صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | دشمنان اربعین / رضا بابایی
بازدید این صفحه: 3550          تاریخ انتشار: 1393/10/6 ساعت: 09:39:25
دشمنان اربعین / رضا بابایی

امسال، راهپیمایی زیارتی اربعین، بسیار با شکوه و امیدبخش بود. به‌جرئت می‌توان گفت اگر هر دین و آیینی چنین قدرت و توفیقی در بسیج عمومی می‌داشت، آینده را از آن خود می‌دید.

موضوع: حوزه



امسال، راهپیمایی زیارتی اربعین، بسیار با شکوه و امیدبخش بود. به‌جرئت می‌توان گفت اگر هر دین و آیینی چنین قدرت و توفیقی در بسیج عمومی می‌داشت، آینده را از آن خود می‌دید. فارغ از اینکه این راهپیمایی بشکوه و معنوی، چه ریشه‌های دینی و تاریخی دارد، نفس چنین اجتماع همدل و همدردی، در این جهان آشفته و متلاطم، بسیار شگفت‌آور و معنادار است.

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه) به نقل از دین آنلاین؛

راهپیمایی اربعین، همان‌قدر که نویدبخش است، مسئولیت علمای دینی را بیشتر می‌کند. جهان اسلام و منطقة تشیع، اکنون زخم‌های فراوانی بر تن و جان دارد و اگر از ظرفیت‌های راهپیمایی اربعین راهی برای درمان دردها نیابیم، جای دریغ و افسوس بسیار است. چنین اجتماعی اگر در مسیر عقلانی و صلح‌جویانه و پاسخگو به نیازهای روز نیفتد، سیلی خواهد شد که باقیمانده بنیادهای عقلانیت را از جامعة دینی می‌روبد و با خود به دریای منازعات می‌برد. فراموش نکنیم که گاندی در تمام دوران مبارزاتش، یک بار توانست جمعیتی عظیم را در یک راهپیمایی طولانی گرد آورد، و همان راهپیمایی، استقلال هند را در افق زمان پدیدار کرد. گاندی، در سال ۱۹۳۰ تماشایی‌ترین تظاهرات مسالمت‌آمیز خود را برای گرفتن حق تولید و فروش نمک به صحنه آورد و از آن پس، انقلاب هند در مسیری نتیجه‌بخش افتاد. اربعین، هر سال چنین فرصتی را در اختیار ما می‌نهد و دریغا اگر نتوانیم این باران را برای کویر سرنوشتمان مبارک گردانیم.
اربعین، برای اینکه به داد مسلمانان برسد، باید در مقابل نزاع‌های بی‌حاصل و تاریخی قرار گیرد و به هیچ روی رنگ و روی حزبی و کشوری نگیرد. اگر همه راهپیمایان اربعین، یک‌دل و یک‌صدا از صلح و برادری و ‌هم‌نوع‌دوستی بگویند، ورق چنان برمی‌گردد که شیعه در جهان، سخنگوی آزادی و برادری می‌شود. دریغا و دردا که گروهی از ساده‌دلان و رندان، در پی مصادرة این نعمت بزرگ به نفع اهداف فرقه‌ای و سیاسی خود برآمدند و خواستند از این نمد مقدس، کلاهی بی‌قواره برای خود بسازند. آیندگان اگر بشنوند که ما از چنین نعمتی برخوردار بودیم و با آن هیچ‌یک از دردهای خود را درمان نکردیم، جز سرزنش و نفرین به سوی ما روانه نخواهند کرد. اربعین باید فرصتی برای اظهار نوع‌دوستی شیعیان باشد، نه بهانه‌ای برای اظهار تنفر از دیگر فرقه‌های اسلامی و مجالی برای ظهور تفرقه‌های هولناک. اربعین، ظرفیت و توانایی حل بسیاری از مشکلات جهان اسلام را دارد، اگر کسانی با خوی و مرام گاندی آن را رهبری کنند. اربعین را باید از دست گروه‌های سیاسی و احزاب دینی نجات داد تا بتواند افق جهان اسلام را روشن کند. دشمنان اربعین، یهودیان و اهل سنت و حتی وهابیت نیست؛ دشمنان اربعین، آنان‌اند که این فرصت نجات و همدلی را به عرصة شقاق و هماوردی تبدیل می‌کنند.

کد خبر: 1393106302396
1393/10/6

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن