صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | امروز جامعه دینی وامدار عالمان ربانی است
بازدید این صفحه: 3852          تاریخ انتشار: 1394/3/6 ساعت: 01:20:28
آیت الله جوادی آملی در دیدار مسئولین کنگره ملی میر قوام الدین مرعشی:
امروز جامعه دینی وامدار عالمان ربانی است

علما مرزداران عقیدتی و فکری جامعه بشری می باشند و وجود همین علمای ربانی موجب برکات زیادی برای جامعه و نظام بوده و امروز آموزه های فرهنگ اهل بیت(ع) از جمله فرهنگ شهادت به برکت این بزرگواران زنده و پویاست.

موضوع: دیدار

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار با جمعی از مسئولین کنگره ملی میر قوام الدین مرعشی و نیز جمعی از مسئولین شهرستان آمل با بیان اینکه خدمت به جمهوری اسلامی ایران از بالاترین و مقدس ترین خدمات است فرمودند: علما مرزداران عقیدتی و فکری جامعه بشری می باشند و وجود همین علمای ربانی موجب برکات زیادی برای جامعه و نظام بوده و امروز آموزه های فرهنگ اهل بیت(ع) از جمله فرهنگ شهادت به برکت این بزرگواران زنده و پویاست. 


ایشان افزودند: اگر فکر و اندیشه شیعه از طریق همین بزرگان و عالمان ربانی، نشر و توسعه پیدا نمی کرد، امروز جامعه دینی دچار گرفتاری های زیاد عقیدتی و اخلاقی بود و از آموزه های اسلامی و ارزش های دینی و آموزه های جهاد وفرهنگ ایثار وشهادت دیگر اثری نبود. 


معظم له با اشاره به شخصیت علمی و دینی "میر قوام الدین مرعشی" اظهار داشتند: شخصیت های بزرگی مانند میر قوام الدین مرعشی، جامعه را از خفقان بیرون آورده و توانستند با زحمات خود آموزه های دینی و مکتب حقه تشیع و اسلام ناب را در جامعه ترویج داده و این آثار را زنده نگه دارند. 


این مفسر بزرگ قرآن خاطر نشان ساختند: باید همواره شاکر زحمات این عالمان ربانی و قدردان آنها باشیم و با گرفتن همایش و کنگره ها نام آنها را زنده نگه داریم. بی شک امروز جامعه دینی وامدار عالمان ربانی است. 


ایشان ابراز داشتند: امروز در مقابل اسلام، دشمنی ایستاده که جنگ های نیابتی را به راه می اندازد و کشوری اسلامی را بر علیه کشوری دیگر می شوراند؛ مانند عربستان که خود را خادم الحرمین می داند اما به نیابت از دشمنان اسلام برعلیه کشور مسلمان دیگر یعنی یمن جنگ به راه می اندازد و دست به برادرکشی می زند. 


حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی افزودند: این تحرکات دشمن نشان می دهد که این اهریمنان همیشه و در هر حال به فکر توطئه و فتنه علیه اسلام ناب و انقلاب هستند و هر روز به یک بهانه وارد میدان می شوند. 


معظم له راه نجات کشورهای اسلامی از توطئه دشمنان را بازگشت به اسلام ناب دانستند و اذعان داشتند:

اگر کشورهای اسلامی منطقه، تعهد و ایمان به اهل بیت(ع) و آموزه های دینی و مکتب اسلام ناب می داشتند و از رهبری مقتدر پیروی می کردند هرگز انقلاب های آنان با شکست مواجه نمی شد. اگر می بینیم انقلاب ایران بعد از 36سال همچنان مقتدرانه به حیات خود ادامه می دهد به برکت مجاهدت عالمان دینی در احیاء مکتب اسلام ناب و مذهب حقه تشیع و نیز وجود رهبری مقتدر است. 


این مرجع تقلید بیان داشتند: اگر وجود رهبران دینی مکتب امام حسین(ع) سادات و علویون در ایران نبود، قطعا ما نیز در این کشور با مشکلات زیادی رو به رو بودیم و اگر امروز این جامعه و این مملکت تبدیل به کشور جهاد وشهادت و ایثار شده به دلیل مرزداران عقیدتی است که در همه حال حافظ مکتب اسلام هستند. 


حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در فراز پایانی فرمایشات خود به رسالت جامعه در قبال عالمان دینی اشاره کردند و اظهار داشتند: وظیفه جامعه دینی در قبال عالمان دین این است که سیره و روش آنها را در جامعه به اجرا در بیاورند و در زندگی خود پیاده کنند و تنها از این طریق است که می شود نام آنها را زنده نگه داشت. 


 

لازم به ذکر است کنگره ملی «میر قوام الدین مرعشی» در چهاردهم آبان ماه سال جاری در شهر آمل با حضور علما، محققین و مسئولین برگزار خواهد شد. 

کد خبر: 139436303452
1394/3/6

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن