صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | پیام های تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله العظمی صانعی (قدس سرّه الشریف)(8)
بازدید این صفحه: 2456          تاریخ انتشار: 1399/6/24 ساعت: 14:22:01
پیام های تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله العظمی صانعی (قدس سرّه الشریف)(8)

موضوع: اخبار

 

پیام تسلیت مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد  ویژه اقتصادی در پی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال مجتهد فرهیخته حضرت آیت الله العظمی یوسف صانعی (قدس سره) كه از شاگردان و همراهان حضرت امام خمینی (ره) بودند را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه، شاگردان و مقلدان آن فقید سعید؛ بیت معزی و فرزندان محترم شان تسلیت عرض می نمایم.

رحلت آن عالم پرهیزکار که همه عمر پر برکت خود را در راه اعتلای نظام و انقلاب اسلامی صرف نموده برایمان دریغ و افسوس به دنبال داشته و دارد.

از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و غفران الهی و برای وابستگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

مرتضی بانک

====================

پیام تسلیت محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پی  رحلت حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی  حضرت آیت‌الله حاج شیخ یوسف صانعی  رضوان الله تعالی علیه، موجب تاثر گردید.

آن فقیه عالیقدر که توفیق درس‌آموزی در مکتب  حضرت امام خمینی(ره) را داشت  و از یاران صدیق  ایشان بود ، عمر پر برکت خود را  صرف خدمت در مسوولیت‌های مختلف  به نظام‌ ، اسلام و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام )  کرد و آثار ارزشمند و ماندگاری از خود باقی گذاشت

بی‌شک  تلاش های ایشان در عرصه مسئولیتهای سنگینی همچون دادستانی کل کشور وهم عرصه فقاهت همواره در حافظه تاریخی مردم باقی خواهد ماند.

اینجانب، ضایعه رحلت  این عالم وارسته را  به شاگردان، بیت مکرم و به ویژ ه برادر بزرگوار ایشان آیت‌الله حاج شیخ حسن صانعی  تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین ( ع)، برای آن عالم بزرگوار  علوّ درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

====================

پیام تسلیت مولانا عبدالحمید امام‌جمعه اهل سنت زاهدان درپی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

إنا لله وإنا إليه راجعون

خبر درگذشت آیت‌الله یوسف صانعی باعث تأسف و تألم شد.

آیت‌الله صانعی یکی از مراجع تقلید بزرگوار، عالمی نواندیش و تأثیرگذار و از چهره‌های شاخص و با نفوذ کشور بود که شاگردان زیادی را تربیت نمود. ایشان با دردها و رنج‌های اقشار مختلف آشنا بود و دغدغه رفع مشکلات مردم را داشت.

بنده ضمن عرض تسلیت به خانواده آیت‌الله صانعی و مقلدان و شاگردان ايشان، برای آن فقید مغفرت تامه و علوّ درجات و برای بازماندگان اجر و صبر را مسألت دارم.

مولانا عبدالحمید

امام‌جمعه اهل سنت زاهدان

====================

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین دکتررهامی درپی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شئ

روح فقیه مجاهد و آزاده، حضرت آیةالله العظمی صانعی، در ایام شهادت حضرت امام زین العابدین (ع) به ملکوت اعلی پیوست.

رحلت این فقیه نواندیش و پناهگاه مظلومان و بقیه السلف شاگردان حضرت امام خمینی(ره) باری سنگین از اندوه و غربت را بر دل مشتاقانش نهاد.

ایشان علاقهٔ زایدالوصفی به اهل بیت (ع) و علوم آل محمد (ص) و دفاع از حقوق مردم و تبیین روزآمد از فقه و آموزه های دینی داشت، از این جهت آثار بجای مانده از وی، از جمله کتاب ارزشمند «فقه الثقلین فی شرح تحریرالوسیلة»سرمایه‌ای ماندگار برای حوزه‌های علمیه، دانشگاهها و جامعه اسلامی خواهد بود.

اینجانب این مصیبت مولمه را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، ملت شریف و بزرگوار ایران، مراجع معظم تقلید و حوزه های علمیه و دوستان و علاقمندان به ایشان، خصوصا بیت شریف آن فقیه آزاده، تسلیت عرض می کنم، واز خداوند متعال علو درجات و حشر با ائمه طاهرین را برای وی و صبر و اجر برای فرزندان گرامی و علاقمندان ایشان مسألت دارم.

با احترام - محسن رهامی  ۹۹/۶/۲۲

====================

پیام تسلیت خانم دکتر بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درپی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

باسمه تعالی

انالله و انا الیه راجعون

ضایعه مولمه ارتحال آیت الله یوسف صانعی از مراجع تقلید عظام وعالی قدر واندیشمند گرانقدر در حوزه علوم دینی و فقهی را به همه مومنین، علما، مراجع تقلید، حوزه های علمیه و وابستگان به آن فقیه والا مقام تسلیت عرض می کنم.

درگذشت این اندیشمند موجب تأثر و تأسف فراوان شد که یقینا ثلمه ای جبران ناپذیر است.

آیت الله یوسف صانعی فرزانه ای فقیه و نواندیش بود و در طول عمر با برکت خود آثار ماندگاری درعرصه علم، اجتهاد و علوم فقهی برای جامعه اسلامی به جای گذاشت. بی شک یاد و خاطره آیت الله صانعی در تاریخ اسلام باقی خواهد ماند.

====================

پیام تسلیت آیت الله کاظم قاضی زاده درپی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

بسمه تعالی

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

رحلت مرجع شیعیان و فقیه آزاده و نو اندیش حضرت آیه الله العظمی حاج شیخ یوسف صانعی  موجب تاثر شدید گردید. او بحق یکی از فقهای دقیق النظری بود که در مسیر اعلام حکم الله ملاحظات موقعیت و شوون شخصی خود را نمی کرد و راه فقاهت همراه با عنصر زمان و مکان را برگزیده بود.

آیه الله صانعی رفت ولی بحمد الله همراهان و شاگردان ایشان هستند و راه ایشان را ادامه خواهند داد.

ضمن عرض تسلیت به حضرت ولی عصر عج و مراجع معظم تقلید و حوزه های علمیه و فرزند ایشان جناب حجه الاسلام و المسلمین حاج شیخ فخرالدین صانعی و دیگر اعضای خانواده ایشان برای روح بلند آن مرحوم  علو درجات مسیلت می نمایم

کاظم قاضی زاده

====================

پیام تسلیت آیت الله دکتر احمد ایراونی رئیس مرکز مطالعات اسلامی خاورمیانه درپی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

باسمه تعالی

وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَیءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ . الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ . أُولَیٔكَ عَلَیهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَیٔكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ} [البقرة:155-157]

برادر ارجمند حجه الاسلام والمسلمین شیخ فخرالدین صانعی سلام الله علیكم؛

از خبر ارتحال والد ماجد، عالم عامل، محب اهل بیت، فقیه مجاهد حضرت آیت الله العظمی صانعی بسیار متاسف و ناراحت شدم.

از حدود ٤٠ سال قبل كه اینجانب افتخار شاگردی و مصاحبت با ایشان را پیدا كردم علاوه بر تعلم و تلمذ مباحث فقهی و اصولی، درسها و نكته ها از تواضع، ساده زیستی، ثبات قدم و شجاعت در دفاع از مظلومین و دستگیری از محرومین آموختم.

مراتب تسلیت خود را محضر شما، عموی بزگوارآیت الله شیخ حسن صانعی، برادر ارجمند دکتر میثم عزیز، خواهر محترم و داماد دانشمند حجه الاسلام والمسلمین دكتر امیدی فرد و دیگر بستگان و همچنین شاگردان و دوستداران آن مرجع فقید، تقدیم می دارم.

برای ایشان علو درجات و حشر با أبرار و برای شما و دیگر اعضای خانواده صبر وًسلامتی از درگاه خداوند متعال خواستارم.

احمد ایروانی واشنگتن دی سی ٢٢ شهریور ١٣٩٩

====================

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی  به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی(ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

قالَ الإمام جعفرُ بن محمد الصَّادق ( عليه السلام ) : " إِذَا مَاتَ الْمُؤْمِنُ الْفَقِيهُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْ‏ءٌ"

رحلت عالم مجاهد، فقیه نواندیش، مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ یوسف صانعی ضایعه ای جبران ناپذیر است.

آن بزرگوار از شاگردان مکتب حضرت امام خمینی(ره) و از مبارزان سال های سخت مقابله با استبداد داخلی و استیلاء خارجی بود.

در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره مورد عنایت پیر و مرادش امام راحل و در تمام عرصه ها در کنار مردم بود.

فتاوای آن مجتهد عظیم الشان راه گشای زنان و مردان با ایمان بود، از تلخی های روزگار این که آن بزرگ مرد همانند بسیاری از انسان های بزرگ تاریخ در دوران حیات پربارشان مورد بی مهری هایی قرار گرفتند که غیر قابل جبران است.

این واقعه مولمه را به ساحت مقدس حضرت امام مهدی روحی له الفدا، مراجع عظام تقلید، رهبر معظم انقلاب اسلامی، استادان و طلاب حوزه های علمیه و بیت شریف ایشان به ویژه برادر بزرگوارشان حضرت آیت الله حاج شیخ حسن صانعی تسلیت عرض می کنم و برای روح بلند آن مرجع عالیقدر حشر با اولیاءالله از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.

1399/6/22 مطابق با 23 محرم 1442- احمد مازنی

====================

پیام تسلیت  آیت الله سید محمد هاشمی درپی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

انا لله وانا الیه راجعون

الذین تتوفاهم الملائکه طیبین یقولون سلام علیکم ادخلوا الجنه بماکنتم تعملون

امروز شاهد تشییعی شورانگیز؛ جانسوز در عین غریبانگی فقیه و مرجعی والامقام بودیم که علم و عمل را بهم درآمیخته و دغدعه سرخوردگی نسل معاصر از دین و انقلاب قرار را از وی گرفته بود.

او تمام همّش را صرف باز کردن گره های کور  شبهات نسل حاضر  به بعضی از احکام شریعت کرده و به دنبال پیدا کردن راه حل مناسب آنها بود که در این طریق ملامت ها و بی مهری های فراوانی را برای خدا تحمل کرد و دست از رویه اجتهادی خویش که ای بسا خوش آیند دیگران نبود -که این طبیعت اجتهاد است برنداشت. عاش سعیدا ومات سعیدا

فقدان جبران ناپذیر این فقیه نامور و مرجع بزرگوار را به حوزه های علمیه مقلدین و شاگردان معظم له و به برادر بزرگوارشان حضرت آیت الله آقای حاج شیخ حسن صانعی و حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا فخرالدین صانعی حفظهمالله  فرزند گرانقدرشان تسلیت عرض میکنم  و لطف و عنایت ویژه الهی را برای روح پاک آن مرحوم والا گهر مسالت دارم.

سید محمد هاشمی

۲۴ محرم الحرام ۱۴۴۲

====================

پیام تسلیت اسماعیل زمانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی(ره)

 اِنّا لِلّهِ وَ اِنّا إلَیهِ راجِعونِ

اِذا ماتَ ‌العالِمُ، ثُلِمَ فِی‌الاسلامِ ثُلمَهٌ لا یَسدُّها شَیءٌ

رحلت حضرت آیت الله  العظمی حاج شیخ یوسف صانعی(ره)، از پیشگامان نهضت مبارزه و از برجسته ترین شاگردان امام خمینی(ره) موجب تاثر و تأسف فراوان گردید.

مجاهدت های عالمانه،‌ اجتهادهای شجاعانه و حضور موثر در تمامی صحنه های حساس انقلاب اسلامی، از عضویت در شورای نگهبان تا مسئولیت دادستانی کل کشور، از دوران مبارزه علیه طاغوت و پیروزی نور بر ظلمت تاکنون از ویژگی های ممتاز این عالم وارسته بود.

اینجانب، این ضایعه  اسفناک را به پیروان مکتب پیر جماران و بیت محترم حضرت آیت الله العظمی صانعی(ره) و همچنین مقلّدان ایشان تسلیت عرض می نمایم.

 برای این مجاهد وارسته و عالم فرزانه علو درجات توام با همجواری سالار شهیدان و سیدالساجدین (ع) و برای بازماندگان صبر جمیل واجر جزیل از درگاه حق مسئلت می نمایم.

اسماعیل زمانی

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند

====================

بسمه تعالی

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی در پی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

جناب آیت‌الله حاج شیخ حسن صانعی دامت برکاته

نماینده محترم ولی‌فقیه و سرپرست بنیاد پانزده خرداد

درگذشت مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ یوسف صانعی(قدس سره)را به حضرتعالی، بیت شریف و به‌ویژه فرزندان محترم و جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالله امیدی فرد و همه ارادتمندان و شاگردان آن فقیه اهل بیت (ع) تسلیت عرض می‌کنم.

تلمذ در حوزه درس حضرت امام راحل و آشنایی با مبانی اصولی و فقهی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، فعالیت‌های انقلابی و مسئولیت‌های مختلف ایشان در نظام جمهوری اسلامی گوشه‌ای از تلاش‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی ایشان است.

در جوار مضجع شریف و نورانی حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا سلام الله علیه، رضوان و مغفرت الهی برای آن مرحوم و صبر و اَجر جزیل برای بازماندگان محترم مسالت می‌کنم.

تولیت آستان قدس رضوی

احمد مروی

====================

پیام تسلیت رئیس مرکز خدمات حوزه در پی ارتحال آیت الله العظمی صانعی(ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت حضرت آیت الله حاج شیخ یوسف صانعی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) که خدمات ارزنده‌ای به انقلاب اسلامی ارائه نمودند را به محضر حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب، مراجع بزرگوار، حوزه‌های علمیه و بیت مکرم تسلیت و تعزیت عرض نموده و علو درجات ایشان و صبر و اجر جزیل برای خانواده مکرم از خداوند متعال خواستارم.

سید حسن ربانی

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

کد خبر: 1399624305518
1399/6/24

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن