صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | دیدار وزیر آموزش و پرورش با حضرت آیت الله موسوی اردبیلی
بازدید این صفحه: 3928          تاریخ انتشار: 1394/10/25 ساعت: 06:39:19
دیدار وزیر آموزش و پرورش با حضرت آیت الله موسوی اردبیلی

در اين ديدار که در تاريخ 17 /10 /94 در دفتر معظم له در قم برگزار گرديد، دکتر علی اصغر فانی وزير محترم آموزش و پرورش ضمن ارائه گزارشی از وضعيت آموزش در مدارس کشور گفت: سياست وزارت آموزش و پرورش، تحول در نظام آموزشی است و بر مبنای مشارکت عمومی، تمرکز زدايی، ارتقای مديريت آموزشگاهی و مديريت بهينه بودجه استوار شده است.

موضوع: حوزه

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

 

 

در اين ديدار که در تاريخ 17 /10 /94 در دفتر معظم له در قم برگزار گرديد، دکتر علی اصغر فانی وزير محترم آموزش و پرورش ضمن ارائه گزارشی از وضعيت آموزش در مدارس کشور گفت: سياست وزارت آموزش و پرورش، تحول در نظام آموزشی است و بر مبنای مشارکت عمومی، تمرکز زدايی، ارتقای مديريت آموزشگاهی و مديريت بهينه بودجه استوار شده است.
ايشان با بيان اين که وزارت آموزش و پرورش تلاش فراوانی در ارتقای اخلاق و معنويت دانش آموزان دارد افزود: هم اينک در 50 هزار مدرسه در سراسر کشور نماز جماعت برگزار می شود و در کتب درسی نيز به اخلاق و معنويت توجه ويژه شده است.
همچنين دکتر فانی با تشکر ويژه از حضرت آيت الله العظمی موسوی اردبيلی مدظله العالی به خاطر توجه ايشان به آموزش و پرورش گفت: بنده از سال 1353 از فعاليت های حضرتعالی در تأسيس مدارس مفيد در تهران مطلع هستم و حتی روز تأسيس مدرسه مفيد در مسجد امير المومنين عليه السلام را هم به ياد دارم که با حضور حضرتعالی انجام شد و اينک مدارس مفيد به 15 مدرسه رسيده است و واقعاً مدارس بسيار مفيدی هستند.
در ادامه اين ديدار حضرت آيت الله العظمی موسوی اردبيلی مدظله العالی فرمودند: کارهايی که تا کنون انجام داده ايد بسيار لازم و مفيد بوده است و ان شاء لله نتيجه خوبی هم خواهد داد. بنده از ساليان قبل به بحث آموزش علامند بودم و همواره بخشی از فعاليت هايم را به آموزش فرهنگ عمومی در مدارس اختصاص می دادم. مساله اصلی در آموزش و پرورش تکريم جايگاه معلم است. معلم خوب، بسيار ارزشمند و اثرگزار است . در همان مدارس مفيد هم در انتخاب معلمين و رسيدگی به وضعيت آنها اهتمام خاصی داشتم.
معظم له با تأکيد بر رسيدگی به وضعيت معيشت معلمين فرمودند: حل مشکلات اقتصادی معلمين باعث ارتقای کيفيت آموزش و به تبع رشد علمی و اخلاقی جامعه می گردد.
مرجعيت دينى ادامه دادند: باید تلاش شود همه عوامل یک مدرسه اعم از عوامل اجرایی و آموزشی و حتی خادم مدرسه به شایستگی انتخاب شوند، زیرا گاهی نقش یک خادم مدرسه از عوامل آموزشی و پرورشی کمتر نیست.
ايشان فرمودند : باید تلاش شود تا در مدارس دولتی جاذبه های آموزشی و پرورشی انقدر وجود داشته باشد تا افرادی که نمی توانند فرزندان خود را به مدارس غیر دولتی بفرستند از نعمت آموزش و پرورش مناسب محروم نگردند.

در پايان اين ديدار حضرت آيت الله العظمی موسوی اردبيلی مدظله العالی برای دست اندر کاران وزارت آموزش و پرورش دعای خير فرموده و حل مشکلات را در اين زمينه از خداوند منّان خواستار شدند.

کد خبر: 13941025304838
1394/10/25

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن