صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حضرت آیت الله جوادی آملی: شکوه و عزّت و جلال کشور حقّ الله است/ هیچ کشوری حق ندارد خودش را ذلیل کند
بازدید این صفحه: 4327          تاریخ انتشار: 1395/5/10 ساعت: 13:53:40
حضرت آیت الله جوادی آملی: شکوه و عزّت و جلال کشور حقّ الله است/ هیچ کشوری حق ندارد خودش را ذلیل کند

موضوع: اخبار

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: بیان نورانی امام صادق(سلام الله علیه) این است که هیچ کشوری حق ندارد خودش را ذلیل کند، باید بدانید شکوه و عزّت و جلال کشور حقّ الله است.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید در جلسه درس اخلاق هفتگی خود در مسجد احمدآباد شهرستان دماوند با تسلیت ایام شهادت امام صادق علیه السلام اظهار داشت: از ذات اقدس الهی مسئلت می‌کنیم که توفیق فراگیری معارف آن حضرت و بهره مندی از رهنمودهای آن ذات مقدس و ائمه اطهار(علیهم السلام) را به همه مرحمت کند.

او با بیان رسالت ائمه علیهم السلام، بیان کرد: هر کدام از ائمه(علیهم السلام) نور و ذات مقدسی‌ هستند که در عصر خودشان خلافت الهی را به خوبی انجام دادند و سعی کردند که دین را از آسیب سیاست اموی، مروانی و عباسی حفظ کنند و جامعه‌ای تربیت کنند که قرآنی و عترتی باشد، مردان الهی تربیت کنند که به نوبه خود خلیفهالله و الگوی جوامع بشری باشد.

آیت الله جوادی آملی گفت: امام صادق(سلام الله علیه) در سخت‌ترین دوران عباسی به سر می بردند; یعنی بعد از انتقال قدرت اموی و مروانی به عباسیان و اقتدار شدید عباسیان آنها سعی کردند هم مذهب‌تراشی کنند و هم قرآن را به رأی خود تفسیر کنند از سوی دیگر اسرائیلیات فوج فوج به روایات راه پیدا کردند همچنین حکومت سعی می کرد جبریه را بپرورانند که حکومت آنها را تأیید کند و آزاداندیشان معتزله و امثال معتزله را سرکوب می کرد و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) را با بدترین وضع تحت شکنجه قرار می داد. وجود مبارک امام صادق در چنین عصری بودند.

او سیره علمی امام صادق علیه السلام را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: حضرت قرآن را نه با روایت, بلکه با عترت و عترت را با قرآن همتای هم قرار داد؛ یک وقت ما حرف خدا را از کلام خدا به نام قرآن می‌شنویم, یک وقت حرف خدا را از انسان کامل معصوم مثل این دوازده امام می‌شنویم که از هر خطا و از هر خطیئه مصون و محفوظ‌اند. حضرت فرمود عترت همان سهمی را دارد که قرآن دارد، حضرت جایگاه قرآن و عترت را، جایگاه عصمت را, جایگاه معصوم بودن را, گاهی با استدلال برای متفکّران و گاهی به صورت دعا برای افراد عادی کاملا تبیین کرد.

این مرجع تقلید ادامه داد: درست است که همه ما در اثر ارتباط به این خاندان امید بهشت داریم، ولی نسوختن و جهنم نرفتن هنر نیست بسیاری از افرادند که جهنم نمی‌روند؛ بچه‌ها، دیوانه‌ها، کفار و مستضعفان دورافتاده که دسترسی به اسلام ندارند جهنم نمی‌روند، نسوختن, هنر نیست به بهشت رفتن هم جزء هنرهای میانی است، وجود مبارک امام صادق علیه السلام فرمود مهم‌ترین عامل پیشرفت، موفقیت و هماهنگی شما در یک جامعه قول شما، شرافت شما، عزّت شما و اعتماد شما است، اگر کسی به دیگری بدهکار بود و خانه خود را در رهن او قرار داد و این رهن مهم‌تر از قول او بود او شیعه خاص من نیست لذا شما باید طرزی زندگی کنید که قول شما مهم‌تر از رهن گذاشتن خانه‌تان باشد، جامعه را این سبک زندگی حفظ می‌کند.

آیت الله جوادی آملی در فراز دیگری از سخنان خود با بیان حدیثی از امام صادق علیه السلام تاکید کرد: مرحوم کلینی از وجود مبارک امام صادق(سلام الله علیه) نقل کرد، مملکت باید عزیز, باشکوه، با جلال و با عزّت باشد، کشور شیعه به برکت ائمه کشور عزّتمند است، فرمود ذات اقدس الهی مؤمن را آزاد خلق کرد تا هر کاری در مرز حلال می خواهد بکند اما هرگز حق ندارد کاری بکند که حیثیت او و عزّت، شکوه و جلال او از بین برود چون آبروی ما حق الله است، بیان نورانی امام صادق(سلام الله علیه) این است که هیچ کشوری حق ندارد خودش را ذلیل کند، باید بدانید شکوه و عزّت و جلال کشور حقّ الله است.

کد خبر: 1395510305258
1395/5/10

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن