صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | مهدویت مساله شیعه نیست بلکه مساله جهانی است
بازدید این صفحه: 4031          تاریخ انتشار: 1394/3/12 ساعت: 01:53:10
حضرت آیت الله سبحانی: 
مهدویت مساله شیعه نیست بلکه مساله جهانی است

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه بشر در زمان امام عصر(عج) به تکامل همه جانبه دست می یازد؛ گفت: مساله مهدی موعود مساله شیعه نیست بلکه مساله جهانی است؛ هم عهدین و هم قرآن بر این مساله تاکید دارند و هم مسائل اجتماعی آن را تایید می کنند.

موضوع: حوزه

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛ این مرجع تقلید در انتهای درس خارج اصول خود ضمن تبریک میلاد امام عصر(عج) اظهار داشت: مساله مهدی موعود مساله شیعه نیست بلکه مساله جهانی است و از آیات قرآن استفاده می شود که مساله مهدی موعود برای همه انبیا و اولیا بوده است.

او با اشاره به آیه «ولقد كتبنا في الزبور من بعد الذكر أن الأرض يرثها عبادي الصالحون» گفت: من عین زبور فارسی را مطالعه کردم ظاهرا زبور عربی هم عین این آیه است و در زبور حضرت داوود(ع) همین آیه وجود دارد؛ معلوم می شود در زمان داوود(ع) هم این آیه بوده است. سئوال می کنیم که آیا تا بحال شده است که کره زمین را صالحان مالک شوند؟ پاسخ منفی است؛ در هر زمانی بخشی را انبیای الهی اصلاح کردند بعد فرصت طلبان آمدند همان اصلاحات را کم کردند.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه تاکنون دیده نشده که زمین سراسر صلاح و رفاه و انسانیت پیاده شود؛ افزود: از نظر قرآن چنین روزی است. «السلام علی المهدی الذی وعدالله بهم امم». از نظر مسائل اجتماعی هم حتما چنین زمانی است.

او با اشاره به اینکه هدف خداوند از خلقت بشر تکامل بوده است، عنوان کرد: متاسفانه تکامل بشر امروز یک جانبه است درحالیکه تکامل در جایی است که همه جانبه باشد؛ بشر از نظر صنایع تکامل پیدا کرده و لذا در یک لحظه می تواند زمین را خاکستر کند.

این مرجع تقلید ادامه داد: تکامل همه جانبه آن است که از نظر اخلاق و عواطف هم تکامل یابد واقعا انسان کامل و خلیفه الله فی ارضه شود و این در زمان امام عصر محقق می شود.

او با بیان اینکه کتابهای آسمانی و هم عهدین و هم قرآن بر این مساله تاکید دارند و هم مسائل اجتماعی تایید می کنند؛ گفت: جامعه شناسان می گویند بشر در حال تکامل است اما آنها از نظر مادی بیان می کنند درحالیکه اگر در کنارش تکامل اخلاقی و فرهنگی نباشد به ضرر بشر است کما اینکه الآن هم اتفاقات به ضرر بشر است.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه سعودی ها که خود را خادم الحرمین می دانند کودکان یمنی را می کشند و مفتیان درباری آنها هم عمل اینها را تایید می کنند؛ تاکید کرد: کودک کشی که در همه ادیان و تمدنها حرام است اما اینها آن را بلااشکال می دانند چون تمدن اینها تک بعدی است.

او ادامه داد: مقصود از تکامل همه جانبه آن تکامل دینی و اخلاقی است که بشر به حال فطرت اولیه بازگردد و انسانی شود که خلیفه الله باشد و این در زمان امام عصر(عج) محقق می شود.

کد خبر: 1394312303526
1394/3/12

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن