صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | امواج انقلاب اسلامی تمام دنیا را بیدار کرده است
بازدید این صفحه: 3909          تاریخ انتشار: 1394/11/11 ساعت: 06:39:34
آیت الله نوری همدانی:
امواج انقلاب اسلامی تمام دنیا را بیدار کرده است

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی گفتند: آگاه بودن به زمان، اهداف و برکات انقلاب بسیار مهم است زیرا تمام دنیا با انقلاب اسلامی بیدار شده اند و این انقلاب دشمنان زیادی مانند عربستان سعودی و آمریکا دارد.

موضوع: دیدار

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

 

معظم له ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب مدرسه علمیه شهید آیت الله صدوقی قم، طلبگی را افتخاری بزرگ توصیف کردند و افزودند : ما به طلبه بودن خود افتخار می کنیم و با فضیلت ترین شغل در عالم، طلبگی است.

ایشان با بیان روایاتی در زمینه جایگاه محصلین علوم دینی اظهارداشتند: نخستین اصلی که طلاب باید آن را رعایت کنند اخلاص است؛ راه طلبگی راه شیخ مفید، طوسی و بزرگان است که دارای فراز و نشیب های فراوانی است بنابراین طلاب باید در این راه دارای همت بلند باشند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی تصریح کردند : هدف شما از طلبگی باید اجتهاد و فقیه شدن باشد زیرا فرد مجتهد و فقیه می تواند اسلام را به تمام دنیا معرفی کند و امام خمینی(ره) نیز به دلیل این که فقیه بود، تأثیرات فراوانی در عالم داشته است؛ طلاب باید در همه ابعاد دینی اعم از سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و موارد دیگر فقیه باشند.

مرجع عالیقدر وجود نظم در زندگی را ضروری دانستند و خاطرنشان کردند : تمام کارهای خود را حتی غذا خوردن و خوابیدن را بر اساس نظم انجام دهید؛ ادبیات در حوزه علمیه بسیار مهم است و طلاب باید در صرف و نحو بسیار قوی باشند زیرا در حوزه علمیه بیان و قلم درای اهمیت هستند و اگر کسی بخواهد آنچه را که آموخته است به زبان بیاورد یا این که بنویسد نیازمند ادبیات است ایشان با بیان این که طلبه ای که می خواهد پیشرفت کند باید به شب زنده داری عادت کند، گفتند: علما به شب زنده داری بسیار تأکید کرده اند زیرا سحر بیدار بودن نوری را در دل ایجاد می کند که موجب توفیق می شود؛ علم همراه با تواضع، زهد و توکل است و در دلی که همراه با غرور و تکبر باشد قرار نمی گیرد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی تاکید کردند : آگاه بودن به زمان، اهداف و برکات انقلاب بسیار مهم است زیرا تمام دنیا با انقلاب اسلامی بیدار شده اند و این انقلاب دشمنان زیادی مانند عربستان سعودی و آمریکا دارد و باید در مقابل دشمنان هوشیار و آگاه بود.


کد خبر: 13941111304966
1394/11/11

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن