صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | ضرورتی ندارد زنان به ورزشگاه بروند
بازدید این صفحه: 3045          تاریخ انتشار: 1394/3/23 ساعت: 09:34:16
حضرت آیت الله مکارم شیرازی: 
ضرورتی ندارد زنان به ورزشگاه بروند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به طرح مسأله ورود زنان به ورزشگاه‌ ها گفت: اگر زنان وارد ورزشگاه نشوند چه اتفاقی می افتد که یک عده این قدر اصرار دارند؟

موضوع: دیدار

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

این مرجع تقلید امروز در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: آنچه حرف نخست را در جامعه می زند امنیت است و قرآن کریم هم ناظر به همین موضوع روایات فراوانی دارد.

او افزود: امینت است که موجب ظهور و بروز و تقویت فعالیت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می شود و به همین دلیل نیروی انتظامی که مسئول حفظ امنیت در جامعه است وظیفه ای بس سترگ بر عهده دارد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه کار نیروی انتظامی در سراسر کشور بسیار خطیر و مهم است گفت: تاکنون کارنامه خوبی از ناجا شاهد بوده ام و می بینیم که نیروی انتظامی با موفقیت و قدرت نسبت به وظایف خود اهتمام داشته و البته باید همینگونه هم باشد.

این مرجع تقلید ادامه داد: نکته حائز اهمیت اینکه حفظ امنیت فیزیکی و اخلاقی از جمله وظایف نیروی انتظامی است و ناجا باید در هر دو این ابعاد تلاش کند چه اینکه برخی دیگر از دستگاه ها هم هستند که دارای وظایف چندگانه می باشند و از آن جمله می توان به شهرداری ها اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه نیروهای انتظامی در برخوردهای خود باید ادبیات شایسته ‌ای را بکار گیرند عنوان داشت: برخورد خوب و مناسب و همراه با قاطعیت از سوی پلیس امری اساسی و مهم محسوب می شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه برگزاری دوره ‌های بصیرت در نیروی انتظامی اقدام شایسته است است خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره ‌ها باید با جدیت دنبال شود و همچنین از تشریفات و مسائل غیر مهم هم پرهیز گردد.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حکم رهبر معظم انقلاب در انتصاب فرمانده جدید نیروی انتظام دارای نکات برجسته و مهمی است گفت: در این حکم همه مسائلی که باید انجام شود مد نظر قرار گرفته که شما نیز برای اجرای آن باید برنامه داشته باشید که تشکیل کارگروه نیز در این زمینه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

او عنوان کرد: وحدت اقشار مختلف یکی از مهمترین و کلیدی ترین عناصر تقویت امنیت در جامعه به ویژه در شرایط کنونی است بنابراین برخی از دولتی ‌ها به گونه ‌ای سخن بگویند که در تضاد با برنامه ‌های ناجا باشد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به طرح مسأله ورود زنان به ورزشگاه‌ ها گفت: اگر زنان وارد ورزشگاه نشوند چه اتفاقی می افتد که یک عده این قدر اصرار دارند؟

این مرجع تقلید با تاکید بر پرهیز از بیان مسائل غیر ضروری در جامعه عنوان داشت: لازم است این مسأله را قبول کنیم که نیروی انتظامی هم وظیفه حفظ امنیت ظاهری و هم حفظ امنیت اخلاقی را بر عهده‌ دارد.

او درباره مذاکراته هسته ای ایران با گروه 1+5 نیز خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که غربی ‌ها مثل کودکان هر روز دنبال بهانه ‌های جدیدی را مطرح می کنند نباید در داخل موجب اختلاف شویم.

 

آیت الله مکارم شیرازی در خاتمه با بیان اینکه اقدامات نیروی انتظامی در سطح جامعه، ذخیره ای برای آخرت پرسنل این نهاد است گفت: کار شما عبادت است و ما نیز دعا می ‌کنیم بتوانید در انجام وظایف  خود به توفیقات بیشتری دست یابید.

کد خبر: 1394323303602
1394/3/23

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن