صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | نخستین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله صانعی به صورت مجازی برگزار شد
بازدید این صفحه: 2102          تاریخ انتشار: 1400/6/12 ساعت: 06:08:47
نخستین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله صانعی به صورت مجازی برگزار شد

موضوع: اخبار

 

نخستین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی مصادف با شب شهادت امام سجاد (ع) به صورت مجازی برگزار و از شبکه های اجتماعی به صورت زنده پخش شد.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، حجت الاسلام قاضی زاهدی در مراسم اولین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی که به صورت مجازی برگزار شد، یکی از خصائص مومن را داشتن منطق صحیح دانست و بیان کرد: علمای اخلاق می گویند سخنی که از دهان بیرون می آید، ۳۰ قول دارد که ۲۹ قول ان دروغ و یک قول آن صحیح است لذا باید مراقب زبان خود باشیم.

او با بیان اینکه در طول تاریخ، انبیای الهی مورد آزار و زخم زبان قوم خود قرار گرفتند، گفت: این آزار و اذیت ها و این زخم زبان ها در زمان پیامبر اکرم (ص) هم بود به گونه ای که رسول خدا فرمود: «هیچ پیامبری به اندازه من آزار ندیده است». حضرت علی (ع) نیز از این بدزبان ها در امان نبود، حضرت را تارک الصلوه می خواندند، وقتی خبر شهادت او در محراب مسجد کوفه به مردم رسید، عده ای می گفتند مگر علی نماز می خواند؟ علامه امینی در کتاب خود اشاره می کند که ۶۱  سال تمام مردم شام در قنوت نمازشان به امیرالمومنین (ع) جسارت و توهین روا داشتند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام حسن مجتبی (ع) بر فراز منبر مردم را نسبت به خطر معاویه هشدار داد و آنها را دعوت کرد تا بر ضدّ معاویه قیام کنند اما او را متهم به کفر و خروج از دین کردند. در زمان امام حسین (ع)، به قدری فضا تاریک بود که خون پسر رسول خدا را حلال شمردند. وقتی خواستند اباعبدالله را بکشند، سرش را درحالیکه زنده بود از قفا با ۱۳ ضربه جدا کردند.

او ادامه داد: زمانی که امام سجاد (ع) در شام بود، یزید مجلسی تشکیل داد و در آن از همه مردم دعوت به حضور کرد. مردم بازارها را تعطیل کردند و در مسجد حاضر شدند. امام سجاد (ع) هم حاضر شد. به دستور یزید، سخنران بر فراز منبر رفت و ابتدا بر بنی امیه درود فرستاد و به علی بن ابیطالب (ع) توهین کرد. امام سجاد (ع) برآشفت، بلند شد و فرمود: ای گوینده! دهانت بشکند، چون خطیبی که می خواهد بنده خدا را بر رضایت خدا بخرد، آیا جایگاه خودش را در آتش سوزان جهنم آماده می کند؟ بعد رو کرد به یزید و فرمود: بگذار این گوینده پایین بیاید. من بر فراز این چوب ها بنشینم. اینجا ولوله بین مردم افتاد. فرزند یزید آمد و به پدرش گفت که به خواست اکثریت عمل کن و بگذار بالای منبر برود. یزید گفت که اگر او بالای منبر برود تا ابوسفیان را به افتضاح نکشاند پایین نمی آید. بالاخره امام سجاد (ع) بالای منبر رفت و خطبه خود را آغاز کرد.

بخش پایانی سخنرانی به قرائت خطبه امام سجاد (ع) در مسجد شام گذشت.

کد خبر: 1400612305529
1400/6/12

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن