صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | پیروان اهل بیت روز به روز قوی تر می‏شوند/ اوضاع کشور مصر بسیار پیچیده است.
بازدید این صفحه: 3387          تاریخ انتشار: 1393/12/8 ساعت: 11:27:16
حضرت آیت الله نوری همدانی:
پیروان اهل بیت روز به روز قوی تر می‏شوند/ اوضاع کشور مصر بسیار پیچیده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با شیخ عماد قندیل از رهبران شیعه در مصر، اوضاع کشور مصر را بسیار پیچیده و تاریک دانسته و بر اتحاد شیعیان و همفکران در مصر تاکید کردند.

موضوع: دیدار

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» امروز جمعه در دیدار با شیخ عماد قندیل از رهبران شیعه در مصر، اوضاع کشور مصر را بسیار پیچیده و تاریک دانسته و بر اتحاد شیعیان و همفکران در مصر تاکید کردند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» اظهار داشتند: انقلاب مصر در معرض یک فاجعه قرار دارد و دلیل آن بیداری مردم است که در مقابل حکومت ظالمانه ای که تابع آمریکا، صهیونیست، عربستان سعودی، وهابی و تکفیری است، ایستادگی می‏کنند؛ مردم مصر برای این انقلاب قربانی‏های زیادی داده‏اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم از اوایل انقلاب که نماینده امام خمینی(ره) در اروپا بود سخن گفته و یادآور شدند: در ابتدای انقلاب به عنوان نماینده امام خمینی(ره) در اروپا، رفت و آمدهایی به قاهره داشتم؛ در آن زمان مردم ارادت خاصی به اهل بیت(ع) داشتند و آزادانه در مجالس و محافل یاد اهل بیت(ع) را گرامی می‏داشتند؛ بعد از بیداری مردم ایران و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مردم مصر نیز از آن حکومت ظالمانه به ستوه آمده بودند و برای حاکمیت اسلام ناب قیام کردند.

ایشان همچنین به تبیین دو جریان به وجود آمده پیش از انقلاب در مصر پرداخته و تصریح کردند: در این مدت عربستان سعودی پول نفت، گاز و امکاناتی که داشت را برای تشکیل احزاب و تبلیغات وهابیت و سلفی‏گری صرف کرد؛ از طرف دیگرحکومتی که تابع آمریکا و صهیونیست ها بود بر مصر حاکمیت می‏کرد که باعث تغییراتی در این کشور شده بودند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» ادامه دادند: بعد از سقوط حسنی مبارک، مردم برای اسلام رای دادند و محمد مرسی بر سرکار آمد که او نیز نتوانست خواسته‏های مردم را برآورده کند، چرا که ظاهراً وی نیز سلفی و تکفیری بود و در نهایت حکومت مرسی نیز سقوط کرد؛ پس از او عبدالفتاح سیسی که جلد دوم حسنی مبارک بود، فرمان حکومت را در دست گرفت و این شخص نیز از سوی مردم مورد تایید نبود.

معظم له نسبت به دخالت غرب و اروپا در این جریانات هشدار داده و تاکید نمودند: باید توجه داشته باشیم که در تمامی این جریانات، آمریکا، اروپا و صهیونیست ها از این موضوع هراس دارند که مبادا انقلابی همانند انقلاب اسلامی ایران در کشورهای دیگر اتفاق بیفتد؛ دشمنان اسلام با وجود اختلافات با یکدیگر، در این موضوع با هم متحد شده‏اند؛ اوضاع مصر به میزانی ناگوار است که در اربعین که 20 میلیون نفر شیعه در کربلا جمع شدند، تعدادی از مصر نیز شرکت کرده بودند که پس از بازگشت به قاهره و مصر بازداشت شدند.

ایشان با ابراز تاسف از وضعیت نابسامان در مصر، به ایجاد اتحاد توصیه کرده و گفتند: باید با ایجاد اتحاد میان شیعیان و همفکران، جمعیت و طرفدارانی قوی به وجود بیاورید؛ چرا که دشمنان اسلام نیز با اتحاد، مانع پیشرفت اسلام و اندیشه اهل بیت شده‏اند؛ با ساختن بوکو حرام، داعش و جریان‏های تکفیری در کشورهای مسلمان، مسلمانان را به جان هم انداخته و با کشتار مردم، در غرب و اروپا اسلام هراسی ایجاد کرده‏اند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» وضع یمن و سوریه را خوب و در مقابل اوضاع مصر و قاهره را تاریک و پیچیده دانسته و تاکید نمودند: کشور ایران چندین بار با هدف برقراری رابطه میان ایران و مصر، اقداماتی انجام داده است، این درحالی بوده که دولت مصر به تبعیت از غرب این اجازه را به کشور ما نداده و از رابطه با شیعیان امتناع می‏کند؛ عربستان سعودی از شیوه تطمیع حاکمان مصر، اجازه رابطه با ایران را نمی‏دهد.

ایشان در ادامه سخنان خود توصیه کردند: باید تلاش شود تا مصر نیز همانند یمن و سوریه شود؛ باید جبهه مقاومت تقویت شود و  پیشرفت کند؛ باید در مصر یک نفر مثل سید حسن نصرالله یا عبدالملک الحوثی پیدا شود که شجاع و عالم باشد و محور اتحاد قرار گیرد تا همه در اطراف او جمع شوند؛ این شیوه می‏تواند عامل پیروزی شعیان در مصر شود.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» در بخش پایانی سخنان خود بیان داشتند: شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) روز به روز قوی‏تر خواهند شد و این روند هیچ‏گاه متوقف نمی‏شود؛ برای رسیدن به این پیروزی به زمان نیاز است و با توکل بر خداوند متعال، مستضعفین قدرتمند می‏شوند و بر مستکبرین غلبه ‏می‏کنند؛ آقایان خودشان را تنها نبینند و اطمینان داشته باشند که تمام مستضعفان جهان با ما هستند و هیچ‏گاه مأیوس نشوند که پیروزی برای اسلام و سقوط، برای دشمنان اسلام است.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، شیخ عماد قندیل گزارشی از اوضاع شیعیان در مصر  ارائه کرد.


کد خبر: 1393128302930
1393/12/8

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن