صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما |   حضرت آیت الله سبحانی تاکید کرد: ضرورت آشنایی ائمه جمعه با اندیشه های وهابیت
بازدید این صفحه: 4306          تاریخ انتشار: 1395/3/9 ساعت: 13:29:09
  حضرت آیت الله سبحانی تاکید کرد: ضرورت آشنایی ائمه جمعه با اندیشه های وهابیت

موضوع: اخبار

 

حضرت آیت الله العظمی سبحانی با تأکید بر اینکه امروز با دشمنی به نام وهابیت مواجه هستیم گفت: ائمه جمعه باید همانگونه که نسبت به مسایل سیاسی تسلط دارند راجع به مبانی و اندیشه های وهابیت، سلفی گری، داعش و امثال آن نیز مسلط باشند.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ایران خطاب به حجت الاسلام والمسلمین تقوی اظهار داشت: اگر انسان هدایت ۸۰۰ نفر را به دست بگیرد معادل با اداره یک کشور است و لذا در این مسئولیتی که هستید، بمانید و برای کار دیگری کاندیدا نشوید.

او بیان کرد: هرزمانی ما دشمنی داشتیم مثلا دوران قبل و بعد از مصدّق، توده ای ها دشمنان ما بودند که بحمدلله حوزه در آن زمان قیام کرد و با نوشتن آثار خوب، تبلیغات و کارهای آنها را بی اثر کرد که خدمات مرحوم استاد مطهری و علامه طباطبایی چشمگیر بود.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه وهابیت دشمن امروز ماست، گفت: مادّی ها به لباس ضد اسلام آمده بودند و لذا در مسلمانان اثرگذار نبودند ولی وهابیت به نام توحید و عنوان شرک وارد شده و با استفاده از این الفاظ، متدینین ما را فریب می دهد بنابراین ائمه جمعه باید نسبت به وهابیت آموزش ببینند و پیگیر این مسائل باشند.

او تصریح کرد: ائمه جمعه همینطوری که نسبت به مسائل سیاسی مسلط هستند راجع به مساله داعش، وهابیت و سلفی گری هم باید مسلط باشند. الان وهابیت دانشگاهی درست کرده و طلابی را از سراسر جهان جمع کرده و در مکه و مدینه آنها را آموزش داده و سپس به کشورهای دیگر می فرستد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه الان در روسیه احساس خطر می کنیم، ابراز داشت: مسلمانان در روسیه در حال کثرت و روسها از نظر جمعیت در قلّت هستند و غالبا ائمه جمعه اهل سنت در این کشور تفکر سلفی پیدا کردند؛ اگر در آینده این کشور، کشور اسلامی و اتمی شد، یک کشور اسلامی اتمی علیه شیعه می شود.

او با اشاره به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری شیعیان در مسکو گفت: این در حالی است که مسجد شیعیان در این شهر نداریم و آنها برای اقامه نماز جماعت، مساجد سنّی ها را اجاره می کنند؛ اینجاست که می گوئیم باید چاره اندیشی شود و اهل خیر برای شیعیان مسکو مسجدی بسازند.

آیت الله سبحانی خواستار برگزاری دوره آموزشی فشرده آشنایی با وهابیت برای ائمه جمعه ایران شد و عنوان کرد: اخیرا ۱۵ نفر استاد در این مساله تربیت کردیم؛ کتاب آن هم آماده شده است و آماده اعزام اساتید در این زمینه هستیم.

او در عین حال ابراز داشت: همّ ائمه جمعه باید این باشد که روزی یک تا دوساعت در این زمینه مطالعه کنند و یا شورای سیاستگذاری، شبکه های ماهواره ای و یا سایت تشکیل داده و مودبانه در رد وهابیت سخن بگوئید تا اثرگذار باشد.

سبحانی با اشاره به اقدام مرحوم شرف الدین عاملی در بیروت گفت: وی بعد از تحصیل در نجف به بیروت رفت و دید همه چیز دست مسیحیان و اهل تسنن است اما حرفه های پائین تر مانند دلّاکی و کفاشی دست شیعیان است که این خود، معلول بی سوادی شیعیان بود لذا کلّ ید الجعفریه احداث کرد و این جمله را بیان کرد که«از همان راه که گمراهی را وارد کردند باید هدایت را وارد کنیم».

او در پایان تاکید کرد: امروز شبکه ها ضلالت را وارد می کنند لذا ما هم برای هدایت باید از این راه وارد شویم و کتابهای کوچکی مانند همین کتاب«فتنه تکفیر» را منتشر و در مناطق مرزی و سنّی نشین توزیع کنیم.

کد خبر: 139539305223
1395/3/9

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن