صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | ایجاد امید و نشاط معنوی از وظایف روحانیت در جامعه امروز است
بازدید این صفحه: 3814          تاریخ انتشار: 1394/5/7 ساعت: 10:15:27
حضرت آیت الله جوادی آملی:
ایجاد امید و نشاط معنوی از وظایف روحانیت در جامعه امروز است

حضرت آیت الله جوادی آملی، در دیدار مدیر کل و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان مازندران فرمودند: ما وظیفه داریم تبلیغ دین کنیم و مردم را به وحدت، حب علی(ع) و ائمه معصومین(ع) دعوت کنیم، نباید مردم و جوانان را ناامید کنیم.ایجاد امید و نشاط معنوی در جامعه به حتم در رشد و تعالی جامعه کمک خواهد کرد.

موضوع: دیدار

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، در دیدار مدیر کل و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان مازندران با اشاره به خدمات مهم و ارزشمند سازمان تبلیغات اسلامی در سال های اخیر اظهار داشتند: 

در صدر اسلام همه افرادی که در مدینه حاضر نبودند نیز سخن پیامبر اکرم(ص) به گوششان می رسید؛ همین کاری که سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان طرح هجرت و اعزام دارد. 


ایشان خاطرنشان کردند: وقتی مردم بدانند شخصیتی همچون حضرت علی(ع) برای هدایت مردم به یمن هجرت می‌کند و در راستای آن علما و روحانیت ما نیز در همین راستا هجرت را می پذیرند، ارادت مردم به روحانیت بیشتر می شود. 


ایشان مساجد را محل اجتماع مؤمنان و بیان مطالب دینی و تبلیغی دانستند و فرمودند: باید در مساجد سخنان علمی و دینی بیان شود، یک مبلغ دینی باید در سخنرانی های خود مطالب تازه و متنوع را بیان کند، تکرار مکررات به هیچ عنوان به صلاح نیست، آنقدر احادیث پر بار وجود دارد که هر چه شما بررسی کنید مطالب تازه ای به دست می آید. 


آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان این که مطالب و حرف های تکراری و خسته کننده مخاطب را از مساجد دور می کند، افزودند: نماز جمعه، حسینیه ها و محافل مذهبی باید مردم را به رحمت الهی امیدوار کند، خداوند متعال غضب دارد، اما رحمت او بیش از غضب است. ما وظیفه داریم تبلیغ دین کنیم و مردم را به وحدت، حب علی(ع) و ائمه معصومین(ع) دعوت کنیم، نباید مردم و جوانان را ناامید کنیم. 


حضرت آیت الله جوادی آملی با تأکید براین که مبلغان دینی در سخنرانی های خود روح امید به مردم و جوانان را بیشتر در دستور کار خود قرار دهند، اذعان داشتند: لازم است تشویق به حضور در مساجد در دستور کار مبلغان دینی قرار گیرد. همچنین مسأله امر به معروف و نهی از منکر باید بیشتر در منابر و خطابه ها تذکر داده شود. 


حضرت آیت الله جوادی آملی ایجاد امید و نشاط معنوی را یکی از وظایف روحانیت در جامعه دانستند و اظهار داشتند: تحقق این مسأله به حتم در رشد و تعالی جامعه کمک خواهد کرد. 


حضرت آیت الله جوادی آملی در فراز دیگری از سخنان خود بر ضرورت وحدت در دنیای اسلام تأکید کردند و فرمودند: امروز در کشور نیز باید از هر گونه دو دستگی در کشور به شدت پرهیز شود. به جای آن باید تلاش شود تا زمینه های ایجاد شور و نشاط معنوی در جوانان و نوجوانان فراهم شود. 


 

این مفسر برجسته قرآن کریم همچنین بر ضرورت همدلی و همزبانی در دنیای اسلام تأکید کردند و آن را یک ضرورت مهم برشمرد و فرمودند: روحانیت امروز مصداق تحقق شعار همدلی و هم زبانی است.

کد خبر: 139457303840
1394/5/7

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن