صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما |   حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به مجمع نمایندگان طلاب حوزه: مراقب باشید دامان طلاب آلوده به فساد اخلاقی نشود
بازدید این صفحه: 3877          تاریخ انتشار: 1395/2/7 ساعت: 13:34:43
  حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به مجمع نمایندگان طلاب حوزه: مراقب باشید دامان طلاب آلوده به فساد اخلاقی نشود

این مرجع تقلید عصر دوشنبه در دیدار اعضای هیات رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، تاسیس این مجمع را یکی از برکات انقلاب اسلامی و نظام حوزه بعد از انقلاب دانست و اظهار داشت: سابقا، طلاب هر شهری پراکنده و جدا از یکدیگر بودند هرچند گاهی برخی شهرها برای خود اجتماعاتی داشتند اما اینکه رسما نمایندگانی انتخاب کنند و هیات رئیسه ای داشته باشند، نبود.

موضوع: اخبار

 

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مقام بیان توصیه های اخلاقی، درسی و رفاهی به مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: مراقب باشید، طلاب آلوده به مفاسد اخلاقی نشوند.

به گزارش مرجع ما به نقل شفقنا، این مرجع تقلید عصر دوشنبه در دیدار اعضای هیات رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، تاسیس این مجمع را یکی از برکات انقلاب اسلامی و نظام حوزه بعد از انقلاب دانست و اظهار داشت: سابقا، طلاب هر شهری پراکنده و جدا از یکدیگر بودند هرچند گاهی برخی شهرها برای خود اجتماعاتی داشتند اما اینکه رسما نمایندگانی انتخاب کنند و هیات رئیسه ای داشته باشند، نبود.

او با بیان اینکه روز به روز برکات بیشتری از انقلاب اسلامی بر ما نمایان می شود، افزود: باید این فرصت را برای چندچیز مغتنم شمرد؛ اول اینکه طلاب را از طریق هیات رئیسه و تشکیل اجتماعاتی این چنینی در مسیر انقلاب نگه دارید.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: نسبت به دروس طلاب باید نظارت کنید یعنی طلاب خوب درس بخوانند و وقت آنها به بطالت گذرانده نشود.

او مسئل اخلاقی را سومین نکته در این باره دانست و افزود: مراقب باشید در دنیایی که فساد اخلاقی از در و دیوار آن می بارد، دامان طلاب آلوده نشود، اگر انتخاباتی باشد و هیات رئیسه و تشکیلاتی باشد، موثر خواهد بود.

این مرجع تقلید عنوان داشت: در مسائل رفاهی طلاب نظارت داشته باشید و کسانی که بیمار شده یا گرفتاری پیدا کردند را با وساطت بین آنها و مرکز خدمات حوزه، یاری کنید.

او همچنین خواستار استفاده از ظرفیت خیّرین شد و بیان کرد: خوب است از طرف مجمع، تماسی با آنها گرفته و از آنها دعوت شود که بیایند و نظارت کنند؛ گاهی در بین آنها اشخاصی هستند که می توانند کمک رسانی کنند.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: وقتی نامه ای از جانب کسی برای بنده می آید، می گویم برود و نماینده شهرش آن را تائید کند و به این وسیله اعتماد پیدا می شود.

او با بیان اینکه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، جای خالی این کار را در حوزه به خوبی پر کرده است؛ عنوان کرد: لازم است آقایان دقت کرده و وقت بگذارند؛ یا نمایندگی را نپذیرند یا اگر هم پذیرفتند وقت روی آن بگذارند. تنها عنوان تشریفاتی رسمی نباشد بلکه کارآیی برای طلاب داشته باشد.

این مرجع تقلید پیشنهاد کرد: مجمع در پایان هرسال، از نمایندگان درخواست ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته برای طلاب شهر خود را کند و از نظر اخلاقی، کمکهای رفاهی و امثال آن گزارش دهند و بعد از ارزیابی، بهترین را انتخاب کنند تا تشویق شوند.

او خاطرنشان کرد: از این می ترسم که برخی نمایندگان به سمت خود قناعت کرده و کاری از پیش نبرند لذا باید کاری کنید که مسائل نمایندگی به صورت فعّال درآید و اثر آن در امور درسی و اخلاقی در حوزه ظاهر شود.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار کرد: تصوّر می کنم باید تماسی با دادگاه ویژه روحانیت بگیرید که گاهی افرادی را بی سر و صدا دستگیر می کنند، اگر اطلاعی به نماینده طلاب دهند، آن نماینده هم مسئولیتی در خود احساس کرده و براساس آن، رفتار می کند.

او رعایت نکات مذکور را سبب پیشرفت طلاب دانست و ابراز امیدواری کرد: این اقدامات و فعالیتها در سایه امام عصر(عج) جامه عمل به خود بپوشاند.

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به کنگره تکفیری ها و دستاوردهای آن در طول دوسال برگزاری، گفت: امید است در این اوضاع و احوال که دشمنان از هرسو حمله ور شدند بتوانیم کاری برای جامعه مسلمانان انجام دهیم.

کد خبر: 139527305120
1395/2/7

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن