صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | پیام های تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله العظمی صانعی (قدس سرّه الشریف)(3)
بازدید این صفحه: 1703          تاریخ انتشار: 1399/6/23 ساعت: 05:23:18
پیام های تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله العظمی صانعی (قدس سرّه الشریف)(3)

موضوع: اخبار

پیام تسلیت دکتر سید محمد مهدی جعفری

 در پی رحلت حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

اِنَّا لِله وَ اِنّا اِلَيهِ رَاجِعُون

الّذين يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ الله وَ يَخشَونَهُ وَ لا يَخشَونَ اَحَداً اِلّا الله  وَ كَفَى بِاللهِ حَسِيباً

   رحلت فقیه آزاده و مرجع سازش ناپذیر و عالم نستوه آیت الله العظمی صانعی(ره) را به محضر امام زمان(عجّل الله تعالی فرجه) و همه حق طلبان و حق گویان، بخصوص خانواده ارجمند و شاگردان و دوستداران آن بزرگمرد تسلیت گفته رحمت و مغفرت برای آن شادروان و استقامت و پایداری زیبنده و پاداش گرانسنگی برای بازماندگان از پروردگار مهربان خواستارم .

سید محمد مهدی جعفری

  شیراز ۲۲شهریور ۱۳۹۹

 

=============

 

پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز کاشان  در پی رحلت حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

ارتحال جانسوز و جانگداز فقیه اهل بیت (ع)  مرجع عالیقدر تشیع آیت الله العظمی صانعی (طاب ثراه) قلب میلیونها از مقلدان و شاگردان و دوستان آن رحیل عزیز را داغدار و سوگوار نموده است.

بدون شک رحلت آن عزیز محبوب دلها، ثلمه ای جبران ناپذیر در اسلام و در عرصه فقاهت و علوم دینی و در میان حوزه های علمیه می باشد. پرورش در مکتب فقهی و اصولی امام راحل عظیم الشأن و تأثیر پذیری ژرف از شخصیت جامع او، مبانی علمی و نگاه فقهی و عقل محور، عدالت مدار به فقاهت و ثمرات علمی و نتایج عملی و کارگشا و پاسخگو نمودن صناعت فقاهت شیعی و توجه به نیازهای خرد و کلان جامعه دینی و حل مشکلات عرصه های گوناگون و بردن فقه به متن زندگی و دفاع عالمانه و فقیهانه و عمیق از حقوق انسان و کرامت محور نمودن فلسفه فقه، از جمله ویژگیهای آن راحل عظیم الشأن است. افزون بر اینها خلوص و ارادت او به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بویژه حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها روح آن عالم ربانی را صفا و صیقل می داد.

رحلت آن فقیه والاقدر را به ساحت مقدس امام زمان عجل الله فرجه الشریف، مراجع عظام، حوزه های علمیه، شاگردان و دوستان و جامعه دینی و علمی و دانشگاهی و همه مقلدان و نیز بیت شریف و آقازادگان محترم و مکرم ایشان تسلیت عرض می کنیم و حشر با پیامبر و امامان و انبیاء را برای آن عزیز سفر کرده از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

مجمع روحانیون مبارز کاشان

22/6/99

 

=============

پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز مشهد  در پی رحلت حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَیْهِ رٰاجِعُونَ

إِذَا مَاتَ الْمُؤْمِنُ الْفَقِیهُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ.

رحلت جانگداز مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صانعی را به حضرت بقیة الله، ملت بزرگ ایران، مراجع تقلید، حوزه های علمیه  و بیت محترمشان تسلیت میگوییم.   حضرت آیت الله العظمی صانعی بقیة السلف از تبار عالمانی بود که بار تبلیغ رسالات الله را آگاهانه وشجا عانه در  عین مظلو میت بردوش کشید  ایشان سهم بزرگی از نواندیشی و پویائی را درحوزه فقاهت واجتهاد درکارنامه سالها تدریس درحوزه علمیه قم دارند  گرچه در این راه جفا های سختی را متحمل شدند .

ایستادگی و مقاومت این مرجع تقلید در دفاع از آزادی و حقوق مردم، از ایشان چهره‌ای مردمی و ماندگار در حوزه دین و اجتهاد باقی خواهد گذاشت  از خدای رحمان علو درجات و حشر با  اولیائش برای آن بزرگوار مسألت داریم.

مجمع روحانیو ن مبارز مشهد

1399/6/22

=============

پیام تسلیت دبیرخانه دفاتر مناطق و نمایندگان معظم له در سراسر کشور  در پی رحلت حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ»

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا «احزاب/23»

ضایعه مؤلمه و اسف انگیز ارتحال جانگداز مرجع عالی قدر ، شاگرد برجسته امام راحل (سلام الله علیه) و مجتهد نو اندیش حضرت آیة الله العظمی صانعی ( قدس سره) داغ بزرگ و جبران ناشدنی را بر دل مقلّدین ، شاگردان و دوستداران عدالتخواهی و آزادگی نشاند.

آن فقیه پارسا که زندگی خود را وقف مکتب حقه اهل البیت (علیهم السلام) نموده بود بعد از یک عمر تلاش مستمر و خالصانه و تحمل دردها ، رنجها و ناملایمت‌های فراوان در آستانه سالروز شهادت قافله سالار اسرای کربلا حضرت امام سجاد (ع) روح بلندش پرواز ابدی خود را به سوی فضل و رحمت پروردگار آغاز کرد و ما را با مکتب فکری و مشرب فقهی خود که یادگار گرانسنگ سالهای متمادی مجاهدت خستگی ناپذیر علمی معظم له بود ، تنها گذاشت.عاش سعیداً و مات سعیداً

ضمن تسلیت به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) ، مراجع معظم تقلید ، روحانیت متعهد ، مقلدان، دوستان و خانواده گرامی، خصوصا آیة الله حاج شیخ حسن صانعی و حضرت حجة الاسلام و المسلمین حاج شیخ فخرالدین صانعی برای آن استاد گرانمایه و مرجع بزرگ علو درجات و حشر با اولیاء الهی را مسألت مینماییم.

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته

دبیرخانه دفاتر مناطق و نمایندگان معظم له در سراسر کشور

1399/6/22

=============

پیام تسلیت حضرت آیت الله العظمی سیدعلی محمد دستغیب (مدظله)

در پی رحلت حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

 

خبر ارتحال حضرت آیت‌الله آقای شیخ یوسف صانعی واصل و مایه تاثر گردید.

این عالم وارسته، عمر شریف خود را صرف اعتلاء کلمة الله و نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت نمود و دفاع از آرمانهای استادش امام خمینی ره و انقلاب اسلامی ایران را سر لوحه امور خود داشت.

اینجانب رحلت این فقیه مجاهد را به اخوی مکرم آیت‌الله شیخ حسن صانعی و فرزندان محترم و مومنین، خصوصا مقلدین ایشان، تسلیت عرض کرده و رحمت و مغفرت و حشر با اولیاء را برای آن مرحوم از باری تعالی خواستارم.

سیدعلی محمد دستغیب

22/6/1399

=============

پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در پی رحلت حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

انا لله و انا الیه راجعون

حضرت آیت الله حاج شیخ حسن صانعی دامت برکاته

رحلت تأسف بار عالم مجاهد، مرجع نواندیش و روحانی پارسا و مردمی حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ یوسف صانعی ضایعه‌ای بس سنگین برای جهان تشیع وحوزه علمیه است. او از شاگردان برجسته ومروجان مکتب فقهی و اجتهادی ومبارزاتی امام خمینی (س) واز خدمتگزاران بر جسته انقلاب اسلامی  بود ، فتاوای راهگشا ونظرات بدیع فقهی خصوصا در حوزه حقوق اجتماعی و اساسی ودفاع شجاعانه از حق و ارتباط صمیمی و دور از تشریفات با مردم بویژه نخبگان و جوانان و عشق وافر به اهل بیت علیهم السلام ازجمله فضائل پرشمار آن مرجع عالیقدر بود این ضایعه بزرگ را به جنابعالی، بیت مکرم و فرزندان برومند شان، حوزه‌های علمیه، شاگردان و مقلدین ارجمند و به همه شیعیان و هموطنان عزیز تسلیت میگویم. حشره الله مع اولیائه محمد و آله الاطهار

مجید انصاری

=============

پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز در پی رحلت حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

بسم الله الرّحمن الرّحیم

ارتحال عالم مجاهد و فقیه محقق مرحوم آیت الله حاج شیخ یوسف صانعی رضوان الله تعالی علیه ارادتمندان و مقلدان آن مرجع تقلید در سراسر کشور را در غمی سنگین فرو برد و حوزه علمیه یکی از شاگردان برجسته مکتب امام جعفر صادق (ع) را از دست داد.

این عالم وارسته و مجتهد نواندیش مرجعی برای باورهای دینی نسل جوان و اسوه‌ای حسنه برای ارزشهای انقلاب اسلامی بود که در تمام عمر پر برکت خود در راه تبیین حقایق دینی و معارف نورانی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از هیچ کوششی فروگذار نکرد. آن عالم جلیل القدر که از مکتب فقهی و اصولی امام خمینی(ره) حظّی وافر نصیب خود کرده بود از آغازین روزهای نهضت روحانیت در حلقه نزدیکان امام بزرگوار و از یاران باوفای آن رهبر بی‌بدیل بود و در دوران سخت مبارزات و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره یاری همراه بود و در تحکیم پایه های جمهوری اسلامی ایران و تبیین احکام مترقی اسلام سهمی وافر داشت.

بدون تردید خدمات اجرایی و علمی و معنوی معزی الیه در صفحات تاریخ و حافظه ملت ایران ماندگار خواهد بود. عاش سعیدا و مات سعیدا.

مجمع روحانیون مبارز این ضایعه جبران ناپذیر را به ارادتمندان و مقلدان آن فقید سعید و به حوزه علمیه قم و به بیت شریف ایشان و فرزندان و عموم بازماندگان و مصیبت دیدگان بویژه برادر داغدارش آیت الله حاج شیخ حسن صانعی تسلیت عرض نموده علو درجات آن عالم پرهیزگار را از درگاه الهی مسئلت می نماید.

=============

پیام تسلیت مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به مناسبت ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ یوسف صانعی (ره)

بسم الله ارحمن الرحیم

إِنَّا للهِ وإِنّا إِلَيهِ رَاجِعُونَ

إذا مات العالم ثُلم في الإسلام ثَلمة لا يسدُّها شيء

خبر درگذشت ناگهانی فقیه مجاهد و نواندیش حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ یوسف صانعی رضوان الله تعالی علیه موجب تأثر و تألم فراوان گردید. ایشان از شاگرادان و یاران بنام امام خمینی (ره) بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مناصب مختلفی چون دادستانی کل کشور و عضویت در شورای نگهبان به انقلاب اسلامی خدمت کرد.

معظم له از فقهای نواندیشی بود که با اقتدا به استاد خود امام خمینی(ره) و با توجه به عنصر زمان و مکان، کرامت انسان و حقوق انسان نگاهی نو به فقه داشتند و علم فقه را به « فقه و زندگی » تفسیر کرد. ایشان با علاقه زیاد به تحصل و تدریس، عمر با برکت خود را در راه اعتلای فقه شیعه، تربیت شاگردان و تألیف سپری کرد و با ترویج آراء فقهی استاد خود و همچنین سیره اجتهادی ایشان، یادگار گران‌سنگی در تحقیقات فقهی برای حوزه‌های علمیه و فقه شیعه به جای گذاشت.

آیت الله العظمی صانعی تا آخرین روزهای حیات در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، جمهوریت نظام، حقوق مردم و یاران امام کوشا بود و در این راه صددمات و سختی‌هایی زیادی متحمل شدند.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با تاسف شدید این ضایعه بزرگ را به بقیه الله اعظم، حوزه‌های علمیه، مراجع معظم تقلید، عموم فضلا و فقهای اندیشمند، شاگردان علاقمندان، برادر، فرزندان، داماد محترم و دیگر بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌‌کند. از خداوند باری تعالی علو درجات و حشر با ائمه معصومین علیهم السلام را برای آن فقیه مجاهد و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل و سلامتی آرزومندیم.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

۲۲/۶/۱۳۹۹

=============

پیام تسلیت آیت الله هادی نجفی در پی رحلت حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

الذين إذا أصابتهم مصيبة قالوا إنا لله وإنا إليه راجعون أولئك عليهم صلوات من ربهم ورحمة وأولئك هم المهتدون

جناب حجةالإسلام والمسلمین  آقاى حاج شیخ حسن صانعی دامت برکاته

ارتحال اخوی گرامی مرجع نواندیش حضرت آية الله آقای حاج شیخ یوسف صانعی (قدس سره) موجب تأثر و تأسف گردید.

اینجانب به حوزه های علمیه و مقلدین و همه دوستداران آن فقیه نستوه و  مجاهد و جنابعالی و همه افراد بیت محترم این مصیبت را تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم مغفرت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر جمیل از ذات باری تعالی مسألت می نمایم.

وقد ورد في صحيحة سليمان بن خالد عن أبي عبدالله (عليه السلام) قال: ما من أحد يموت من المؤمنين أحب إلى إبليس من موت فقيه. [الكافي، ج1، ص38،ح1]

23 محرم الحرام 1442

اصفهان - هادی نجفی

=============

پیام تسلیت دکتر سید کاظم موسوی بجنوردی رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی به مناسبت رحلت مرجع آزاده آیت الله العظمی صانعی (ره)

انّا للّه و انّا الیه راجعون

 

درگذشت شادروان آیت‌الله العظمی آقای حاج یوسف صانعی مایه تألم و اندوه اینجانب و همه دوستداران اسلام و ایران و مرجعیت مستقل و نواندیش گردید.

بی تردید تکاپوهای علمی و فقهی ایشان و آرای نو و فتاوای راهگشایشان در مسائل مستحدثه و مورد اختلاف، فصل جدیدی را در تاریخ فقه و مرجعیت شیعه گشوده است.اینجانب از طرف خود و همه استادان، پژوهشگران و کارکنان مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی این مصیبت بزرگ را به حضرت ولیعصر (عج) ، مقام معظم رهبری، حوزه علمیه قم، بیت معظم ایشان و ملت شریف ایران تسلیت می گویم. از خداوند متعال برای آن عزیز فقید، علو درجات و برای خانواده، خویشاوندان، جامعه روحانیت، دوستان و مقلدان ایشان أجر و شکیبایی مسئلت دارم.

کاظم موسوی بجنوردی

رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی

(مرکز پژوهشهای ایرانی و اسلامی)

=============

پیام تسلیت آیت الله حاج شیخ عباسعلی روحانی در پی درگذشت آیت الله العظمی یوسف صانعی (ره)

سلام عليكم

بسم الله الرحمان الرحيم

حضرت حجة الاسلام و المسلمين جناب آقاى حاج شيخ سعيد صانعى ، استاد زاده معظم دامت بركاته

سلام عليكم

انا لله و انا اليه راجعون

با اندوه فراوان ارتحال فقيه مجاهد و مردمى ، استاد وارسته و اسطوانه فضيلت و پارسائى آيت عظماى الهى ، شيخنا الاستاد مرحوم مبرور آيت الله حاج شيخ يوسف صانعى رضوان الله تعالى عليه كه در ايام حزن و سوگ مولايش ابي عبدالله الحسين عليه السلام به لقاى معبودش شتافت را به محضر جنابعالى و ساير بازماندگان آن استاد فرزانه تسليت مى گويم .

از درگاه خداى مهربان علو درجات آن فقيه فقيد و استاد مسلم و مجتهد مجاهد طيب الله رمسه را از خداى بزرگ خواستارم و اميدوارم همه كسانى كه به اين فقيه عقل گراى مردمى ستم كردند پيش از عذاب الهى بيدار شوند ، عذر خواهى كنند و جفاهاى گذشته را جبران نمايند كه دادگاه الهى بسيار سختگيرانه است.

حقيقتا مرحوم آية الله العظمى صانعى مصداق كلام نورانى علوى سلام الله عليه شد كه فرمود : "صبروا اياما قليلة اعقبتهم راحة طويلة" والعاقبة للمتقين

 والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته

کد خبر: 1399623305502
1399/6/23

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن