صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | باید روی باور و اعتقادات افراد کار کنیم
بازدید این صفحه: 3486          تاریخ انتشار: 1394/2/3 ساعت: 02:21:37
حضرت آیت الله نوری همدانی: 
باید روی باور و اعتقادات افراد کار کنیم

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: همه متولیان فرهنگی و دینی کشور باید روی باور و اعتقادات تک تک افراد و آحاد جامعه کار کنند.

موضوع: دیدار

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

این مرجع تقلید روز چهارشنبه در دیدار با مدیران مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران گفت: امروز دشمنان تلاش دارند تا اعتقادات و باورهای حقه تشیع را بدنام و بی اعتبار کنند و وظیفه همگان است که در مقابل این بدخواهی بایستند. 


وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم از ظرفیت انقلاب اسلامی استفاده کرده و افراد را بیدار و آگاه تربیت کنیم، افزود: بنده بعد از فتنه 88 به 20 استان کشور سفر کردم و با همه اقشار جامعه اعم از طلاب، دانشجویان، نظامی ها، خانواده شهدا و عامه مردم دیدار و گفت و گو کردم. 


آیت الله نوری همدانی بر فعالیت های مستمر مذهبی و دینی تاکید کرد و افزود: نهادهای دیگر از جمله صدا و سیما نیز باید با مراکز دینی شهرداری هماهنگ باشند و همه باید در جهت خدمت به تشیع و اسلام هماهنگ باشیم. 


وی گفت: امروز سعودی ها به عنوان سردمدار وهابیت که قرائتی انحرافی از دین اسلام است در مقابل تشیع ایستاده و آن را تضعیف می کنند و حتی تاثیرگذاری خود را تا جایی برده اند که تشیع در مصر را کمرنگ کرده و شیعیان را در آنجا تعقیب می کنند. 


آیت الله نوری همدانی گفت: سعودی ها تحمل اینکه در جوار کشور خود کشوری شیعه را ببینند ندارند چرا که می دانند تشیع به سادگی در قلوب رخنه می کند. 


وی ابراز امیدواری کرد که آل سعود، آل خلیفه و آل نهیان بزودی ساقط شوند. 


وی همچنین با بیان اینکه شهردار تهران فردی موفق و انقلابی است افزود: آقای قالیباف فردی خوشفکر است که بعد از مدیریت خود شهر تهران را متحول کرده است. 


در ابتدای این دیدار رییس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران با وجود کمبود بودجه برای فعالیت مرکز فعالیت های دینی هیچ محدودیتی قائل نشده است. 


حجت الاسلام جواد صادق زاده گفت: شهرداری تهران در سال گذشته، 46 میلیارد تومان به مساجد کمک کرده است و بر اساس مصوبه شورای شهر متعهد به ساخت 400 مسجد در تهران شده است. 


وی با بیان اینکه شهر تهران به نسبت جمعیت خود از فقیرترین شهرها از نظر ساخت مسجد است افزود: شهرداری تهران در حال حاضر مشغول ساخت مساجد مختلف در تهران است و بزودی مسجد 72 تن در میدان آزادی به بهره برداری می رسد. 


صادق زاده از کمک 500 هزار تومانی شهرداری تهران به ترویج معارف ائمه(ع) اشاره کرد و افزود: به تمام مساجد تهران این کمک صورت گرفت تا زیارتنامه حضرت زهرا(س) و صلوات خاصه امیرالمومنین(ع) را چاپ کرده و در مساجد نصب کنند. 


وی از کمک 15 میلیارد تومانی به حوزه های علمیه استان تهران از سوی شهرداری خبر داد و افزود: 12 میلیارد تومان از این مقدار صرف ساخت ساختمان حوزه های علمیه از جمله حوزه علمیه ازگل شده است. 


صادق زاده با بیان اینکه 300 روحانی در مناطق و نواحی شهرداری فعالیت مذهبی می کنند افزود: در روز 13 فروردین ماه امسال در بسیاری از بوستان های تهران نماز جماعت ظهر و عصر اقامه شد. 


 

وی از پیگیری دستور رهبر معظم انقلاب به شهرداری برای ساماندهی زمین های اطراف اتوبان شهید بابایی خبر داد و افزود: در ظرف 25 روز حدود 70 هکتار از زمین های این منطقه آماده بهره برداری شده و این بوستان به نام حضرت زهرا(س)، بوستان یاس نام گرفت.

کد خبر: 139423303167
1394/2/3

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن