صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | خداوند مهمان دلهای شکسته است
بازدید این صفحه: 3606          تاریخ انتشار: 1394/5/7 ساعت: 10:17:26
حضرت آیت الله در درس اخلاق بیان فرمودند:
خداوند مهمان دلهای شکسته است

حضرت آیت الله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق که این هفته در مسجد روستای احمدآباد شهرستان دماوند فرمودند: ما بين دو مهماني خدا قرار داريم؛ هم در ماه مبارک رمضان جزء ضيوف‌الرحمان هستيم و در کنار سفره خدا نشسته‌ايم و هم در ذيحجّه ـ إن‌شاءالله ـ جزء ضيوف‌الرحمان هستيم و در کنار سفره خدا در سرزمين وحي به سر مي‌بريم.

موضوع: دروس

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس اخلاق که این هفته در مسجد روستای احمدآباد شهرستان دماوند و با حضور اعضای مؤسسه فرهنگی و هنری مشعر و حجت الاسلام مرقاتی معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، مسؤولیت خدمتگزاران به حجاج را بسیار مهم دانستند و فرمودند: 

ما بين دو مهماني خدا قرار داريم؛ هم در ماه مبارک رمضان جزء ضيوف‌الرحمان هستيم و در کنار سفره خدا نشسته‌ايم و هم در ذيحجّه ـ إن‌شاءالله ـ جزء ضيوف‌الرحمان هستيم و در کنار سفره خدا در سرزمين وحي به سر مي‌بريم. 


ایشان اذعان داشتند: 

ذات اقدس الهي هميشه سفره خود را پهن کرده است و ما مهمان او هستيم اما هر مهماني و هر ديدی يک بازديدی هم دارد؛ فرمود من شما را به عنوان مهمان دعوت کرده‌ام; ولي شما اگر مرا دعوت کنيد من مي‌آيم و من منتظر ميزباني شما هستم. اگر ميزباني مرا قبول کرديد من مهمان شما مي‌شوم. 


حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان اینکه خداوند مهمان قلب های شکسته است، بیان داشتند: 

اين‌چنين نيست که خدا فقط مهماني بدهد و مهمان نشود، اين يک مهماني متقابل است، فرمود من شما را مهمان کردم شما هم اگر من را دعوت کنيد من مي‌آيم؛ همان که دل شکسته باشد دعوتنامه من است، ديگر لازم نيست بگويي «يا الله»، اگر دل شکسته داشتي، اگر اهل غرور نبودي و مرا دعوت کردي من مهمان شما خواهم شد. 


ایشان در فراز دیگری از فرمایشات خود با اشاره به نامه حضرت امیرمومنان به مالک اشتر اظهار داشتند: 

علي‌بن‌ ابي‌ طالب(سلام الله عليه) به مالک اشتر مرقوم فرمود که مالک! بدان سقيفه، دين را اسير کرد و اين غدير است که دين را آزاد مي‌کند. نماز بود, روزه بود, حج بود, عمره بود اما اسير بود، حجّ اسير بود, حجّ بي‌برائت اسير است، حجّ بدون شکوفايي دين اسير است. در حال حاضر نيز اين حج و عمره, اين حرمين، در اسارت آل‌سعود است. 


 

معظم له با تاکید بر اینکه حج را باید مانند نماز اقامه کرد، از زحمات همه افرادی که در این راه قدم بر می دارند، به ویژه مسئولین بعثه مقام معظم رهبری تقدیر و تشکر کردند.

کد خبر: 139457303841
1394/5/7

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن