صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | مجمع خیرین بیمارستان ساز تشکیل شود
بازدید این صفحه: 3189          تاریخ انتشار: 1394/3/26 ساعت: 09:54:03
حضرت آیت الله مکارم شیرازی: 
مجمع خیرین بیمارستان ساز تشکیل شود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: لازم است مجمع خیرین بیمارستان ساز در کشور تشکیل شود و گمان می کنم جاذبه آن از احداث اماکن دیگر توسط خیرین بیشتر باشد.

موضوع: دیدار

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

این مرجع تقلید عصر امروز در جمع رئیس و مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان قم اظهار داشت: برنامه طب و سلامت و تحول در این زمینه، بسیار قابل توجه است.

او افزود: اهمیت این مسأله از آن جهت است که در سخت ترین شرایط اقتصادی، بتوان چنین کاری که نیاز مالی فراوانی دارد انجام داد و پیشرفت زیادی را هم در آن شاهد بود که رضایت مردم را در پی داشته است.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: گمان می کنم فقط آقای هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرد این میدان بوده زیرا شجاعت و توانایی و خلوص نیت انجام این کار را داشته است و من سال هاست که او را می شناسم.

این مرجع تقلید ادامه داد: جای قدردانی است که در این دولت چنین گامی برداشته شده اما در قم هم نیازمند برداشتن قدم هایی هستیم که تاکنون فعالیت های خوبی در این زمینه صورت گرفته و از آن جمله می توان به بیمارستان هزار تختخوابی در پردیسان اشاره کرد که مکان خوبی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به تصمیم دانشگاه علوم پزشکی استان قم برای احداث دانشکده سلامت و دین عنوان داشت: بهتر است نام این دانشکده به طب اسلامی تغییر یابد زیرا دانشمندان و اطبای مسلمان فراوانی در طول تاریخ وجود داشته اند در حالیکه آن زمان غربی ها به این مسأله توجه چندانی نداشتند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه چنین دانشکده ای می تواند با استقرار در قم از حوزه علمیه هم کمک بگیرد گفت: سابق بر این در حوزه های علمیه طب به عنوان یکی از دروس تحصیلی ارائه می شد و فقهای فراوانی بوده اند که طبیب حاذقی هم بوده اند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر رعایت مسائل اسلامی در بیمارستان ها و درمانگاه ها خاطرنشان کرد: حفظ حجاب از سوی پرستاران و پزشکان و همچنین انجام کارها توسط اشخاص هم جنس به ویژه در قم باید مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: لازم است مجمع خیرین بیمارستان ساز در کشور تشکیل شود و گمان می کنم جاذبه آن از احداث اماکن دیگر توسط خیرین بیشتر باشد؛ ما نیز حاضریم در این زمینه به مردم توصیه های لازم را داشته باشیم و حتی حکم دهیم که از وجوهات شرعیه برای این امر استفاده کنند.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه خاطرنشان کرد: در مورد زمین بیمارستان سهامیه بهتر است مطلب را به طور مبسوط مکتوب کنید و دلایل خود را ذکر نمایید و درخواست اجازه برای فروش آن و خرید زمین در جایی دیگر ارائه کنید و ما نیز به صورت محکم جواب خواهیم داد زیرا در موارد مشابه چنین کاری انجام داده ایم.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه کار وزارت بهداشت، جهاد فی سبیل الله است عنوان داشت: وزیر بهداشت هم در حال حاضر مخلصانه و به صورت جهادی مشغول کار است و امیدواریم بسیاری از امور تا زمان پایان مدیریت ایشان خاتمه یابد و البته دولت هم نسبت به وزارت بهداشت، همکاری و هماهنگی لازم را دارد.

کد خبر: 1394326303612
1394/3/26

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن