادگاهش آغاز کرد و به آموختن قرآن و دورس متداول پرداخت. سپس به مدارس جدید رفت و پس از آن وارد حوزه علمیه شیراز شد و به تحصیل علوم دینی روی آورد. وی مقدمات و سطح را نزد شیخ محمدعلی موحد فراگرفت. آنگاه برای تکمیل تحصیلات رهسپار حوزه علیمه قم شد و دروس خارج فقه و اصول را از محضر آیات عظام سید حسین بروجردی، سید محمدرضا گلپایگانی و سید محمد محقق داماد آموخت. آیت الله ارسنجانی ضمن تحصیل به تدریس نیز اشتغال داشت. ایشان بعد از احراز اجتهاد بنا به وظیفه دینی و انقلابی‌اش به استان فارس مراجعت و فعالیت‌هایش را در فسا آغاز کرد. امامت جمعه فسا با حکم امام خمینی تا سال 81، مسئولیت حوزه علمیه فسا، تدریس در حوزه و دانشگاه، عضویت در مجلس خبرگان و ... از جمله مسئولیت‌های مرحوم آیت‌الله ارسنجانی است.

پیام تسلیت آیت‌الله صافی گلپایگانی
 
آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید با صدور پیامی رحلت آیت‌الله آقای حاج سیدمحمدحسین حسینی ارسنجانی را تسلیت گفت.
 
وی در پیام خود آورده‌اند: فقیه بزرگواری که در طول سالیان متمادی در راه اعتلای کلمه الله و اعلای اهداف عالیه اسلام و تعظیم شعائر مذهبی و نشر و ترویج معارف نورانی اهل‌البیت(ع) کوتاهی نکرد و عمر شریف خود را وقف احیای آثار مذهب و خدمت به ضعفا و مستمندان کرد.
 
در بخش دیگری از پیام این مرجع تقلید آمده است: این عالم مجاهد همیشه با مردم و یار و یاور ضعیفان و مظلومان بود.

 

پیام تسلیت آيت‌الله صانعی
 
 
آیت‌الله صانعی در پیام تسلیت خود نوشته است: رحلت عالم بزرگوار و فقيه پارسا مرحوم آيت الله حاج سيدمحمد حسين حسيني ارسنجاني (رحمة الله عليه) که در راه ترويج حقايق اسلام و فرهنگ اهل بيت (عليهم الصلاه و السلام) و دفاع از حق و حقوق مردم از هيچ کوششي فروگذار نکرد را به حضرت ولي عصر صاحب الزمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، حوزه هاي علميه مخصوصا حوزه علميه استان فارس که ايشان از سنگرداران بزرگ آن بوده و بستگان محترم و آقازادگان لاسيما حجت الاسلام والمسلمين آقاي حاج سيد محمد حسن حسيني ارسنجاني (دامت افاضاته) تسليت عرض نموده و براي آن مرحوم عُلّو درجات و حشر با ائمه معصومين (عليهم السلام) و براي بازماندگان صبر جميل و اجر جزيل را از خداوند منان مسئلت مي نمايم.

پیام تسلیت آیت‌الله مکارم شیرازی
 
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در قم در پیامی؛ ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله ارسنجانی به حوزه‌های علمیه؛ مردم استان فارس و شهرستان فسا؛ گفت: این عالم ربانی در طول عمر با برکت خود خدمات بسیاری به اسلام؛ مسلمانان و مکتب اهل بیت(ع) کرد.
 
در این پیام آمده است، فقدان اسفناک حضرت‌آیت‌الله حاج سیدمحمدحسین ارسنجانی مایه نهایت تأسف و تأثر شد: این عالم ربانی که از هم دوره‌ای‌های ما در مدرسه آقاباباخان شیراز بود؛‌ بسیار سختکوش؛ پراستعداد و پرمایه بود و شاگردان فراوانی تربیت کرد و در دوران انقلاب؛ در منطقه فارس از پیشگامان مبارزات برضد دستگاه طاغوت و در خدمت امام راحل بود.

پیام تسلیت آیت الله موسوی اردبیلی

خبر درگذشت مرحوم آيت الله آقاي سيد محمد حسين حسيني ارسنجاني موجب تأثر گرديد. آن فقيد از پيشتازان انقلاب اسلامي و سابقين حوزه علميه قم بود، وجود او در خطه فارس مأمن مردم متدين و ملجأ درماندگان بود. براي آن فقيد رحمت واسعه الهي و براي بازماندگان خصوصاً آقازاده‎هاي محترم صبر و اجر مسئلت دارم.
                                                                        

پیام تسلیت حضرت آیت الله بیات زنجانی

با کمال تأسف و تأثر خبر ارتحال عالم ربانی و فقیه صمدانی مرحوم آیت الله آقای حاج سید محمد حسین حسینی ارسنجانی (رحمة الله علیه) را دریافت کردم که موجب تألم و تأثر فراون گردید.
ایشان عمری را در تدریس، تربیت انسانهای مؤمن و دفاع از ارزش های اصیل اسلامی و نیز مبارزه با طاغوت و طاغوتیان سپری کردند و در هیچ دوره ای در برابر کج فکری ها و خلاف ها از خود کوتاهی نشان نداده و حقیقتاً مصداق عبارت “لَا تَأْخُذُهُ فِی اللَّهِ لَوْمَةُ لَائِمٍ” بودند.
اینجانب این ضایعه را به حوزه های مقدسه علمیه، مردم عزیز استان فارس، خانواده مکرم، وابستگان معزّز و محترمشان، بالخصوص به فرزند گرانقدر ایشان جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج سید حسن حسینی ارسنجانی تسلیت عرض نموده و از خداوند رحمان برای روح آن عالم فقیه نزول برکات و برای خانواده بزرگوار صبر و اجر مسئلت دارم .

پیام تسلیت آیت‌الله سبحانی
 
آیت‌‌الله سبحانی از مراجع تقلید در قم در پیامی ارتحال آیت‌الله حسینی ارسنجانی را به حوزه‌های علمیه و مردم فارس تسلیت گفتند.
 
در این پیام ‌آمده است: خبر درگذشت عالم ربانی و فقیه عالیقدر آیت‌الله آقای حاج سیدمحمدحسینی ارسنجانی مایه تاسف و تاثر شد: فقید سعید از شاگردان برجسته درس آیت‌الله العظمی بروجردی بود و پیوسته استاد بزرگ به این شاگرد هوشمند با احترام می‌نگریست و مورد توجه او بود، این مرجع تقلید در بخش دیگری از پیام خود افزوده‌اند: اینجانب این ضایعه جبران ناپذیر را به علمای سرزمین فارس و حوزه‌های علمیه آن منطقه بالاخص بازماندگان عزیزش تسلیت.

پیام تسلیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت درگذشت آیت‌الله ارسنجانی پیام تسلیتی به این شرح صادر کرد:
درگذشت آیت‌الله حاج سیدمحمدحسین ارسنجانی موجب تأسف و تأثر خاطر شد.ایشان از علمای برجسته استان فارس و از مبارزین قبل از انقلاب و یاران و همراهان امام خمینی(ره) بود که پس از پیروزی انقلاب مسئولیت‌های گوناگون از جمله عضویت مجلس خبرگان رهبری را به عهده داشت و در دوران دفاع مقدس نیز حضوری فعال در جبهه‌‌های نبرد حق علیه باطل داشت.
مصیبت فقدان آن عالم ربانی را به علما و مردم استان فارس بویژه شهرستان فسا و بازماندگان آن مرحوم تسلیت می‌گویم.
از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید علودرجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت می‌نمایم.

پیام تسلیت حجةالاسلام والمسلمین احمد منتظری

حجةالاسلام والمسلمین احمد منتظری با تسلیت به خانواده آیت‌الله ربانی و مردم فسا برای آن‌ها آرزوی صبر کرده است.
 
در پیام وی آمده است: آیة الله حسینی ارسنجانی عالمی عامل بود و در راه اندیشه و آرمانهای خود و حمایت از مرجعیت مظلوم شیعه سختی‌ها و مرارت‌های زیادی را متحمل شد و آسایش و آرامش خود و خانواده‌اش را در این راه فدا کرد.
 
 می‌گویم و برای آن فقید سعید از خداوند متعال علو درجات خواهانم: خدا او را با اجداد طاهرینش محشور بفرماید.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر: 139291930854
1392/9/19

Share

آخرین مطالب
1392/9/16: پیام حضرت آیت الله صانعی به مناسبت در گذشت نلسون ماندلا
1392/9/15: پیام حضرت آیت الله بیات زنجانی به همایش “جوانان و آینده سیاسی کشور”
1392/9/12: توصیه های حضرت آیت الله مکارم شیرازی نسبت به استفاده بهینه از ظرفیت مسجد جمکران
1392/9/7: تكذيبيه پيرامون «فتواي حضرت آیت الله صافی در اهداي عضو بيمار مرگ مغزي»
بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن