صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حضرت آیت الله سبحانی: اراده خداوند با ملتی که بخواهد زنده بماند همراه خواهد شد
بازدید این صفحه: 4147          تاریخ انتشار: 1395/4/8 ساعت: 09:49:53
حضرت آیت الله سبحانی: اراده خداوند با ملتی که بخواهد زنده بماند همراه خواهد شد

موضوع: اخبار

حضرت آیت الله العظمی سبحانی گفت: اگر ملتی بخواهد مستقل باشد و حق خود را بگیرد و واقعا بخواهند زنده بمانند، اراده خداوند هم با اینها همراه خواهد شد و این شب به پایان خواهد رسید.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید در گردهمایی اساتید حوزه علمیه قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی قم برگزار شد، به معانی فتنه در قرآن کریم اشاره و اظهار داشت: گاهی معنای فتنه انقلاب کور و بی هدف یا همان شورش است. امام علی(ع) در پاسخ به سئوالی در همین زمینه گفت فتنه هرنوع به هم زدنی که دارای هدف نباشد و بی نظمی ایجاد کند، تعریف می شود.

او به معنای دوم فتنه اشاره کرد و افزود: معنای دوم فتنه در قرآن کریم، امتحان است و درواقع اختبار هم همین است؛ در مواردی در قرآن کریم، کلمه فتنه به معنای امتحان است.

آیت الله سبحانی تصریح کرد: با این وجود، در حدیثی مشاهده کردم که کلمه فتنه در معنای انقلاب هدفمند و صحیح به کار رفته است اما در قرآن چنین معنایی به کار نرفته است.

او با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در مورد اثر فتنه در پاک شدن زمین از وجود فاسقان ادامه داد: انقلاب اسلامی هم هردو نتیجه را گرفتیم چون هم آدمکشان کشته شدند و هم فاسقان رفتند اما این تنها کافی نیست و خواتیم امر برای ما مطرح است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام آل خلیفه در سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم بیان داشت: رهبر شیعیان بحرین تماما در خطبه های خود، مردم را دعوت به مبارزه مسالمت آمیز می کرد یعنی اگر جوانها می خواستند تندروی کنند، آنها را آرام کرده و راه را به آنها نشان می داد اما متاسفانه از وی سلب تابعیت کردند.

او تصریح کرد: آل خلیفه خود را مالک می دانند، اگر بخواهند گروهی را از هندی ها و اردنی ها تابعیت می دهند و اگر بخواهند، عده ای را سلب تابعیت می کنند درحالیکه این اقدام آنها نه با قانون الهی و نه قانون بین المللی مطابقت نمی کند.

آیت الله سبحانی تاکید کرد: کسانی که در یک منطقه ای سالیان درازی زندگی کرده اند، حق طبیعی دارند و هیچ قانونی نمی تواند این حق طبیعی را از آنان سلب کند.

او در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم انقلاب بحرینی ها مصداق همین حدیث امام صادق(ع) باشد که«آرزومند فتنه باشید؛ زیرا فتنه موجب نابودى ستمگران و پاک شدن زمین از [لوث وجود] فاسقان است». ان شاء الله خداوند ریشه این جمعیتی که علیه شیعه و علما و جوانان شیعه برخاسته اند را قلع و قمع کند.

این مرجع تقلید با اشاره به سروده شاعر عرب گفت: اگر ملتی بخواهد مستقل باشد و حق خود را بگیرد و واقعا بخواهند زنده بمانند، اراده خداوند هم با اینها همراه خواهد شد و این شب به پایان خواهد رسید.

کد خبر: 139548305241
1395/4/8

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن