صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | توصیه های حضرت آیت الله مکارم شیرازی نسبت به استفاده بهینه از ظرفیت مسجد جمکران
بازدید این صفحه: 4728          تاریخ انتشار: 1392/9/12 ساعت: 07:25:45
توصیه های حضرت آیت الله مکارم شیرازی نسبت به استفاده بهینه از ظرفیت مسجد جمکران

در عین حال ظرفیت مسجد جمکران بسیار بیشتر از این ها است و باید با برنامه ریزی‌های کامل و جامع از آن استفاده کرد. هر کسی به مسجد جمکران می‌آید، باید با دست پر برگردد و منحصر به ایران هم نباشد

موضوع: دیدار

 

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه) به نقل از سایت معظم له، ایشان در دیدار با تولیت مسجد مقدس جمکران و هیئت همراه با اشاره به مشکلات زمان اخیر، اظهار کردند: در زمانی زندگی می‌کنیم که راه‌های فساد به روی جوامع بشری گشوده شده و باید با این عوامل فساد مقابله کنیم که یکی از آن‌ها می‌تواند مسجد جمکران باشد.

ایشان افزودند: افراد می‌توانند با جاذبه ای که مسجد دارد، به این مسجد بیایند و دعایی بخوانند و از گناهان خود توبه کنند و مسجد جمکران خودش یکی از این راه‌ها است.

معظّم له تصریح کردند: من تعجّب می‌کنم که برخی همچنان درباره مسجد جمکران منفی بافی می‌کنند، این که حسن بن مثله‌ای بوده یا نبوده، مسئله نیست، بلکه الان مسجد بزرگی به نام امام زمان(ارواحنا فداه) است که مردم در آن نماز می گذارند و دعا می‌خوانند و صدها هزار نفر هر هفته می‌آیند و یک همچنین جاذبه بزرگی وجود دارد.

ایشان خاطرنشان کردند: مسئله تاریخی درباره جمکران نیز در خواب نبوده بلکه در بیداری بوده است بسیاری از بزرگان آن را تأیید کرده اند و گروه بزرگی از مردم مجذوب آن می شوند و مکان مناسبی برای گسترش مکتب اهل بیت (علیهم السلام) است.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی تأکید کردند: از قدیم من هم به این مسجد می‌آمدم و به آن اعتقاد داشتم، کارهای قابل ملاحظه ای در این زمینه انجام داده ام و یکی از آن‌ها مرکز شیعه شناسی است که در کنار مسجد به صورت باشکوهی بنا شده است، البته برنامه‌ها در قم شروع شده و به زودی منتقل می شود باید در کنار یک مرکز عبادی، یک مرکز علمی نیز باشد.

ایشان افزودند: شبکه ولایت نیز به کنار جمکران منتقل می‌شود و استودیوی آن در حال ساخت است تا شبکه ولایت به آنجا بیاید، این شبکه ای است که به زبان فارسی و عربی و در آینده به زبان های دیگر مسائل مربوط به اهل بیت (علیهم السلام) را در تمام جهان پخش می‌کند، درمانگاه بسیار مجهزی نیز در حال ساخت داریم که امیدواریم از این حدّی که الان هست، بهتر شود و مردم بیایند و مشکلات درمانی آن‌ها در آنجا حل شود.

معظّم له تصریح کردند: در عین حال ظرفیت مسجد جمکران بسیار بیشتر از این ها است و باید با برنامه ریزی‌های کامل و جامع از آن استفاده کرد. هر کسی به مسجد جمکران می‌آید، باید با دست پر برگردد و منحصر به ایران هم نباشد.

ایشان خاطرنشان کردند: راه اندازی فرودگاه قم سبب می‌شود که مردم مستقیماً از مناطق مختلف به آنجا بیایند و واقعاً توسل بجویند و اصلاح شوند و برگردند. خوشبختانه بیش‌ترین مراجعه کنندگان جمکران، جوانان هستند که این نقطه قوّت بسیار خوبی برای جمکران است.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به متولی محترم جدید مسجد تأکید کردند: شما برنامه‌های خوبی را مطرح کردید اما لازمه پهن کردن سفره گسترده این است که غذای آن نیز تهیه شود و محتوای خوبی نیز ارائه شود، یعنی به اندازه ای که توسعه امکانات می‌شود، پذیرش بیشتری صورت می‌گیرد.

ایشان افزودند: تا آنجایی که توان من اجازه می‌دهد، می‌خواهم در خدمت این مرکز باشم زیرا می‌دانم سبب پیشرفت تشیّع می‌شود، در عین حال باید مراقب باشیم که خرافات با این مسجد آمیخته نشود.

معظّم له تصریح کردند: شنیده‌ام که در لابلای زوار افراد فرصت طلب می‌آیند و ادعاهایی می‌کنند تا مردم را سرکیسه کنند و فریب دهند. باید در میان جمعیّت حضور داشته باشید و جلوی این افراد را بگیرید. هر کجا که محل استفاده باشد، محل سواستفاده نیز ممکن است بشود.

ایشان خاطرنشان کردند: به عنوان مثال محراب را تبدیل به ضریح مانندی کرده بودند و مردم آن را می‌بوسیدند و عقب عقب می‌رفتند، من دیدم که ممکن است مشکلی ایجاد شود و فردا روزی ادعا کنند که آنجا جمعی از اوتاد مدفون شده‌اند که اقدام لازم انجام شد و با روش مسالمت آمیزی، محراب به شکل محراب درآمد. امیدوارم در کوشش های خود موفق باشید و از زحمات شما و دوستانتان تشکر میکنم.

کد خبر: 139291230845
1392/9/12

Share

آخرین مطالب
1392/9/9: دیدار وزیر امور خارجه و استاندار تهران با مراجع تقلید
1392/9/7: آیت الله مکارم شیرازی:   / نباید نا آگاهانه خرده گیری کنیم
1392/9/4: دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با حضرت آیت الله مکارم شیرازی 
بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن