صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | برای حل مشکلات چاره ای جز اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی نداریم
بازدید این صفحه: 3132          تاریخ انتشار: 1393/12/7 ساعت: 11:20:05
حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار رییس جمهور:
برای حل مشکلات چاره ای جز اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی نداریم

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که برای رفع مشکلات کشور چاره ای جز اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی نداریم، گفتند: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، باید اقتصاد مقاومتی با جدیت پیگیری شود چه تحریم برداشته شود و چه برداشته نشود.

موضوع: دیدار

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله»  امروز در دیدار با رییس جمهور کشورمان، از تلاش هایی که دولت در حد توان خود در عرصه های مختلف انجام داده، تشکر کرده و گفتند: بویژه دولت در زمینه بهداشت و سلامت کارهای فراوانی انجام داده؛ در بخش احداث راه و بزرگراه نیز گام هایی در حال برداشته شدن است.

 ایشان تاکید کردند: به طور کلی و همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما از دولت حمایت می کنیم، بویژه در حال حاضر که فردی روحانی با سوابق انقلابی درخشان در راس قوه مجریه حضور دارد؛ اما به هر حال باید توجه داشت اگر نقطه نظر و نقدی هم هست دلسوزانه و از روی خیرخواهی است.

 معظم له در ادامه تصریح کردند: حضرت امام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به غیر از خدای متعال از هیچ کس واهمه و هراس نداشتند و با همین تفکر توانستند عزت و عظمت اسلام را در مقابل غرب و شرق و ایادی منطقه ای آنها حفظ کنند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای خاطرنشان کردند: ما از اصل مذاکرات حمایت می کنیم و تیم مذاکره کننده خودمان را افرادی متدین، کوشا و مورد اعتماد نظام می دانیم.

ایشان تصریح نمودند: ما برکات مذاکره را در دو جهت می بینیم، نخست این که به دنیا نشان می دهیم که نظام اسلامی اهل منطق و گفت وگو و استدلال است؛ برکت دیگر مذاکرات این است که چهره استکبار و ایادی آنان در منطقه معرفی می شود.

معظم له در ادامه افزودند: توقع ما این است که در مذاکرات عزت و عظمت اسلام، ایران و مردم حفظ شود و در مقابل تندخویی و زیاده خوایی های غرب و ایادی آنها همچون خودشان برخورد کنیم و با همان شدت در مقابل آنها قرار گیریم.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» همچنی بیان کردند: اگر مذاکرات با حفظ عزت و حقوق حقه مردم به نتیجه رسید که بسیار خوب اما اگر با زیاده خواهی آمریکا و طرف مقابل مذاکرات به نتیجه نرسید، هیچ عیب و نقصی برای نظام و دولت نیست؛ چراکه مقاومت در برابر زیاده خواهی غرب خود عزت است.

 حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» در بخش دیگری از دیدار با رییس جمهور با اشاره به اقدامات دولت برای رفع مشکلات اقتصادی، خاطرنشان کردند: دولت در این زمینه زحمات فراوانی کشیده است، اما این تلاش ها و زحمات باید در سفره مردم پدیدار شود و مردم طعم ارزانی را بچشند؛ این مهم امکانپذیر نیست الا با نظارت دقیق بر قیمت ها و حذف دلالان و واسطه گری در بازار.

 معظمله با تاکید بر این که در بخش اقتصاد باید اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشتند: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، باید اقتصاد مقاومتی با جدیت پیگیری شود چه تحریم برداشته شود و چه برداشته نشود.

ایشان تاکید کردند: باید سیاست های اقتصادی مقاومتی در کشور اجرایی و محقق و موانع تولید برداشته شود؛ سرمایه گذاران نیز باید سرمایه های خود را در جهت تقویت تولید داخل بکار گیرند تا منویات رهبر معظم انقلاب به طور کامل محقق شود.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» همچنین بر لزوم اصلاح سیستم بانکی و حذف دیرکرد تاکید نمودند.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود توصیه هایی در زمینه مسائل فرهنگی به رییس جمهور ارائه و تصریح کردند: تقاضای ما از دولت و رییس جمهور محترم این است که با حوزه های علمیه و مراجع در ارتباط باشند و در مسائل فرهنگی مشورت های لازم با حوزویان صورت گیرد تا خدایی ناکرده عملی صورت نگیرد که موجب گلایه مندی متدینان و حوزویان شود.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» همچنین دولتمردان را به ارتباط گسترده و بیشتر با حوزه های علمیه و جامعه مدرسین توصیه نمودند.

کد خبر: 1393127302927
1393/12/7

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن