صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | افرادی به دنبال از بین بردن قبح بد حجابی در قم هستند / نیروی انتظامی برخورد با بدحجابان در قم را در دستور کار قرار دهد
بازدید این صفحه: 2969          تاریخ انتشار: 1394/3/23 ساعت: 09:39:14
حضرت آیت الله سبحانی:
افرادی به دنبال از بین بردن قبح بد حجابی در قم هستند / نیروی انتظامی برخورد با بدحجابان در قم را در دستور کار قرار دهد

حضرت آیت الله سبحانی گفت: برخی معاندان و بدخواهان نقشه هایی برای ترویج بد حجابی در قم دارند و دیده می شود افرادی با پوشش های بد و نا مناسب به قم اعزام می شوند تا قبح این کار را از بین ببرند.

موضوع: دیدار

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

این مرجع تقلید امروز در دیدار فرمانده جدید ناجا با اشاره به روایت «نعمتان مجهولتان الصحه و الامان» اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در این حدیث می فرمایند دو نعمت در زندگی انسان ‌ها وجود دارد که مردم ارزش آن را در نمی یابند؛ در واقع اینجا منظور آن است که تنها در صورتی انسان این دو نعمت را از دست بدهد قدرش را می داند و آن دو نعمت صحت و سلامتی و امنیت هستند.

او افزود: حقیقت آن است که تا امنیت در جامعه حکمفرماست هیچ کس قدرش را نمی داند ولی به محض شروع ناامنی، همه به فکر امنیت افتاده و قدردانش می شوند و در می یابند که چه نعمت بزرگی داشته اند و حال از آن محروم شده اند.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه ایمان دارای آثار فراوانی است که یکی از آنها امنیت اجتماعی است گفت: افراد با ایمان اعمال و آثار خود را دارای بازتاب اخروی می ‌دانند و بر همین اساس گرایش به اعمال خلاف هنجارهای اجتماعی در میان آنها کمتر است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: این امر عامل داخلی مهمی در تأمین امنیت به شمار می رود به همین دلیل انبیاء آموزنده آن به بشریت بوده ‌اند.

او با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به عنوان عامل خارجی تأمین امنیت مطرح است خاطرنشان کرد: عوامل داخلی هرچند اکثریت مردم دیندار بوده و عامل داخلی به نحو کامل در جامعه حکمفرما باشد به تنهایی نمی ‌توانند مشکلات جامعه را برطرف کنند.

آیت الله سبحانی گفت: در واقع باید گفت نیروی انتظامی مکمل موقعیت انبیای الهی است زیرا پیامبران به اندازه خود در جوامع کار کرده ‌اند و اثرات خود را گذاشته‌ اند و این وظیفه پلیس در جامعه دینی است که امنیت را به نحو تمام و کمال در جامعه برقرار سازد.

این مرجع تقلید قانون را عامل تعیین کننده و مشخص کننده دایره مسئولیت ها دانست و تصریح کرد: چنانچه مزاحمتی در کار نباشد بهتر است تا نیروی انتظامی فراتر از وظیفه خود عمل کند.

او با بیان اینکه پرداختن به مسأله حجاب مهم ‌تر از پرداختن به رباخواری است عنوان داشت: دلیل این امر آن است که حجاب نماد جمهوری اسلامی است و امروزه، بد حجابان به نظام دهن کجی می ‌کنند.

آیت الله سبحانی افزود: رباخواران کاری به نظام ندارند و برای کسب سود بیشتر در پستوها ربا می‌ خورند اما این افراد بد حجاب هستند که عملشان بدتر از رباخواران است.

او ادامه داد: توجه به حجاب در نظام جمهوری اسلامی جزو آرمان ‌های بنیان گذار کبیر انقلاب بود و ایشان نسبت به این مساله تاکید فراوانی داشتند و امروز هم نیروی انتظامی باید بحث حجاب را مورد توجه جدی قرار دهد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برخی معاندان و بدخواهان نقشه هایی برای ترویج بد حجابی در قم دارند گفت: دیده می شود افرادی با پوشش های بد و نا مناسب به قم اعزام می شوند تا اطرف حرم مطهر و با تردد خود، قبح این کار را از بین ببرند.

 

او با بیان اینکه واضح است٬ افرادی که به دنبال از بین بردن قبح بد حجابی در اطراف حرم حضرت معصومه (س) هستند جزو کسانی به شمار می روند که از سوی خارجی ها حمایت می شوند عنوان داشت: چنانچه نیروی انتظامی چند بار با این افراد برخورد جدی داشته باشد این مسأله در شهر مقدس قم تکرار نخواهد شد.

کد خبر: 1394323303604
1394/3/23

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن