صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | مسئولان همه تلاش خود را برای رعایت حق الناس به کار گیرند
بازدید این صفحه: 3542          تاریخ انتشار: 1394/10/28 ساعت: 05:12:21
آیت الله نوری همدانی:
مسئولان همه تلاش خود را برای رعایت حق الناس به کار گیرند

معاون سیاسی استاندار و اعضای ستاد انتخابات استان قم با حضرت آیت الله حسین نوری همــدانی مدظله العالی دیدار کردند .

موضوع: دیدار

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

 

معظم له در این دیدار با اشاره به ریشه انقلاب و نظام در دین، اظهار داشتند: قانون اساسی ما از قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) ساخته شده است و ما از این دید به این انقلاب نگاه می کنیم، بنابراین ولایت از اصول دین ما است.

مرجع عالیقدر با بیان این که کسانی که در این نظام فعالیت می کنند باید امانت دار باشند، گفتند : در حدیثی از پیامبر اسلام وارد شده که ملاک شناخت انسان تنها نماز و روزه و حج نیست بلکه معیار دو چیز است؛ یکی راست گویی و دیگری ادای امانت و امانت به معنای پس دادن مال نیست؛ شغل مهم ترین امانت است همچنان که حضرت علی(ع) هم در نامه ای به حاکم آذربایجان در نامه پنجم می فرماید: «عمل تو وسیله ارتزاق و امرار معاش نیست بلکه شغل امانت است».

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی ادامه دادند: باید مقام ها بر اساس اسلوب صحیح اداره شود که در غیر این صورت خیانت است و شما هم که در ستاد انتخابات فعالیت می کنید با اخلاص گام بردارید چراکه فعالیت در راه حکومت و نظام اسلامی ارزش زیادی دارد و لازم است انتخابات سالم در شرایط بسیار مطلوب به وجود بیاید. ایشان ادامه در ضرورت بصیرت در زندگی تصریح کرد:ند انسان باید عاقل و بصیر و هوشیار باشد همانطور که علامه طباطبایی در تفسیر المیزان می گوید خدا در واضع متعددی در قرآن به هوشیاری و تعقل و اندیشه و بصیرت دعوت می کند هرچند در دنیا سروصدا زیاد است ولی انسان های بصیر می تواند راه خود را پیدا کند. معظم له با اشاره به این که انقلاب اسلامی ریشه در دین، عقیده و ایمان دارد و حکومت های دیگر، دارای چنین خصوصیتی نمی باشند، اظهار داشتند: انقلاب اسلامی، نظامی دینی است و ریشه آن در قلب و فطرت مردم قرار دارد و ارکان این انقلاب هم از اصول، مذهب و دین می باشد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی با اشاره به در پیش بودن انتخابات و حضور گسترده مردم در آن گفتند: رأی مردم نوعی امانت است و مسئولین وظیفه دارند برای اقتدار این نظام و برگزار شدن انتخابات با شکوه، همه تلاش خود را بکار بگیرند و موجب سرافرازی نظلام اسلامی شوند. ایشان بابیان این که شرکت در انتخابات وظیفه آحاد مردم و رای انان جزء مسائل حق الناس است گفتند: باید حق الناس در انتخابات رعایت شود؛ شورای نگهبان مسئولیت سنگینی در برابر امانت مردم دارد و این امانت را نمی شود به دست هر شخصی سپرد. استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کردند : شورای نگهبان بر اساس وظیفه ذاتی خود مسئولیت سنگینی برای صلاحیت و یا عدم صلاحیت افراد برای حضور در مجلس و خبرگان دارد و نمی تواند به هر کسی اجازه ورود به انتخابات را دهد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی در ادامه به مسئله تکفیرهای و تنش هایی که این گروه در منطقه ایجاد کرده نیز اشاره کرده و اظهار داشتند: داعش در جهان سر و صداهای فراوانی ایجاد کرده، اما حضور افراد با بصیر و بیدار در جامعه موجب شکست دشمن و اهداف آنها می شود؛ زیرا این دسته افراد راه خود را پیدا می کنند و در مسیر درست گام برمی دارند. معظم له ادامه دادند: معیار در شناخت افراد تنها به نمازخواندن نیست گفتند: به فرموده پیامبراکرم(ص) مهمترین معیار شناخت انسانها در امانتداری و راستگویی است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی در پایان با تأکید بر اهمیت نهاد شورای نگهبان تصریح کردند: هرکس نمی تواند بیاید و نماینده بشود بلکه در جریان انتخابات، شورای نگهبان مواظب است و افراد را به طور کامل می سنجد و نمی شود کسی که از هر جهت توانایی ندارد برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نامزد شود.

کد خبر: 13941028304844
1394/10/28

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن