صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | پيام مرجع عاليقدر شيعه حضرت آيت الله العظمي صافي به همايش بزرگداشت آيت الله العظمي سيد نعمت الله جزائري اعلي الله مقامه الشريف
بازدید این صفحه: 5847          تاریخ انتشار: 1391/12/12 ساعت: 03:36:13
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی
پيام مرجع عاليقدر شيعه حضرت آيت الله العظمي صافي به همايش بزرگداشت آيت الله العظمي سيد نعمت الله جزائري اعلي الله مقامه الشريف

مرحوم آيت الله العظمي جزائري صاحب ده‌ها كتاب نفيس فقهي، حديثي، تفسيري، اصولي و تاريخي بود كه هر كدام آنها از اهميت خاصي برخوردار و داراي ارزش والا و بالاي علمي است

موضوع: پیام

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله رب العالمين و صلّي الله علي سيّدنا و نبيّنا حبيب اله العالمين أبي القاسم محمد و علي آله الطيبين الطاهرين سيما بقية الله في الارضين.
قال   اللّه تعالى:
«ضَرَبَ   اللَّهُ   مَثَلاً  كَلِمَةً   طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ   أَصْلُها ثابِتٌ  وَ فَرْعُها فِي  السَّماء  تُؤْتي ‏ أُكُلَها  كُلَّ  حينٍ   بِإِذْنِ   رَبِّها»
السلام عليكم و رحمة الله
   با عرض ادب و احترام خدمت حضّار محترم، حضرات علماء اعلام و دانشمندان بزرگوار و نخبگاني كه در اين همايش باشكوه تشريف‌فرما شده‌اند مطالبي را به عرض مي‌رسانم:
   مدرسه عالي تشيّع و مكتب نوراني اهل البيت عليهم‌السلام در طول تاريخ و مرور اعصار، فرزانگان و رجال عظيم الشأن و علماي عالي‌مقامي را پرورش داده كه هر كدام در عصر خود از نوابغ و بزرگان عالم انسانيّت و خادمان حقيقي دانش و معرفت و اساتيد علوم و معارف و پاسداران دعوت انبياء و راهنماي به سوي خدا بوده‌اند.
   اين شخصيّت‌هاي ديني و استوانه‌هاي بزرگ ايمان، پاسدار ارزش‌هاي والا و حافظ حدود و ثغور صراط مستقيم و مانع از نفوذ شياطين و ابطال مبطلين و چراغ فروزان هدايت و تقوي و راستي و عدالت بوده‌اند.
   يكي از اين بزرگ‌مردان كه در آسمان علم و فقاهت و معارف قرآن و مكتب اهل بيت عليهم‌السلام مانند آفتاب درخشيد، بزرگ‌فقيه عاليقدر و محقّق عصر و صاحب كمالات بزرگ انساني و فضايل اخلاقي مرحوم آيت الله العظمي سيد نعمت الله جزائري اعلي الله مقامه الشريف بود.
   او يكي از استوانه‌هاي مكتب جهاني علم و فقه و حديث و اجتهاد بود كه به حق از مفاخر بزرگ شيعه و از پيروان راستين ائمه طاهرين صلوات الله عليهم اجمعين و تجسّم اخلاق اسلامي، و در زهد و پارسايي و قناعت و مناعت طبع كم‌نظير و در يك كلمه او نعمت بزرگ الهي براي مردم با ايمان و سالكان طريق هدايت و بندگي بود.
   مرحوم آيت الله العظمي جزائري صاحب ده‌ها كتاب نفيس فقهي، حديثي، تفسيري، اصولي و تاريخي بود كه هر كدام آنها از اهميت خاصي برخوردار و داراي ارزش والا و بالاي علمي است و نيز آن بزرگوار در جمع‌آوري كتاب گران‌سنگ بحار الأنوار، يار و كمك‌كار بزرگ براي مرحوم علامه مجلسي بود چنانچه خودش مي‌گويد: «من در وقت تأليف بحار الأنوار شب و روز در خدمت علامه مجلسي بودم و در حل بعض احاديث مشكله با همديگر بحث مي‌كرديم و هميشه در خدمت ايشان بودم.»
   اينجانب چه بگويم درباره چنين شخصيت بزرگ جهان علم و ادب كه به حق ستاره‌اي بود كه در آسمان مكتب حقه تشيع نورافشاني مي‌كرد و امروز ما در مقابل يك اين‌چنين بزرگاني قرار گرفته‌ايم. آيا مي‌توان حق آنان را به جامعه انسانيّت اداء نمود؟
   اين همايش و همايش‌هاي ديگر كه آثار و بركات خوبي انشاءالله در شناختن علماء و مفاخر دين به نسل جديد دارد از كوچكترين كارهايي است كه ما توانسته‌ايم در معرّفي آن بزرگواران انجام دهيم.
   آنان حق بزرگي دارند و ما انشاءالله بتوانيم افكار بلند و آرمان‌هاي مقدس آنان را براي تشنگان علم و ادب بازگو كنيم و الگوهاي بزرگ كمال و رشد و ترقّي بشريت را به مردم معرّفي نماييم.
   در پايان از تمام بزرگان و عزيزاني كه اين همايش با عظمت را برگزار نموده‌اند تقدير و تشكّر مي‌نمايم و توفيقات همگان را در ظلّ عنايات حضرت ولي الله الاعظم ارواح العالمين له الفدا مسئلت دارم.
16ربيع الثاني1434/لطف الله صافي

کد خبر: 139112123058
1391/12/12

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن