صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حضرت آیت الله مکارم شیرازی: عظمت حضرت خدیجه باید بیان شود
بازدید این صفحه: 4226          تاریخ انتشار: 1395/5/28 ساعت: 12:07:04
حضرت آیت الله مکارم شیرازی: عظمت حضرت خدیجه باید بیان شود

موضوع: اخبار

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: برپایی همایش و مراسم های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی کمترین قدردانی از چهره های تاثیر گذار و فداکار اسلام است که بزرگداشت آنان در واقع بیان عظمت ایشان است که در مورد حضرت خدیجه کبری علیهاالسلام باید بگویم دارای ویژگی هایی هستند که در دیگر همسران پیامبراکرم(س) کمتر وجود دارد.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید دردیدار اعضای برگزارکننده همایش «صدف کوثر» اظهارداشت: برپایی مراسم ها و همایش های تکریم و تجلیل از بزرگان دین در دو جنبه کلی و جزئی قابل اهمیت می باشد.

او افزود: برپایی این همایش ها سبب می شود که نسل جوان و همه کسانی که آگاهی لازم را نسبت به این بانوی مکرم ندارند، شناخت بیشتری پیدا کنند و از طرفی دیگر برگزاری چنین همایش هایی می تواند دارای آثار و برکات ارزشمندی از جمله ارائه مقالات، چاپ کتب، ساخت فیلم و سریال های تلوزیونی نقش و تاثیر بسزایی داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: برپایی همایش و مراسم های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی کمترین قدردانی از چهره های تاثیر گذار و فداکار اسلام است که بزرگداشت آنان در واقع بیان عظمت ایشان است که در مورد حضرت خدیجه کبری علیهاالسلام باید بگویم دارای ویژگی هایی هستند که در دیگر همسران پیامبراکرم(س) کمتر وجود دارد.

او بیان داشت: حضرت خدیجه(سلام الله علیها) اولین کسی بودند که مسلمان شدند و علاوه برتمام  ثروت خود،‌ همه وجودشان را نیز برای پیامبر(صلی الله علیه و آله) هزینه کردند.

این مرجع تقلید افزود: امّ المومنین علیهاالسلام همه عمر بابرکت خود را در دوران سختی و مشقت پیامبر(صلی الله علیه و آله) سپری کردند و دوران پیروزی و شکوه امت اسلامی را ندیدند و واقعا مظلومانه از دنیا رفتند.

او ادامه داد: هر روز که پیامبر(صلی الله علیه و آله) از مسجد الحرام بر می گشتند این بانوی بزرگوار اسلام همیشه محیاّی رسیدگی به پیامبر(صلی الله علیه و آله) و ترمیم زخم های بدن ایشان بودند و هرگز لب به شکایت باز نکردند و لحظه ای از خدمت به پیامبر(صلی الله علیه و آله) کوتاهی ننمودند.

آیت الله مکارم شیرازی همایش «صدف کوثر» را ایده و اقدامی بسیار ارزشمند توصیف کرده و گفت: بدون تردید معرفی و پرداختن به مظلومیت های حضرت خدیجه(سلام الله علیها) و فرزند بزرگوارشان حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها آثار و برکات ارزشمندی چه از نظر شناختی و معرفتی بر جای خواهد گذاشت و بدون تردید مورد توجه ائمه اطهار(علیهم السلام) قرار خواهد گرفت.

او خاطرنشان کرد: اقدام و عمل حضرت خدیجه(سلام الله علیها) از آن جهت ارزشمند و فداکارانه است که در زمانی با حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) ازدواج کردند که پیامبر(صلی الله علیه و آله)  مبعوث نشده بودند و به عنوان یک جوان یتیم در شهر مدینه به درستکاری شهرت داشتند و حضرت خدیجه (سلام الله علیها) با آن همه شوکت و ثروت به ازدواج با پیامبر(صلی الله علیه و آله) جواب مثبت دادند، علی رغم همه سرزنش ها همه وجود خود را وقف حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) کرد.

این مرجع تقلید به مسائل فرعی و اثرگذار برپایی چنین همایش هایی اشاره کرد و افزود: مساله احترام جامعه اسلامی به جایگاه زن مورد توجه قرار می گیرد، در اوج جهالت و دورانی که به زن نگاهی غیر انسانی و به عنوان یک کالا نظر انداخته می شد، حضرت خدیجه (سلام الله علیها) دارای احترام وافر و جایگاه رفیعی نزد پیامبر(صلی الله علیه و آله) بود.

او عنوان کرد: توجه به حضرت خدیجه(سلام الله علیها) و اطلاع رسانی از این مراسم، کامل کننده همه زحمات برنامه ریزان است بطوریکه در دورانی که حضرت خدیجه(س) به واسطه اینکه مادر حضرت زهرا علیهاالسلام هستند، مورد بی مهری مخالفان حضرت زهرا علیهاالسلام قرار گرفته اند، ولی باید با اطلاع رسانی و خبررسانی مثبت و سازنده نقش بسزایی در معرفی و شناساندن این بانوی فداکار اسلام ایفا کرد.

کد خبر: 1395528305272
1395/5/28

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن