صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | تنها با وحدت همه ادیان و مذاهب، کافران جرئت توطئه و فتنه نخواهند داشت
بازدید این صفحه: 3648          تاریخ انتشار: 1394/3/6 ساعت: 09:28:12
آیت الله جوادی آملی در درس تفسیر بیان داشتند:
تنها با وحدت همه ادیان و مذاهب، کافران جرئت توطئه و فتنه نخواهند داشت

خدای متعال هیچگاه جامعه را از حجت و شریعت خالی نگذاشته اما مسلم و قطعی، این است که منذران و انبیاء الهی در دریافت وحی و در شریعت مساوی و یکسان نبوده اند و در این میان تنها پنج شریعت وجود داشته و باقی انبیاء ادامه دهنده و مواظبت کننده آن پنج شریعت هستند.

موضوع: دروس

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در درس تفسیر خود در مسجد اعظم قم و در ادامه تفسیر آیات نورانی سوره مبارکه شورا، اظهار داشتند: خدای متعال هیچگاه جامعه را از حجت و شریعت خالی نگذاشته اما مسلم و قطعی، این است که منذران و انبیاء الهی در دریافت وحی و در شریعت مساوی و یکسان نبوده اند و در این میان تنها پنج شریعت وجود داشته و باقی انبیاء ادامه دهنده و مواظبت کننده آن پنج شریعت هستند. 


ایشان اظهار داشتند: به خاطر امتیازاتی چون ویژگی های قرآن کریم و همگانی بودن شریعت اسلام، پیامبر خاتم(ص) در رأس همه پیامبران دیگر قرار دارد و به همین دلیل اسلام دینی است که قوانین بین المللی دارد و همه ادیان و مذاهب را دعوت به وحدت و یکپارچگی در برابر کافران و اهریمنان و ظالمان می کند. 


این مفسر بزرگ قرآن کریم ابراز داشتند: دین اسلام همه را از اختلاف و تفرقه بر حذر می دارد و می فرماید تا کنون با اختلاف و تفرقه هیچ ملتی به حیات خود ادامه نداده و تنها از راه وحدت همه ملتها و ادیان و مذاهب است که بی دین ها و کافران جرئت توطئه، فتنه و آشوب را نخواهند داشت. 


این مرجع تقلید افزودند: اسلام ناب که یک دین جهانی و دارای قوانین بین المللی مانند وحدت و مبارزه علیه ظالمان و مستکبران است به همه ادیان دیگر می فرماید اگر دشمن بی دین با سخن قابل هدایت است، اول او را هدایت کنید و اگر قابل هدایت نیست با زره و شمشیر به مقابله با او برخیزید. 


ایشان با اشاره به جنایات اخیر رژیم آل سعود علیه مردم مظلوم یمن، اظهار داشتند: امروز ما به رژیم آل سعود که به جنگ با ملت یمن برخاسته، نصیحت می کنیم دست از این ظلم، ستم و جنایت خود بردارد و اگر این نصیحت را نپذیرد باید ملت ها باآنها به مقابله برخیزند. 


حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی ادامه دادند: امروز چه فرقی بین عربستان و اسرائیل است، در گذشته هم صدام هم هیچ فرقی با اسرائیل نداشت. صدام هم به برادر کشی علیه ملت مسلمانی چون ایران اسلامی دست زد و آن همه جنایت به راه انداخت که اینگونه اقدامات نتیجه رها کردن دین و روی آوردن به قلدری است. 


 

این مرجع تقلید ابراز داشتند: حضرت سلیمان یکی از پیامبرانی بود که شریعت نداشت، ولی شهرت جهانی پیدا کرد چون با وجود آن همه قدرت هیچ گاه بر کسی ظلم و ستم نکرد چون دین این را می گوید، باید به همه لطف و مهربانی کرد.

منبع: اسرا نیوز

کد خبر: 139436303470
1394/3/6

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن