صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | آمریکا هیپنوتیزم اسراییل شده است
بازدید این صفحه: 4486          تاریخ انتشار: 1393/5/27 ساعت: 02:15:07
حضرت آیت الله مکارم شیرازی:
آمریکا هیپنوتیزم اسراییل شده است

آیت الله العظمی ˈناصر مکارم شیرازیˈ از مراجع عظام تقلید گفت: دولت آمریکا آنچنان تسلیم خواسته های اسرائیل می باشد که انگار هیپنوتیزم آن شده است.

موضوع: سیاسی

 

 

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه) به نقل از ایرنا ، این مرجع تقلید این مطلب را در جمع نمازگزاران حرم مطهر رضوی عنوان کرد و افزود: در جنگ غزه، تمام دنیا اسرائیل را محکوم کردند و فقط آمریکا حق را به دولت اسرائیل داد و از منافع آن حمایت کرد.

وی در ادامه با استناد به حدیث امام رضا (ع) گفت: گواراترین زندگانی در پرتو حسن خلق امکان پذیر است و منظور از حسن خلق، همان چهره گشاده و با تواضع برخورد کردن با دیگران می باشد.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه حسن خلق باعث پیوند اجتماعی می شود، اظهار کرد: رسول اکرم(ص) در احادیث مختلف تاکید بر حسن خلق داشته و فرمودند؛ کسی که با حسن خلق با دیگران برخورد می کند دارای ایمان کامل است.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: تمام اسلام در حسن خلق خلاصه شده و سنگین ترین عمل در قیامت، حسن خلق است.

وی با اشاره به اینکه حسن خلق از مشکلات جامعه می کاهد، گفت: حسن خلق اعضا خانواده با یکدیگر خانه را نورانی و با نشاط می کند و بدخلقی در خانه باعث مشکلاتی چون طلاق، بی نشاطی و فرار از خانه می شود.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع درباره انتقاد کردن افزود: جامعه بدون انتقاد، مرده است، اما در انتقاد باید اصل عدم دروغ، عدم تهمت و عدالت رعایت شود.

آیت الله مکارم شیرازی خطاب به مسوولان گفت: صبر و تحمل فراوان، ابزار ریاست به شمار می آید و پرخاشگری و گفتن سخن نامناسب در شان مسوولان جمهوری اسلامی نیست.

این مفسر قرآن کریم ابا بیان اینکه تقوا و حسن خلق دو عامل اساسی ورود مومنین به بهشت است، افزود: حسن خلق یکی از معجزات پیامبر (ص) در دوران جهالت است که گروه داعش نمایانگر گوشه ای از اعراب جاهل زمان پیامبر (ص) می باشد.

وی گفت: بالاترین سرمایه، قناعت است و به فرموده امام علی(ع) قناعت گنج تمام نشدنی است؛ قناعت به معنای فقر نیست و اسلام مخالف فقر است.

وی با بیان اینکه اسلام قناعت را به معنای درست مصرف کردن و عدم اسراف می داند، افزود: مجالس عقد و عروسی پر هزینه، مهریه بالا و جهزیه سنگین نشان از بی قناعتی و اسراف است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: تحریم مانند شمشیر دو لبی است که هم به دشمن و هم به ما آسیب می رساند اما قناعت تاثیرات تحریم را خنثی می کند و اقتصاد مقاوتی تحقق می یابد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: مقاومت در برابر تحریم، باعث شکست دشمن می شود.

 

 

کد خبر: 1393527301436
1393/5/27

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن