صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حضرت آیت الله سبحانی تشریح کرد:ملاک مسلمانی از نگاه پیامبر اکرم (ص) و صحابه
بازدید این صفحه: 4612          تاریخ انتشار: 1395/3/13 ساعت: 08:05:26
حضرت آیت الله سبحانی تشریح کرد:ملاک مسلمانی از نگاه پیامبر اکرم (ص) و صحابه

موضوع: اخبار

حضرت آیت الله  العظمی سبحانی گفت: میزان در نظر پیامبر(ص)، صحابه و تابعان این است که انسانی که به یگانگی خدا شهادت دهد، معاد و پیامبر(ص) را قبول کند برادر دینی شمرده می شود.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا این مرجع تقلید در دیدار جمعی از علمای هندوستان و اندونزی  بیان داشت: امروز دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان با یکدیگر متحد شده اند و مسلمانان در چنین شرایطی باید وحدت داشته باشند.

او با اشاره به فعالیت شبانه روزی شبکه های مختلف ماهواره ای علیه جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: جرم جمهوری اسلامی ایران این است که می خواهد مسلمانان متحد باشند؛  اگر ما با آمریکا و اسرائیل با هم بودیم از ما تعریف و تمجید می کردند.

آیت الله سبحانی تصریح کرد:  قرآن کریم هر جا که از وحدت و اتفاق مسلمانان سخن می گوید، همیشه آن را ستایش می کند و هر جا که درباره تفرقه و دو دستگی سخن می گوید آن را محکوم می کند به عنوان نمونه، خداوند در آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» به مسلمانان می گوید:«امت متفرق اگر بخواهد نجات پیدا کند باید به ریسمان وحدت چنگ بزند».

او آل سعود را ساخته و دست پرورده انگلستان دانست و گفت: برنامه بریتانیا این است که جماعتی به نام سعودی ها را آورده اند تا تمام آثار اسلامی را از بین ببرند و از اسلام تنها قرآن بماند؛ اینها اگر می توانستند قبر پیامبر(ص) را نیز تخریب می کردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ریشه همه  اختلافات از وهابیت است؛ ابراز کرد: وهابیت گاهی به  زبان سلفی ها، گاهی به زبان طالبانی ها، گاهی  از قول  اخوانی ها و امروزه به زبان  داعشی ها هستند.

او در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت کنونی منطقه و شرایط خاورمیانه اشاره کرد و گفت: این بلا و آتش اختلاف را غربی ها و آمریکایی ها در درجه اول و صهیونیست ها در درجه دوم  در میان مسلمانان روشن کرده اند تا مسلمین همدیگر را بکشند، تمام زیرساخت ها را از بین ببرند، پس از آن دشمنان بیایند پول بگیرند و آنها را بسازند و در نتیجه خانه امنی برای اسرائیل ایجاد کنند.

آیت الله سبحانی تاکید کرد: هر کجا وهابیت آمده تفرقه ایجاد کرده است؛ در هند، پاکستان، افغانستان، ازبکستان و حتی آلمان هر جا که رفتند مردم را با هم دشمن کردند.

او با اشاره به تردید جوانان مسیحی در وجود حضرت مسیح(ع) گفت: از یک سو جوانان مسیحی در دین خود تردید دارند و از سوی دیگر، وهابی ها هم با از بین بردن آثار اسلامی می خواهند اسلام را از بین ببرند.

این استاد حوزه با اشاره به ساختمان سازی های شهر مکّه و بوژه اطراف کعبه بیان کرد:  اگر کعبه را از شهر مکه برداریم، مشاهده می کنیم که مکه امروزه مانند یک شهر غربی است و با  این وضع پس از بیست سال از اسلام آثاری نخواهد ماند.

او با استدلال قرآنی در رد اندیشه وهابیت اظهار داشت: در آیه «وَقَالَ لَهُمْ نِبِیُّهُمْ إِنَّ آیَهَ مُلْکِهِ أَن یَأْتِیَکُمُ التَّابُوتُ فِیهِ سَکِینَهٌ مِّن رَّبِّکُمْ وَبَقِیَّهٌ مِّمَّا تَرَکَ آلُ مُوسَى وَآلُ هَارُونَ تَحْمِلُهُ الْمَلآئِکَهُ» تابوت به قدری مهم بود که از آن به عنوان عامل آرامش و سکینه یاد شده است. آثار انبیاء در این آیه مورد تبرک است، ولی وهابیت آثار انبیا (ع)را از بین می برند.

آیت الله سبحانی به نمونه قرآنی دیگری در مورد ضرورت حفظ آثار دینی و اسلامی اشاره کرد و گفت: پس از مرگ اصحاب کهف، عده ای مُلحد گفتند که دور آنها دیوار بکشیم، ولی موحدان گفتند که ما تبرک می جوییم و در کنار قبر این ها، مسجدی درست می کنیم. قرآن این را به عنوان افتخار می گوید، ولی وهابیون تمام مساجدی که در کنار قبور شهدا بود را تخریب می کنند.

او درباره ملاک مسلمان بودن به سال عام الوفود یعنی سال نهم هجری اشاره کرد و بیان داشت: در این سال، پیامبر اسلام(ص) هر که وارد مکه می شد و شهادتین را بر زبان جای می ساخت، اسلام او را قبول می کرد و این بدان معناست که میزان در نظر پیامبر(ص)، صحابه و تابعان این است که انسانی که به یگانگی خدا شهادت دهد، معاد و پیامبر(ص) را قبول کند برادر دینی شمرده می شود.

کد خبر: 1395313305229
1395/3/13

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن