صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | هشدار مرجع عالیقدر درباره بالارفتن سن ازدواج در جامعه
بازدید این صفحه: 3603          تاریخ انتشار: 1394/10/25 ساعت: 05:16:58
هشدار مرجع عالیقدر درباره بالارفتن سن ازدواج در جامعه

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی اظهارداشتند : سابقا ازدواج‌ها در سنین پایین‌تر انجام می‌شد، اما امروز سن ازدواج بالا رفته، جوانان بچه را در زندگی مزاحم خود می‌دانند، لذا باید برای این موضوع فکری شود.

موضوع: دیدار

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

 

معظم له روز پنجشنبه در دیدار با مدیران اداره کل ثبت احوال استان قم با اشاره به اینکه امروز مشکلات معیشتی جوانان مانند هزینه بالای زندگی، نیاز به مسکن و تحصیلات سبب شده تا سن ازدواج افزایش یابد گفتند: حل این مسائل مهم نیاز به تصمیم کلی و عزم جدی با قصد اصلاح و از بین بردن مفاسد دارد که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

مرجع عالیقدر افزودند: در کشور ما چند موضوع است که نیاز به توجه دارد یکی از آن‌ها کاهش میزان زاد و ولد در کشور است . در زمینه جمعیت هم باید ریشه های آن را بررسی کنیم و یکی از ریشه های کاهش جمعیت این است که افراد دیر به فکر ازدواج می‌افتند و تا چند سال هم بچه را مزاحم می‌دانند و وقتی که به چهل سالگی می رسند دیگر نمی‌توانند بیشتر از یک فرزند داشته باشند و این فاصله سنی میان والدین و فرزندان هم باعث بروز مفاسد زیادی می‌شود.

ایشان با بیان اینکه نظام اسلامی نظامی است که براساس علل رخ می‌دهد، افزودند: مسلمان بصیر و آگاه کسی است که در شناخت این عوامل دقیق باشد و بتواند حقایق را به خوبی درک کند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی با اشاره به اینکه مسلمان واقعی کسی است که دارای بصیرت باشد تا از باطن امور مسائل را دریافت کند خاطر نشان کردند: در قرن‌های گذشته مسلمانان توجه به این آیات و معارف نداشتند و به ظاهر امر توجه می‌کردند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید کار ریشه‌ای در زمینه بصیرت بخشی داشته باشیم، تاکید کردند: باید دید می‌توان کناری نشست یا باید در جبهه مقابل ایستاد و به مبارزه با افکار دشمنان پرداخت؛ باید بینا و هوشیار بود و علل و عوامل را به دست آورد و بر این اساس عبرت آموزی کرد. معظم له شیعیان با بیان اینکه بالارفتن سن ازدواج سبب فساد در دختران و پسران می‌شود، ابراز داشتند: در هر سن تقاضایی وجود دارد که بعد از آن خاموش می‌شود؛ به همین دلیل باید وضعیت کنونی به صورت ریشه‌ای حل شود.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی با بیان اینکه نیازمند تشکیلاتی هستیم که این درد‌ها را درک کند و برای حل این مشکلات تلاش شود تاکید کردند: شناخت زمان از مسائل مهم است، در دوره ما انقلاب اسلامی به وقوع پیوست، هر عاقلی باید زمان و حوادث را بشناسد، ارزیابی و ریشه یابی کند تا به بصیرت برسد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم رشد اقتصادی را هم نیاز جامعه دانستند و اظهار داشتند: حضرت علی(ع) می‌فرمایند مردم به سه چیز نیاز دارند؛ اول امنیت دوم عدالت به معنی دادن حق هر کس و سوم رفاه که باید مردم از زنرگی راحتی برخوردار باشند و رفاه در صورتی به وجود خواهد آمد که اقتصاد متکی به توان داخلی باشد زیرا اگر اقتصاد وابسته باشد به راحتی بیگانگان می‌توانند برای مقاصد و منافع خود مردم را تحت فشار قرار دهند.

کد خبر: 13941025304846
1394/10/25

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن