صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | پیام های تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله العظمی صانعی (قدس سرّه الشریف)(4)
بازدید این صفحه: 1769          تاریخ انتشار: 1399/6/23 ساعت: 05:30:25
پیام های تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله العظمی صانعی (قدس سرّه الشریف)(4)

موضوع: اخبار

 

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه

در پی ارتحال آیت الله العظمی یوسف صانعی (ره)

درگذشت مرحوم آیت الله حاج شیخ یوسف صانعی رضوان الله تعالی علیه را تسلیت می‌گویم.

آن مرحوم که از شاگردان و یاران حضرت امام (ره) در دوران انقلاب اسلامی بود، پس از انقلاب نیز تصدی مسئولیت‌های قضایی از جمله دادستانی کل کشور را بر عهده گرفته و منشا خدمات در دستگاه قضایی بود.

مصیبت وارده را به خانواده محترم و برادر بزرگوار ایشان تسلیت گفته و در ایام عزاداری سیدالشهداء غفران الهی را برای ایشان مسالت دارم.

=============

پیام تسلیت دکتر علی لاریجانی در پی ارتحال آیت الله العظمی یوسف صانعی (ره)

بسم‌الله‌الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم بزرگوار، مرحوم  آیت‌الله حاج شیخ یوسف صانعی (رضوان‌الله‌ تعالی علیه) را به پیشگاه  حضرت ولی عصر  ارواحنا فداه، حوزه های علمیه،  روحانیت معظم، شاگردان و به ویژه خانواده معزز، فرزندان ارجمند و اخوی مکرم  ایشان، آیت الله شیخ حسن صانعی تسلیت عرض می‌کنم. آن فقیه گرانقدر از شخصیت های مؤثر در مبارزات نهضت اسلامی  بودند که  پس‌از پیروزی انقلاب نیز در مسئولیت‌های گوناگون در قوه قضاییه،  شورای نگهبان و حوزه علمیه قم خدماتی ارزنده ایفا نمودند. از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفور ، علو درجات و حشر با اولیای الهی و برای جمیع بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نمایم.

=============

پیام تسلیت دکتر علی شمخانی در پی ارتحال آیت الله العظمی یوسف صانعی (ره)

ارتحال تاسف بار مرحوم آیت الله شیخ یوسف صانعی (ره) را که از شاگردان و همراهان حضرت امام (ره) در سال‌های مبارزه و پس از آن بود را به محضر مقدس امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه و خانواده آن مرحوم تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

انس آن فقیه صمدانی با رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و حمایت مستمر ایشان از مجاهدان و پیشتازان این عرصه در کنار خدمت مستمر وی به نشر معارف و علوم دین حنیف اسلام وسیره ائمه طاهرین (ع) از ویژگی‌های ارزنده مرحوم آیت الله صانعی (ره) بود که همواره به یادگار می‌ماند. آمرزش الهی و آرامش ابدی بدرقه سفر بی پایانش باد.

====================

پیام تسلیت دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در پی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

بسمه تعالی

بیت محترم حضرت آیت الله صانعی

سلام علیکم

با کمال تأسف و تأثر ضایعه درگذشت حضرت آیت الله صانعی را تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند سبحان در ماه پرفیض و معنویت محرم برای آن فقید سعید رحمت و غفران الهی و برای آن بیت مکرم صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

 

عبدالرضا رحمانی فضلی

=============

پیام تسلیت حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور

در پی ارتحال آیت الله العظمی یوسف صانعی (ره)

إِنَّا للهِ وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلاً(احزاب/23)

ارتحال ناگوار حضرت آیت ا... العظمی آقای حاج شیخ یوسف صانعی موجب تالم و تاثر عمیق گردید.

ایشان از مبرزترین شاگردان حضرت امام خمینی (ره) و از مراجع بزرگ ، زمان شناس، آزاد مرد عرصه علم و اجتهاد، فقیه نواندیش و مردمی و انقلابی بود که به دیدار معبودش شتافت و کوله‌ باری از غم و اندوه را بر دل علاقه‌مندانش قرار داد.

اینجانب ارتحال این مرجع تقلید بزرگ را به پیشگاه مقدس حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداء، ملت شریف و بزرگوار ایران، مراجع معظم تقلید، حوزه های علمیه، بیت معظم و فرزندان، و بازماندگان، به ویژه به برادر بزرگوار ایشان، آیت الله شیخ حسن صانعی تسلیت عرض کرده و رحمت واسعه الهی و علو درجات از درگاه خداوند متعال، برای آن مرحوم مسالت می‌نمایم.

حسینعلی امیری

معاون پارلمانی رییس جمهوری

=============

پیام تسلیت سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

در پی ارتحال آیت الله العظمی یوسف صانعی (ره)

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم بزرگوار و یار دیرین انقلاب اسلامی و امام راحل(ره)، مرحوم آیت الله حاج شیخ یوسف صانعی موجب تالم و تاثر شد.

ایشان از شاگردان برجسته امام خمینی و از پیشتازان نهضت اسلامی بودند و در مراحل گوناگون آن نقش ارزشمندی داشتند و با مسوولیت های کلیدی تقنینی و قضایی، سهم موثری در استقرار جمهوری اسلامی ایفا کردند.

هم‌چنین دیدگاه‌های علمی و فقهی ایشان،فرصت‌های تازه گفتگو را در افق‌های اجتهادی بازگشود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت ارتحال آن عالم مجاهد به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و علما و حوزه های علمیه، بیت معزز و شاگردان و علاقه مندان ایشان، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم  علو درجات و رحمت واسعه و همنشینی با اولیاءالله و برای بازماندگان مکرم صبر و اجر مسالت دارم.

=============

پیام تسلیت دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پی ارتحال آیت الله العظمی صانعی (ره)

درگذشت عالم بزرگوار حضرت آیت الله آقای حاج شیخ یوسف صانعی موجب تاسف و تاثر گردید .

ایشان از ارادتمندان به اهل‌بیت و شعائر‌ آل‌الله بودند و در بیشتر عمر خویش به مطالعه ، تدریس، نشر و تالیف آثار فقهی اهتمام داشتند و در طول دوران مبارزه ستم‌شاهی در جهت تبیین ابعاد فرهنگی و تبلیغی و پس از انقلاب نیز در مناصب و مسئولیت های قضایی و فقهی مجاهدت داشتند .

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه مولمه را به شاگردان، علاقه‌مندان، فرزندان، برادر معزز و بیت مکرم، از خداوند سبحان برای ایشان رحمت واسعه و علو درجات و برای وابستگان و ارادتمندان صبر و اجر مسئلت می نمایم .

====================

پیام تسلیت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پی ارتحال آیت‌الله العظمی صانعی(ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم بزرگوار آیت الله حاج شیخ یوسف صانعی از شاگردان و یاران وفادار حضرت امام خمینی (ره) در دوران نهضت اسلامی که پس از پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دستگاه قضا عهده‌دار نقش‌ها و مناصب مهم و مختلف ازجمله دادستان کل کشور بودند را به بیت مکرم، شاگردان و علاقه‌مندان وی تسلیت عرض می‌نمایم.

از درگاه حضرت سبحان، علو درجات و رحمت و رضوان الهی و همجواری آن فقیه فقید با علما، صلحا و شهدا و برای خاندان ارجمند و مصیبت‌دیدگان معزز صبر و شکیبایی طلب می‌کنم.

سرلشکر پاسدار محمد باقری

 

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح

=============

پیام تسلیت استاندار قم در پی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی(ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله حاج  شیخ یوسف صانعی(ره) موجب تأسف و تألم فراوان گردید.

آن عالم فرزانه که از شاگردان و نزدیکان حضرت امام خمینی (ره) بودند در کنار انجام رسالت تبلیغ دین، ترویج معارف اسلامی و تدریس دروس حوزوی، در عرصه خدمت به نظام و در مناصب و مسؤلیت های مختلف نیز به ایفای نقش پرداخته و منشاء خدمات‌ ارزنده ای در این عرصه ها بودند.

اینجانب فقدان این عالم فرهیخته را به مراجع عظام تقلید ، حوزه‌های معزز علمیه، فرزندان و خاندان مکرم ، برادر گرامی ایشان حضرت آیت الله شیخ حسن صانعی تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان، برای ایشان علو درجات و غفران و رحمت واسعه الهی و برای عموم مردم مومن و متدین و بازماندگان، صبر و اجر جزیل مسألت دارم.

بهرام سرمست

استاندار قم

 

====================

پیام تسلیت دکتر آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی، آیت الله حاج شیخ یوسف صانعی که از شاگردان امام راحل و مجاهدان مسیر انقلاب اسلامی بود، موجب تاثر و تاسف شد. این ضایعه را به بیت مکرم، شاگردان و مریدان آن عالم جلیل القدر تسلیت عرض می نمایم و از درگاه ایزد منان برای آن فقیه فقید رحمت واسعه الهی و علو درجات مسئلت می‌کنم.

محمد جواد آذری جهرمی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

کد خبر: 1399623305503
1399/6/23

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن