صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | مال و جان و آبرو سه موضوع مورد تاکید شریعتند
بازدید این صفحه: 5561          تاریخ انتشار: 1392/8/21 ساعت: 07:38:24
در دیدار وزیر اقتصاد با آیت الله شبیری زنجانی مطرح شد:
مال و جان و آبرو سه موضوع مورد تاکید شریعتند

علی طیب نیا، وزیر اقتصاد دولت تدبیر و امید عصر دیروز با حضور در دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

موضوع: دیدار

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

 علی طیب نیا، وزیر اقتصاد دولت تدبیر و امید  عصر دیروز با حضور در دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

این چهارمین  دیدار اعضای هیئت دولت یازدهم  با آیت الله العظمی شبیری است.پیش از این نیزحجت الاسلام روحانی رییس جمهور منتخب،  حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات و دکتر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری با این مرجع تقلید دیدار کردند.

آیت الله العظمی شبیری در این دیدار « مال، جان و آبرو» را سه موضوع مورد توجه شریعت نامید و توضیح دادند:این سه موضوع در شریعت در درجه اول اهمیت قرار دارد و بر همه موارد شرعی مقدم است . بنا بر روش مشهور, در این موارد  فقهاء در مقام افتاء نیز احتیاط می کردند.

در دیدار وزیر اقتصاد با آیت الله العظمی شبیری زنجانی مطرح شد:

ایشان ادامه دامه دادند: اما ما در هر سه مورد متاسفانه با مشکلاتی روبرو شده ایم. غیبت به آبروی اشخاص صدمه می زند ولی در جامعه ما شایع است.

ایشان با اشاره به این روایت حضرت رسول - صل الله علیه و آله- که  " افضل الاعمال احمزها"  ادامه دادند: هر وقت سختی کار زیاد باشد اجر و پاداش بیشتری هم به آن تعلق می گیرد و همین که می شنویم برخی از اعضای هیئت دولت تا نیمه های شب در حال فعالیتند و فداکاری می کنند جای امیدواری برای حل مشکلات را  دارد، و ما هم از خداوند متعال و ائمه طاهرین –علیهم السلام- می خواهیم که مشکلات کشور به کلی مرتفع شود.

آیت الله العظمی شبیری با تاکید بر لزوم "اخلاص داشتن" برای رفع مشکلات مردم خاطر نشان کردند: اگر اخلاص باشد وعده خداوند بر نشان دادن راه هدایت نیز قطعی است و ما هم با دعای خیر، دولت را حمایت می کنیم و ان شاءالله تحت حمایت جدّ ما باشید.

استاد برجسته سطوح عالی  حوزه علمیه قم عزم دکتر روحانی برای برطرف کردن مشکلات کشور را "محرز" خواند و پس از دریافت سلام رییس جهمور توسط وزیر اقتصاد گفتند: سلام مخصوص ما را به ایشان برسانید.

در ابتدای این دیدار دکتر طیب نیا با ابلاغ سلام رییس جمهور به آیت الله العظمی شبیری زنجانی به تشریح شرایط اقتصادی کشور پرداخت و گفت: امیدواریم با این تلاش شبانه روزی اعضای هیئت دولت و سیاست هایی که دولت تدبیر و امید اتخاذ کرده است بتوانیم شرایط اقتصادی مردم را بهبود بخشیم و به یاری خداوند نشانه های مثبتی از بهبود وضعیت موجود در حال مشاهده است و سیاست دولت هم این نیست که ضعفهایی که در آن دولت تحویل گرفته است را برای مردم توضیح دهد.

کد خبر: 139282130804
1392/8/21

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن