صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حکومت مهمترین مسئله در زندگی انسانهاست
بازدید این صفحه: 3443          تاریخ انتشار: 1394/11/17 ساعت: 06:31:23
حضرت آیت الله نوری همدانی:
حکومت مهمترین مسئله در زندگی انسانهاست

حضرت آیت‌الله نوری همدانی حکومت را مهم‌ترین مسئله در زندگی انسان‌ها عنوان کرد و گفت: تمام مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی انسان‌ها به حکومت‌ها وابسته است به همین علت همه پیامبران الهی در گام نخست به سراغ حکومتها رفتند.

موضوع: دیدار

 

 

 

 

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

 

 

این مرجع تقلید شامگاه شنبه در دیدار جمعی از اعضای جمعیت هلال احمر ضمن گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی، به سوره فجر و مضامین آن اشاره کرد و اظهار داشت: در طول تاریخ حکومت‌های ستمگر فراوانی در دنیا بوده‌اند که هر بار مردم در راه خدا علیه آنها قیام کردند و به پیروزی رسیدند.

او با اشاره به تشکیل سلسله های مختلف سلطنتی در جوامع اسلامی گفت: روش کار حکومت‌های سلطنتی خلاف کرامت انسانی است چون خداوند انسان را خلیفه خود بر روی زمین قرار داده است اما عده‌ای سوء استفاده کرده و با تفسیر به رای آیات الهی خود را بر مردم تحمیل کردند.

آیت‌الله نوری همدانی فرهنگ جهاد و شهادت طلبی را عامل مهم پیروزی برابر طاغوت دانست و افزود: پیش از انقلاب اسلامی، قیامهای مهم دیگری نظیر مشروطه شکل گرفت که گرچه در ابتدا به پیروزی نائل آمدند اما در ادامه به دلیل عدم وجود این دو فرهنگ شکست خوردند.

او با اشاره به اینکه ایران مدتهای مدیدی از استبداد داخلی و استعمار خارجی رنج می برد، ابراز کرد: استکبار قرنها بر کشورهای اسلامی سایه افکنده بود و منابع و ثروتهای خدادادی آنها را به غارت می بردند؛ مردم هرچند در برخی دوران‌ها با انها جنگ کردند اما به دلیل نداشتن فرهنگ جهاد و شهادت شکست خوردند و در نتیجه امتیازات زیادی به آنها دادند و قراردادهایی نظیر ترکمانچای و گلستان به امضا رسید.

این مرجع تقلید با اشاره به وجود روحیه خودبرتربینی و خوی وحشی گری در دول استکباری و نیز وابستگی برخی کشورهای عربی به غرب یادآور شد: کشورهای غربی که با ایجاد رژیم صهیونیستی، پایگاهی در متن جامعه اسلامی برای خود تشکیل داده اند، با وقوع پیروزی انقلاب اسلامی به فکر جلوگیری از پیشرفت آن افتاده و لذا جنگ را بر این کشور تحمیل کردند.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود، حکومت را مهم‌ترین مسئله در زندگی انسان‌ها عنوان کرد و گفت: تمام مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی انسان‌ها به حکومت‌ها وابسته است به همین علت همه پیامبران الهی در گام نخست به سراغ حکومتها رفتند.

او در بخش دوم سخنان خود، خدمات هلال احمر در کشور عین ثواب و خداپسندانه دانست و افزود: حاکمیت روحیه خدمتگذاری بین کارکنان این جمعیت موجب رشد، تقویت و حفظ آن می شود.

کد خبر: 13941117305044
1394/11/17

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن