صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اندیشه >>
مرجع ما | باید جلو تبلیغ بهائیت و وهابیت گرفته شود
بازدید این صفحه: 5748          تاریخ انتشار: 1391/11/29 ساعت: 11:11:57
حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی:
باید جلو تبلیغ بهائیت و وهابیت گرفته شود

اينکه گفتيم امنيت به تمام معناي کلمه ، يعني امنيت از لحاظ اعتقادي و ديني ، جاني ، عرضي و مالي ، در درجه اول امنيتي که بايد در مملکت برقرار شود امنيت ديني است اگر خدشه پيدا کند ، همه چيز به هم مي خورد .

موضوع: اعتقادی

پايگاه خبري پليس نوشت: حضرت آيت الله العظمي " وحيد خراساني" از مراجع معظم تقليد اظهار داشت : کار شما شناختش در نهايت دشواري است و اجرايش به مراتب دشوارتر ، وقتي گفته مي شود امنيت ، بعضي ها تصور مي کنند امنيت تنها در زندگي روزمره است ،در حالي که فرد و اجتماع احتياج به امنيت دارد ، امنيت به تمام معناي کلمه ، و تامين آن به عهده پليس است .

معظم له بيان کرد : اينکه گفتيم امنيت به تمام معناي کلمه ، يعني امنيت از لحاظ اعتقادي و ديني ، جاني ، عرضي و مالي ، در درجه اول امنيتي که بايد در مملکت برقرار شود امنيت ديني است اگر خدشه پيدا کند ، همه چيز به هم مي خورد .

اين مرجع معظم تقليد با بيان اينکه امروز کشور از ناحيه وهابيت ، تبليغات مسيحيت ، بهائيت ، مجوس و زردشتي در خطر است ادامه داد: بايد دزدان دين ربا و دزدان عقايد شناخته شوند و جلوي آن ها گرفته شود ، به مجرد اينکه فضاي آلوده محقق شود ، خواه و ناخواه ميکروب رخنه کرده و زادو ولد مي کند ، آن وقت معالجه اش بي نهايت مشکل مي شود .

وي ادامه داد : جوان ها بايد از لحاظ اعتقادي ، بنيه ديني و روحي تقويت شوند و بدانند مسيحيت چه اباطيلي دارد ، اين عهد عتيق و جديدي که سند اعتبار اين ها است ، قابل عمل نيست و از نظر عقلي مردود است.

معظم له افزود: مسيحيت اساسش حضرت عيسي است ، تمام نصاراي عالم عاجزند که نسب حضرت عيسي را معرفي کنند ، در خود اناجيل هم در نسب عيسي ،سراپا اختلاف است ، آن وقت خداشناسي اين ها چگونه است؟

حضرت آيت الله العظمي " وحيد خراساني" ادامه داد : اين جوان چه خبر دارد ؟ تمام اين ها مستند است ، مسيحيت که اين طور است ، وهابيت باطل اندر باطل است ، اين ها را خارجي ها درست کرده اند ، چون ديدند در مقابل اين اباطيل تورات و انجيل در دنيا پيشرفت نمي کنند ، با وجود اين قرآن ، دستورات ، اخلاق و احکام ،انگليسي ها عبدالوهاب را درست کردند ، سر مي برند و فيلم مي گيرند و نشان مي دهند ، و دين ما را با غلظت و خشونت معرفي مي کنند ، مسئوليت اول همه ما، حفظ امنيت اعتقادي است .

اين مرجع معظم تقليد با تاکيد بر اينکه بايد جلو تبليغات وهابيت و بهائيت گرفته شود بيان داشت : همان طوري که مواظب هستيم دزدي ، پول کسي را نبرد ، بايد مراقب باشيم که دزد ها دين مردم را نبرند .

وي گفت :بعد از حفظ امنيت اعتقادي نوبت مي رسد به حفظ امنيت جاني ، بعد عرض مردم و در مرتبه چهارم حفظ امنيت مال مردم ، وظيفه نيروي انتظامي برقراري امنيت است ، اگر امنيت در اين موارد تامين شد ، کار شما نور علي نور است.

حضرت آيت الله العظمي " وحيد خراساني" با بيان اينکه مقام پليس ، فوق تصور است اظهار داشت : اگر اين امنيت را برقرار کنيد بدون تامل ، اسمتان در زير دفتر شهداي کربلاست ، اگر مردم با صلابت عقيده و ايمان ، سر به بالين گذاشتند ، آن وقت امنيت تمام است ، يعني اجر شما و اجر شهدائي که در راه حفظ دين سينه شان را براي حفظ آيين ، مقام و مرتبه سپر مي کنند ، عظيم است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت : حوزه علميه قم ، اولين حوزه علميه شيعه است ، يعني تمام نخبگان و فضلاي ممالک اسلامي هر جا شيعه است از هند ، پاکستان ، قطيف ، احساء ، امارات و خليج همه اينجا جمع هستند ، فضلاي ممالک بار سفر مي بندند به قم براي درک مراتب عاليه ، اين براي قم يک امتياز است ، اينجا حرم اهل بيت (ع) است ، مرقد مطهر حضرت معصومه (س) اينجاست .

معظم له با بيان اينکه بزرگاني همچون ميرزاي قمي و زکريا ابن آدم که استوانه علم بود در قم است افزود : انشاء الله خدمت شما به شهر مقدس قم ، خدمتي جامع الشرايط باشد ، قدر اين نعمت را بدانيد ، ما نيز به شما دعا مي کنيم .

حضرت آيت الله العظمي " وحيد خراساني" در بخش ديگري از سخنان خود گفت : سعادت دنيا و آخرت در خواندن قرآن است ، همان طور که نسيم بهار ، زمين مرده را زنده مي کند ، همان طور کلمات خدا که قرآن است ، دل مرده را زنده مي کند ، قرآن احياء قلوب است ، قرآن کلام الله و تجلي علم خداست ، به مسئولان براي خواندن روزانه آن سفارش کنيد.

کد خبر: 13911129410
1391/11/29

پر بازدید
1392/5/27: چرا شيعيان در اذان بر ولايت علي(ع) شهادت مي‌دهند؟
1393/1/24: مصاحبه دکتر احمد طیب رئیس الازهر درباره شیعان
1391/10/20:  ادب دعا، در محضر خـدا  
1392/3/2: علی (علیه السلام) مظهر انسانیت و یاد او احترام به کرامت و آزادی بشریت است.
1392/9/7: عاشورا پژوهی / دکتر فریحی
آخرین مطالب
1394/8/2: متن خلاصه و کامل قیام حسین علیه السلام اثر ماندگار دکتر سید جعفر شهیدی
1394/7/27: روز پنج ماه محرم برامام حسین(ع) ویاران ایشان چه گذشت؟
1393/6/17: مامون چرا پیشنهاد ولایتعهدی را به امام هشتم(ع) داد و امام به چه دلیل پذیرفت؟ / پاسخ امام موسی صدر
1393/5/30: با شناخت چهره اسلام راستین همه عداوت ها کنار می رود / سیدمحمدکاظم واعظ موسوی
1393/5/22: درباره مصحف امام علي(ع) چرا وجود قرآني ديگر در نزد شيعيان تهمتي بيش نيست؟! / عبدالله اميني پور
بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن