صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حضور در راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات قدرداني از خون شهدا و زحمات امام شهداء است
بازدید این صفحه: 3810          تاریخ انتشار: 1394/11/17 ساعت: 05:03:14
 آيت الله جوادي آملي در جلسه درس اخلاق بيان داشتند:
حضور در راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات قدرداني از خون شهدا و زحمات امام شهداء است

آيت الله جوادي آملي در جلسه درس اخلاق ضمن دعوت از آحاد ملت براي شركت در انتخابات پيش رو و راهپيمايي 22 بهمن ماه بيان داشتند:مردم در راهپيمايي و انتخابات با وضو و قصد قربت شركت کنند و با اين عمل خود بر بقاء نظام تا رسيدن به دست صاحب اصلي اش کمک کنند.

موضوع: دروس

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

 

 

حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي در جلسه درس اخلاق هفتگي خود كه در بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء برگزارشد اظهار داشتند: در مسئله اخلاق خداي متعال انسان را با سرمايه خلق و معرفي مي كند و مي فرمايد شما در درون خود يک چشمه جوشان داريد.
معظم له با اشاره به حديثي از امام علي عليه السلام بيان داشتند:
بيان نوراني حضرت علي(عليه السلام) اين است که حضرت مي فرمايد «انسان بايد مطالعه کند و اولين کتاب او براي نگريستن و مطالعه کردن، صحيفه قلب خود است»؛ چراکه بسياري از مطالب را خداوند در قلب انسان ثبت کرده است.
ايشان در ادامه خاطرنشان کردند: قرآن مي فرمايد خدا روح را مستوي الخلقه خلق کرده و انسان با صحيفه نوشته شده خلق شده است و آنچه که براي بشر لازم بود به عنوان قانون اساسي خدا در درون جان آدمي نوشته و جاي داده است.
حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي به وظايف انسان در قبال فطرت خود اشاره کردند و ابراز داشتند: اولين وظيفه انسان اين است که چشم باز کند و صحيفه دل را مطالعه کند، وظيفه بعدي او اين است که آنچه درکتاب ها مي خواند در کنار اين صحيفه قلب قرار دهد، وظيفه بعدي اين است که اگر آنچه را که در خارج از قلب و در کتابها مطالعه کرد با آنچه خدا در صحيفه قلب او با عنوان قانون اساسي نوشته، مطابق داشت، آنها را بگيرد و در زندگي خود به کار بندد و اگر مطابقت نداشت آن مطالب را دور بيندازد.
معظم له اذعان داشتند: اين دقيقا همان عملي است که ائمه به ما دستور دادند که اگر ديديد روايتي با قرآن کريم مطابق نداشت دور بندازيد و هر چه با قران سازگاري داشت بپذيريد.
ايشان ادامه دادند: قرآن دروني که خدا در نهان آدمي قرار داده و از آن به عنوان صحف قلب ياد مي شود همان حق است، اين وظيفه روزانه آدمي است که هر روز آنچه را مي شنود به قلب خود ارجاع دهد تا درستي يا نادرستي او مشخص شود تا گرفتار جهل عقلي و عملي و انحراف نشود.
حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي در فراز ديگري از فرمايشات خود به ايام الله دهه فجر و فداکاري جوانان اين مرز و بوم تحت هدايت امام راحل اشاره کردند و اظهار داشتند: همه ما بر سر سفره شهدا و امام نشسته ايم و قرآن فرموده بعضي کارهاي خير به آساني انجام مي گيرد و در مقابل هم فرموده کار بد به سختي صورت مي گيرد و اين جوانان کار بزرگي کردند و جان خود را فداي انقلاب و اسلام کردند و شربت شهادت را به آساني نوشيدند.
استاد برجسته حوزه علميه قم خاطرنشان کردند:
در نظام مقدس اسلامي اگر کسي خواست کار خيري انجام دهد درب بهشت باز است و درب جهنم بسته اما اين مسئله در نظام هاي ديگر برعکس است؛ يعني در نظام اسلامي به عنوان نمونه عمل به فريضه حجاب، کار آساني است و حفظ آن هم آسان است اما در زمان طاغوت اين عمل کار سختي بود.
ايشان ادامه دادند: بعضي ها به آساني دروغ مي گويند و به آساني اختلاف بين مردم مي اندازند و با سخنان خود آتش خاموش شده را مجدداً روشن مي کنند و غافل اند که اين دهان براي انجام کار خير خلق شده و نه روشن کردن آتش اختلاف.
اين مفسر قرآن کريم اذعان داشتند: اسلام برکات زيادي دارد، انجام کار خير آسان و انجام کار شر سخت است و به ما هم دستور دادند اگر کسي مي خواهد با سخن خود به آتش خاموش شده فوت کند تا روشن شود او را اشاد و راهنمايي کني؛ اين درس دين و قرآن است.
آيت الله العظمي جوادي آملي به وظيفه ملت در قبال شهداي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي اشاره کردند و فرمودند:
دهه فجر بيش از هر چيز يادآور صحنه هاي است که مردم به آساني جان فشاني کردند؛ اين امر مي طلبد قدردان شهدا، انقلاب، اسلام و زحمات امام راحل و همه آحاد ملت که در اين عرصه زحمت کشيده اند باشيم.
اين مفسر قرآن کريم کريم با دعوت از آحاد مردم براي شرکت در راهپيمايي22 بهمن ماه و حضور در انتخات پيش رو اظهار داشتند:
حضور در راهپيمايي 22 بهمن ماه و انتخابات قدر داني از خون شهدا و زحمات امام شهداء است و همه وظيفه دارند با حضور با شکوه خود دشمن را از اهدف خود مايوس کنند؛ نبايد بگذاريم دشمن خوشحال شود و نظام آسيب ببيند لذا هر کاري که از دست هر کسي براي تقويت و خدمت به نظام بر مي آيد بايد انجام پذيرد.
ايشان ادامه دادند: همه در راهپيمايي 22 بهمن ماه و انتخابات شرکت کنند و انتخاب اصلح داشته باشند و هر طوري است بايد سعي کرد مشکلات نظام را حتي با امر به معروف و نهي از منکر و راهنمايي و ارشاد برطرف کرد وآتش روشن شده را خاموش کرد و از سخنان بيجا پرهيز کرد.
معظم له عنوان کردند: در گذشته بعضي از اين فرصت استفاده مي کردند و با وضو در راهپيمايي ها و انتخابات شرکت مي کردند اکنون هم مردم در راهپيمايي و انتخابات با وضو و قصد قربت شرکت کنند و با اين عمل خود بر بقاء نظام تا رسيدن به دست صاحب اصلي اش کمک کنند.

کد خبر: 13941117305030
1394/11/17

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن