صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حضرت آیت الله وحید خراسانی: عرض و جان و مال غیر شیعه همانند یک مرجع شیعه باید حفظ شود
بازدید این صفحه: 4559          تاریخ انتشار: 1395/1/29 ساعت: 04:17:09
حضرت آیت الله وحید خراسانی: عرض و جان و مال غیر شیعه همانند یک مرجع شیعه باید حفظ شود

عاشرت یک باب است، عیادت کنید از مرضاشان. اگر حمله شود به خانه یک بدوی از آنها از نظر شرعی با حمله به بیت مراجع شیعه برابر است. ان‌شاءالله با این روش عمل شود

موضوع: حوزه

حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی گفت: ناموس یک بدوی، عرضش، مالش، جانش همانند جان و مال و عرض یک مرجع شیعی است. همانطوری که جان و مال و عرض یک مرجع شیعی باید حفظ شود، آن هم باید حفظ شود.

 

مرجع ما به نقل از ابنا، این مرجع تقلید در دیدار دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: اگر به دستورات شرع عمل کنیم که رفتار با مسلم چه باید باشد، خود شهادتین چه آثاری دارد، اگر عامه بفهمند دستورات این مذهب را که فرمود: «صلّوا فی مساجدهم- در مساجد آنها نماز بخوانید، عیادت کنید مرضای آنها را، احوال بپرسید از غُیّب آنها»؛ اگر این دستورات علنی شود چه تألیف قلوبی پیدا می‌شود. این‌ها دین ما را، مذهب ما را نشناختند.

 

او افزود: ناموس یک بدوی، عرضش، مالش، جانش همانند جان و مال و عرض یک مرجع شیعی است. همانطوری که جان و مال و عرض یک مرجع شیعی باید حفظ شود، آن هم باید حفظ شود، در این حد. این یک بحث است، چقدر هم عریض و طویل از جهت معاشرت با آنها.

 

آیت الله وحید خراسانی تأکید کرد: معاشرت یک باب است، عیادت کنید از مرضاشان. اگر حمله شود به خانه یک بدوی از آنها از نظر شرعی با حمله به بیت مراجع شیعه برابر است. ان‌شاءالله با این روش عمل شود.

 

او در پایان خطاب به آیت‌الله اراکی اظهار داشت: واقعا ما پدر شما را فراموش نمی‌کنیم، به قانون توارث آنچه در او بوده لا محاله به شما منتقل شده ان‌شاءالله، توفیقات شما را از خدا مسئلت داریم. این بیت متعلق به شماست، هر موقع فرصت داشتید تشریف بیارید…صحبه اربعین یوماً قرابه فکیف بصحبه سبعین سنه، ما با مرحوم ابوی شما سال‏‌ها قرین بودیم.

کد خبر: 1395129305115
1395/1/29

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن