صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | قرآن معجزه جاوید پیامبر برای هدایت همه انسان هاست
بازدید این صفحه: 3810          تاریخ انتشار: 1392/2/22 ساعت: 08:39:29
حضرت آیت‌الله سبحانی:
قرآن معجزه جاوید پیامبر برای هدایت همه انسان هاست

مشرکان مکه و مخالفان پیامبر(ص) ایشان را به کهانت متهم می‌کردند و گاهی نیز اینطور می‌گفتند که قرآن از شخص دیگری گرفته شده و به ما عرضه می‌شود و مردم عوام هم فوراً تحت تاثیر این سخنان قرار می‌گرفتند.

موضوع: فقهی

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: قرآن معجزه جاوید حضرت محمد(ص) است و هدایت را برای همه انسان‌ها به ارمغان آورده است.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، حضرت آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در همایش دانشجویی بصیرت قرآنی که در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار شد با اشاره به حروف مقطعه در قرآن مجید اظهار کرد: تفاسیر و آرای مختلفی در این مورد وجود دارد.

او افزود: در 99 درصد موارد پس از حروف مقطعه سخن از قرآن به میان آمده است و این امر نشان می‌دهد میان این حروف و کتاب رابطه‌ای وجود دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) خاطرنشان کرد: مشرکان مکه و مخالفان پیامبر(ص) ایشان را به کهانت متهم می‌کردند و گاهی نیز اینطور می‌گفتند که قرآن از شخص دیگری گرفته شده و به ما عرضه می‌شود و مردم عوام هم فوراً تحت تاثیر این سخنان قرار می‌گرفتند.

او ادامه داد: یکی از تفاسیر در مورد حروف مقطعه این است که قرآن با همین حروف الفبا نوشته شده و این ابزار در اختیار همگان وجود دارد؛ در مورد حروف مقطعه 16 تفسیر مختلف آورده شده است.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه قرآن کریم معجزه‌ای جاودانه است عنوان داشت: پیامبر اکرم(ص) دارای معجزات فراوان دیگری هم بودند اما اهمیت قرآن بالاتر از همه آنهاست زیرا اسلام دینی جاودانه است و معجزه‌ای جاوید هم نیاز دارد و قرآن این ویژگی را دارد.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به عبارت «لاریب فیه» اشاره و اضافه کرد: برخی عقیده دارند لاریب فیه حقیقی است و عده‌ای دیگر به نسبی بودن آن ایمان دارند؛ چنانچه تامل کافی صورت گیرد می‌توان دریافت که قرآن از آن خداست و در این میان کسانی که به حقیقی بودن آن عقیده دارند به مرحله چهارم رسیده‌اند.

او ادامه داد: خداوند در مرحله نخست به منکران فرمود مانند قرآن را بیاورید؛ در مرحله دوم درخواست ارائه 10 سوره شد و مرحله سوم هم شامل یک سوره بود؛ این یک شکست واضح برای مشرکان و منکران بود بنابراین پس از سه بار شکست کافران قرآن حق دارد که بگوید «ذلک الکتاب لاریب فیه».

او با بیان اینکه قرآن کتابی جهان‌شمول بوده و برای همه عالمیان هدایت را به ارمغان آورده است گفت: معارف قرآن به همه انسان‌ها عرضه می‌شوند اما تنها متقیان و اهل ایمان بهره لازم را می‌برند.

کد خبر: 139222230167
1392/2/22

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن