صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | گزارش از دیدار رئیس دانشگاه آزاد با علما و مراجع
بازدید این صفحه: 4744          تاریخ انتشار: 1393/9/7 ساعت: 02:12:56
گزارش از دیدار رئیس دانشگاه آزاد با علما و مراجع

سید حمیدمیرزاده صبح روز پنجشنبه در سفر یک روزه به قم با علما و مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

موضوع: اخبار

 

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

 

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی روزگذشته به شهرمقدس قم سفر کرد و با حضرات آیات عظام وحید خراسانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، موسوی اردبیلی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی، آیات حسینی بوشهری، هاشمی شاهرودی و حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی دیدار و گفتگو کرد.

او در این دیدارها گزارشی از فعالیتهای دانشگاه آزاد از زمانی که این سمت را تحویل گرفته ارائه و خواستار تعامل بیشتر مسئولان دانشگاه با حوزه علمیه شد.



دیدار میرزاده باحضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی

سیدحمید میرزاده با حضور در بیت حضرت آیت الله وحید خراسانی با این مرجع تقلیدشیعیان دیدار و گفتگو کرد.



حضرت آیت الله جوادی آملی: نمازخانه ، تفکیک جنسیتی و چاپ کتاب، دانشگاه را اسلامی نمی کند

این مرجع تقلید شامگاه پنجشنبه در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی را از این جهت که امام خمینی(ره) آن را ایجاد کرد و نام مبارک اسلام را دارد باید واقعا اسلامی باشد.

او با بیان اینکه دانشگاه دارای دو جزء دانش و اسلام است، گفت: حرف اول دانشگاه را دانش می‌زند، تنها با داشتن نمازخانه و مصلا، دانشگاه را نمی‌شود اسلامی کرد بلکه این دانش است که دانشگاه را اسلامی می‌کند.

این مرجع تقلید با طرح این سئوال که آیا می‌شود علم دینی داشت یا خیر؟ افزود: نمازخانه ، تفکیک جنسیتی و چاپ کتاب، دانشگاه را اسلامی نمی  کند، بنابراین اگر دانش اسلامی بود، دانشگاه اسلامی می‌شود.

آیت‌الله جوادی آملی اظهار کرد: همایشی در مالزی تشکیل شد و دبیر این همایش سخنرانی‌اش را با طنز شروع و تمام کرد. اول گفت دوچرخه اسلامی داریم؟ بعد گفت آیا دوچرخه سواری اسلامی داریم؟ بعد کمی خندید و گفت دوچرخه سوار اسلامی و غیراسلامی داریم؟ بعد با مسخره به این نتیجه رسید که علم دینی، افسانه است.

او در عین حال گفت: شاید علم دینی برای برخی آقایان که در دانشگاه تحصیل می‌کنند شناخته شده نباشد، پس باید دید کدام علم به این سئوال که آیا علم دینی داریم یا نداریم پاسخ می دهد؟ در میان علوم به نظر می رسد فلسفه عهده دار پاسخگویی به این سئوال باشد

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه محقق وقتی می‌تواند پاسخ صحیح بدهد که صورت مسئله را خوب فهمیده باشد، تاکید کرد:  اگر ما این صورت مسئله را خوب بررسی نکنیم هرگز به جایی  نمی‌رسیم.

او عنوان کرد: اگر کسی صورت مساله را نفهمیده باشد به بیراهه رفته است. اما اگر فیلسوف و فقیه بخواهد فتوا بدهد اگر کج راهه برود و خدا و دین را انکار کند دو سمپاشی می‌کند؛ اول خودش را آلوده و خودزنی می‌کند و فلسفه او الحادی می‌شود، دوم همه علوم را سمپاشی می‌کند و همه علوم را غیردینی می‌کند.

مفسر بزرگ قرآن کریم ادامه داد: در مقابل اگر فیلسوف کج راهه نرفت و اعتقاد به وجود خدا داشت، اول خودش را نورانی می‌کند و بعد همه علوم را الهی می‌کند.

او با بیان اینکه ما علم غیرالهی نداریم گفت: همه چیز برای خداوند است و اگر فلسفه رسالت خود را انجام داد، این نکته که در جهان، غیر از کار خدا، کار دیگری نیست ثابت می شود.

آیت‌الله جوادی آملی افزود: اگر این معنا برای دانشگاه‌ها تبیین شود فضای دانشگاه روشن می‌شود و دیگر لازم نیست به دانشجو بگویید نماز بخواند، آن وقت اگر عکس امام و رهبری و بسم الله باشد، تائید این مسئله خواهد بود.

او با اشاره به پرچم مقدس جمهوری اسلامی گفت: این پرچم عرضه اداره خود را ندارد اما این پرچم یاحسین و یازهرا است که هم خود و هم دیگران را حفظ می کند. شرف و دین با همین یا حسین حفظ می شود.

این مرجع تقلید بیان کرد: هفت ماه است که تیم مذاکره کننده می‌گوید ۱+۵ زیاده خواهی می‌کند، لذا دنیا با ایران طرف شده است.

او تصریح کرد: کسانی که دم از دموکراسی و حقوق بشر می زنند ببینید در جنگ جهانی اول و دوم چندمیلیون آدم کشته شده است؟  الان هم دست این کشورها روی ماشه اتم است،

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود به نگاه دین به مرگ اشاره کرد و افزود: شما هستید که مرگ را می‌میرانید نه اینکه مرگ شما را بمیراند. مرگ، انسان را نمی‌چشاند بلکه انسان است که مرگ را می‌چشاند و این بیان صریح سیدالشهداست که مرگ چاله نیست بلکه یک پل است.


حضرت آیت الله صافی گلپایگانی: مسلمانان باید در همه جنبه‌های اخلاقی و دینی سرآمد باشند

این مرجع تقلید عصر پنجشنبه در دیدار حمید میرزاده و جمعی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی از این دانشگاه به عنوان دانشگاه نمونه یاد کرد و اظهار داشت: انتظار داریم همیشه شاهد جو علمی این دانشگاه و پیشرفت اخلاقی و دینی آن باشیم.

او هدف از راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی را قطع وابستگی به بیگانگان و غیرمسلمانان دانست و افزود: طبق آموزه های اسلامی مسلمانان نباید در هیچ زمینه‌ای بالاخص امور علمی محتاج غیرمسلمانان باشند که باید تلاش کرد این آرمان‌ها حفظ شود.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با بیان اینكه مسلمانان باید در همه جنبه‌های اخلاقی و دینی سرآمد باشند، ادامه داد: او عنوان کرد: وضعیت دانشگاه‌ها نباید به شكلی باشد كه باعث دلگیری مردم شود و دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید تلاش کند در جهان افتخارآفرین بوده و مایه عزت و اقتدار علمی کشور شود به گونه ای که غیرمسلمانان برای اخذ علوم نزد ما بیایند و این محقق نمی شود جز با بهره گیری از اساتید برجسته علمی و اخلاقی.

این مرجع تقلید با انتقاد از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی در سالهای گذشته بیان داشت: سکان مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی را باید به اهل آن سپرد و شما صلاحیت‌های لازم را دارا هستید.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در پایان افزود: من برای آیت‌الله هاشمی دعا می‌كنم و سلام مخصوص مرا به ایشان برسانید.



حضرت آیت الله سبحانی: علوم انسانی در ایران هنوز پیشرفت لازم را از نظر محتوا نداشته است

این مرجع تقلید عصر پنجشنبه در جمع رئیس و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اظهار داشت: ایشان می فرمایند کسانی که از زمان آگاه هستند هیچگاه غافلگیر نخواهند شد؛ در اینجام منظور از زمان، شرایطی است که در هر دوره تاریخی بر جامعه حاکم خواهد بود.

او افزود: در مورد دانشگاه آزاد باید گفت تا پیش از انقلاب، به دلیل اینکه تنها دانشگاه های دولتی وجود داشتند و متقاضی برای ورود به دانشگاه هم زیاد بود، کنکور به معضلی بزرگ تبدیل شده بود و جوانان زیادی دچار مشکل بودند ولی پس از انقلاب و از زمانی که دانشگاه آزاد به وجود آمد، این مشکل هم تا حد زیادی حل شد.

حضرت آیت الله العظمی سبحانی با بیان اینکه همان موقع مصاحبه ای داشتم و از تاسیس دانشگاه آزاد استقبال کردم خاطرنشان کرد: گرفتاری بسیاری از متقاضیان ورود به دانشگاه با راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی مرتفع شد.

این مرجع تقلید ادامه داد: هر چند دانشگاه آزاد بسیاری از مسائل به ویژه در حوزه ورود به مراکز آموزش عالی را برای جوانان حل کرده ولی لازم است نکاتی را هم در این زمینه تذکر دهیم.

او با اشاره به لزوم بومی گزینی در شعب مختلف دانشگاه آزاد تصریح کرد: اگر این کار به طور کامل صورت بگیرد منافعی برای دانشجویان هم خواهد داشت زیرا هزینه کمتری را در شهر خود متحمل می شوند تا تحصیلاتشان را به اتمام برسانند.

آیت الله سبحانی عنوان داشت: علاوه بر این پذیرش بومی سبب جلوگیری از تداخل فرهنگی و آسیب از این نظر می شود ضمن آنکه باید در نظر داشت تداخل فرهنگی در برخی مواقع تنش‌ هایی را به وجود می آورد و لذا بومی بودن دانشجویان می تواند از این امر جلوگیری کند.

او در ادامه به ضرورت اسلامی شدن علوم انسانی اشاره کرد و افزود: علوم انسانی در ایران هنوز پیشرفت لازم را از نظر محتوا نداشته اند به عبارت دیگر این علوم در ایران به صورت صد در صد اسلامی نشده اند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: نباید فرضیه‌ های غربی ‌ها را الگوی خود قرار دهیم و به صورت کامل از آنها پیروی نماییم بلکه برای اسلامی کردن علوم انسانی باید شاهد تعامل و همکاری دانشگاه ها با حوزه های علمیه باشیم و نکته حائز اهمیت اینکه بدانیم منظور از اسلامی بودن علوم انسانی آن است که محتوا منطبق بر دین خدا باشد.

او گفت: نکته دیگر اینکه امروز باید رشته هایی را در دانشگاه ها توسعه داد که به کار جامعه بیایند وگرنه اگر رشته ای باشد که گرهی از کار مردم و کشور باز نکند وقت دانشجویان تلف شده است.

آیت الله سبحانی با تاکید بر آینده ‌نگری به منظور سرمایه ‌گذاری بر روی رشته ‌هایی که مورد نیاز جامعه باشند خاطرنشان کرد: مهمتر اینکه باید اساتید واقعا مومن به اسلام را انتخاب کنیم و آنها را در دانشگاه برای تربیت نسل آینده ساز کشور بگماریم.



حضرت آیت الله مکارم شیرازی: دانشگاه نباید درگیر مسائل سياسي شود

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی صبح پنجشنبه در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه به دلیل آنکه بخش مهمی از جامعه را در خود جای داده است، از اهمیت بسزایی برخوردار است  و لذا باید مدیرانی با تعهد علمی، اخلاقی و تربیتی بر اداره آنها گماشته شوند باشند زیرا که این مدیران در رشد و تربیت جوانان و دانشجویان نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

او با اشاره به نفوذ دشمنان در دانشگاه‌ها گفت: دشمنان سعی دارند تا در دانشگاه‌ها نفوذ کرده و بر روی دانشجویان تاثیر بگذارند که اگر این امر محقق شود آسیب‌های جدی را در جامعه دانشگاهی و سپس کل جامعه شاهد خواهیم بود بنابراین باید مراقب اين موضوع باشيم و اجازه ندهيم كه دشمنان در اين عرصه فعاليت اثر بخشي داشته باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به فعالیت دشمنان و نفوذ آنها به داخل دانشگاهها، گفت: در برخی مواقع دانشگاه‌ها مروّج فرهنگ غربی هستند که دلیل این امر هم تلاش دشمنان در ترویج فرهنگ خود میان جوانان ایرانی و به‌ویژه دانشجویان است.

او با اشاره به جریان رای اعتماد مجلس به وزیر علوم و حساسیت مجلسیان نسبت به این وزارتخانه تصریح کرد: این حساسیت به دلیل مسائل سیاسی نیست بلکه وزارت علوم از اهمیت بالایی برخوردار است و مهم است که چه گزینه ای سکان این وزارتخانه را به دست می گیرد.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: دانشگاه‌ آزاد اسلامی نیز نسبت به سایر دانشگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مردم فعالیت این دانشگاه‌ را زیر نظر گرفته‌اند و توقعات و انتظارات بیشتری از این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌ها دارند.

استاد حوزه علمیه قم به مقوله نظارت مستمر بر فعالیت این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی باید نظارت مستمر بر فعالیت‌های آن داشته باشند چون نظارت و بازرسی مستمر سبب می‌شود مشکلی برای این دانشگاه پیش نیاید.

او فعال بودن در زمینه تولید علم، استفاده از اساتید فرهیخته در این دانشگاه، استفاده از دانشجویان فرهیخته در زمینه امر پژوهش و تولید علم و اجتناب از فعالیتهای سیاسی را از جمله مواردی دانست که مدیریت جدید دانشگاه آزاد باید به آنها توجه کند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در مورد فراگیری علم ابراز داشت: بنابر روایات مختلف علم در هر سرزمینی که باشد مردم موظف هستند به دنبال آن بروند اما مساله این است که در برخی مواقع در کنار علم‌آموزی، فرهنگ نادرست کشورها نیز وارد کشور می‌شود که باید نسبت به این امر نظارت جدی‌تری صورت گیرد.

او تصریح کرد: فعاليت‌هاي سياسي يكي از آفت‌هايي است كه دانشگاه‌ها را تهديد مي‌كند بنابراین نبايد دانشگاه درگیر مسائل سياسي شود البته دانشجويان بايد از سياست اطلاع داشته باشند اما فعاليت سياسي موجب سياست‌زدگي خواهد شد که لازم است دانشجویان از آن دوری کنند.

این مرجع تقلید ابراز داشت: دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها باید در مسیر مصلحت و حل مشکلات جامعه گام بردارند زیرا در دانشگاه‌ها افراد با استعداد و نخبه تحصیل و تدریس می‌کنند که دولت می‌تواند از آنها استفاده کند.

او به انتقاد برخی مسئولان از فعالیت دانشگاه‌های آزاد در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: در برخی مواقع مسئولان از وضعیت دانشگاه‌های آزاد اسلامی در شهرستان‌ها انتقاد می‌کنند و معتقدند که از بدو تاسیس این دانشگاه وضعیت شهر تغییر پیدا کرده است. بنابراین باید توجه کرد که انتخاب افراد متعهد در سمت‌های مختلف دولتی سبب رشد و آبادانی کشور می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی خواستار رسیدگی به وضعیت دانشجویان بی بضاعت اما بااستعداد به عنوان سرمایه های کشور شد و بیان کرد: برخی از جوانان دارای استعدادهای فوق‌العاده‌ای هستند که ذخایر و سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند اما متاسفانه به دلیل نداشتن بضاعت و عدم برخورداری از بنیه مالی از ادامه تحصیل باز می‌مانند و لازم است به وضعیت این‌گونه افراد رسیدگی شود.

او خواستار نظارت بیشتر بر روی ترجمه کتابها شد و تاکید کرد: متاسفانه در برخی مواقع کتاب‌هایی که فرهنگ نادرست در جامعه را ترویج می دهند، منتشر می‌شود. این در حالی است که نسل جوان ما باید از مسائل اسلامی آگاهی داشته باشد و این در صورتی تحقق می یابد که مراسمات مذهبی ما به خوبی و صحیح برگزار شود.


حضرت آیت الله موسوی اردبیلی: دانشگاه آزاد اسلامی برکتی برای ایران و جهان است


این مرجع تقلید صبح پنجشنبه در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بعد از شنیدن گزارش میرزاده از فعالیتهای این دانشگاه اظهار کرد: مطالب شما بسیار مهم و برای من مایه خوشحالی وصف ناپذیری است.

او ادامه داد: مسلما دانشگاه آزاد اسلامی برکتی برای ایران و بلکه جهان است که از پرتو آن بهره می برد و امید است این پرتوافشانی دائمی بوده و ادامه داشته باشد.

حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی با اشاره به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در راه اندازی این دانشگاه بیان کرد: آقای هاشمی اداره کننده واقعی این دانشگاه بود و همه کارها را انجام می داد والّا ما فقط ناممان در لیست است.

در ادامه حجت الاسلام رهایی، قائم مقام دانشگاه مفید در سخنانی به تاسیس دانشگاه مفید در سال 68 با هدف آشنا کردن طلاب و فضلای حوزه با علوم دانشگاهی اشاره کرد و افزود: هم اکنون 3500 نفر در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در این دانشگاه مشغول تحصیلند ضمن آنکه همین تعداد نیز از دانشگاه مفید فارغ التحصیل شدند.

او با اشاره به مشکلاتی که در طول 8 سال گذشته گریبانگیر این دانشگاه بوده است، گفت: نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه یک به 70 است که البته برخی از اساتید ما در دانشگاه آزاد هم تدریس می کنند.

در پایان میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه مفید در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی را مطرح کرد که مورد استقبال آیت الله موسوی اردبیلی و قائم مقام دانشگاه مفید قرار گرفت.



حضرت آیت الله نوری همدانی: دانشگاه و حوزه باید هویت اسلامی را به جامعه برگردانند

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی صبح پنجشنبه در دیدار حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران از این جهت قدرت یافت که توام با معنویت و اخلاق بود.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ظرفیت‌های فراوانی دارد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران معادلات سیاسی جهان را بهم زده و روز به روز قله‌های جهان را در می‌نوردد و پیشرفت می‌کند.

این مرجع تقلید ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران احیای هویت اسلام است و در کل، مقدرات فرهنگی خود را براساس اندیشه اسلامی به پیش می‌برد.


آیت‌الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دشمنان اسلام سعی دارند این دین متعالی را منزوی کنند، تصریح كرد: دانشگاه و حوزه در کنار هم وظیفه دارند بازگشت جامعه به هویت اسلام را دنبال کنند و توجه داشته باشند که دشمنان سعی دارند علومی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود را سکولار کنند در حالی که در اسلام چیزی به نام سکولار نداریم.

او با تاکید براینکه دانشگاه آزاد اسلامی چند امتیاز مثبت دارد، یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی با نظر مثبت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و تلاش‌های آیت‌الله هاشمی(حفظه‌الله تعالی) تاسیس شد، آیت الله هاشمی (حفظه تعالی) از رفقایی هستند که از وقتی که به قم آمدند با من رفاقت داشتند و با نیت خالص دانشگاه آزاد اسلامی را تاسیس کردند؛ سلام مخصوص مرا به ایشان برسانید.

این مرجع تقلید افزود: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه با برکتی است که در همه جا شعبه دارد و افراد می‌توانند با استفاده از این ظرفیت به اسلام و انقلاب خدمت کنند.

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: انتظار داریم امروزه دانشگاه آزاد اسلامی هدف خود را احیای اسلام و مجد و عظمت این دین الهی قرار داده و اقتداری علمی و اسلامی توام با اخلاق و معنویت ایجاد کند.

او در پایان خاطرنشان كرد: در هر نقطه‌ای برای موفقیت، سه رکن عالم و فقیه آگاه،‌ طبیب توانمند و امیر و حاکم با عدالت لازم است که الحمدلله در دانشگاه آزاد چنین چیزی وجود دارد.



حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی: چرا در مقابل کشتار شیعیان اعتراضی در دنیا صورت نمی گیرد؟

حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی در دیدار میرزاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا خواند و اظهار کرد: وضعیت فعلی این دانشگاه تا حد زیادی مرهون تلاش‌های آقای هاشمی رفسنجانی است.

او عنوان کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام در حوزه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی علیه ما بسیج شده‌اند باید به شناسایی و رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خود بپردازیم و حتی از نقاط قوت دشمنان برای پیشبرد اهداف خود الگو بگیریم.

نماینده تام‌الاختیار حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی داشتن مدیریت صحیح در همه عرصه ها را عامل توفیق بیشتر در کارها دانست و ادامه داد: متاسفانه جامعه ما امروز بیشتر درگیر حاشیه است.

او با انتقاد از رویکرد حذفی برخی از گروه‌های سیاسی در جامعه گفت: متاسفانه در جامعه اینگونه شایع شده است که هر فکری که روی کار می‌آید می‌خواهد فکر قبلی را حذف کند در حالی که این کار نه تنها به صلاح جامعه نیست بلکه نتایج منفی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با اشاره به بهره گیری دشمنان از فضای تبلیغاتی عنوان کرد: متاسفانه ما در عرصه تبلیغات ضعیف هستیم به همین دلیل وقتی 17 هزار نفر از شیعیان کشته شدند کسی اعتراض آنچنانی نکرد اما وقتی چهار نفر مسیحی کشته شدند، هیاهوی تبلیغاتی بلند شد و تمام دنیا برای مقابله با آنها بلند شدند؛ ما نمی‌گوییم مسیحیان حق اعتراض ندارند بلکه اعتراض آنها بجاست اما حرف ما این است که چرا در مقابل کشتار شیعیان اعتراضاتی در دنیا صورت نمی گیرد؟

او با اشاره به فعالیت شبکه ها و رسانه های خبری جهان عرب علیه مسلمانان از جمله العربیه و الجزیره گفت:  در صورت داشتن مدیریت صحیح می توانیم نقاط ضعف خود را اصلاح کرده و با تقویت نقاط قوت به حل مشکلات خود بپردازیم.


آیت الله حسینی بوشهری: نگذاریم وحدت حوزه و دانشگاه در حدّ شعار باقی بماند

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری صبح پنجشنبه در دیدار حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونین وی که در محل ساختمان مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد، خطاب به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حضرتعالی را از همان روزهای سخت انقلاب به عنوان انسانی پرتلاش می‌شناسیم.

او در ادامه سخنان خود به هزینه‌های تحصیل در دانشگاه آزاد اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از خانواده‌های ایرانی علاقه‌مندند تحصیلات عالیه را دنبال کنند اما گاهی شهریه‌هایی از سوی دانشگاه دریافت می‌شود که تناسبی با درآمد خانواده‌ها ندارد، ‌اگر حل این مشکل در دستورکار قرار گیرد برای کشور مفید خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر تحصیل دانشجویان در شهرهای محل سکونت خود تصریح كرد: باید سازوکاری فراهم شود تا دانشجویان هر شهری مخصوصا دانشجویان دختر در همان شهر محل سکونت امکان تحصیل داشته باشند.

حسینی بوشهری با بیان اینكه کشور ما با هجمه‌های تبلیغاتی فراوانی كه از سوی دشمنان صورت می‌گیرد مواجه است، خاطرنشان كرد: دشمنان همواره یا از نظر اقتصادی، سیاسی یا فرهنگی سعی در درگیری با کشور ما دارند و در این سال‌های انقلاب روزی نبوده که درگیر برنامه‌های دشمن نباشیم، در این راستا تدابیری اندیشیده شود تا دانشجویان را از نظر اخلاقی و فرهنگی بیمه کنیم تا حد زیادی با برنامه‌های دشمنان مقابله کرده‌ایم و البته برای تحقق این مهم باید سرمایه‌گذاری بیشتری در فضای دانشگاه‌ها صورت گیرد.

او با بیان اینکه دانشجویان با شبهات احتمالی متعددی روبرو هستند، یادآور شد: دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه و در دوره‌هایی مانند دبیرستان با شبهات کمتری روبرو هستند اما زمانی که وارد دانشگاه می‌شوند با سیلی از شبهات اعتقادی فضای متفاوت دیگری را پیش روی خود می‌بینند و در این شرایط چه بسا دانشجویان ما به کلی تغییر رفتار دهند؛ از این جهت باید تدابیر تازه اندیشیده شده و چند برابر سرمایه‌گذاری کنونی در دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه یکی از راهکارهای حل این معضل همکاری نزدیک حوزه‌های علمیه با دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دانشگاه‌ها است، ابراز داشت: اگر یک همکاری سیستماتیک میان حوزه و دانشگاه َآزاد صورت گیرد تا حد زیادی دانشجویان و اساتید مختلق‌تر به اخلاق اسلامی خواهند بود و بسیاری از شبهات برای آنها حل می‌شود؛ حوزه علمیه آمادگی خود را برای همکاری در بخش مسائل دینی و اخلاقی با دانشگاه آِزاد اعلام می‌کند.

حسینی بوشهری اضافه كرد: هم حوزه و هم دانشگاه دو بال کشور برای پیشرفت هستند و پیشرفت هر یک پیشرفت دیگری محسوب می‌شود و از این‌رو باید به صورت جدی وحدت حوزه و دانشگاه را دنبال کرده و نگذاریم این مهم در حد شعار باقی بماند، وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت این دو نهاد علمی در هدف و رشد و بالندگی کشور.

او در پایان تاكید كرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی تنظیم تا ما آن پیش‌نویس را برای تصویب به شورای عالی حوزه‌های علمیه بفرستیم.



رئیس دانشگاه آزاد به دیدار آیت الله هاشمی شاهرودی رفت

میرزاده در آخرین برنامه سفر خود با آیت الله هاشمی شاهرودی، عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کرد.


میرزاده از پایگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی بازدید کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با حضور در بیت قدیمی آیت الله هاشمی رفسنجانی از پایگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی بازدید کرد.



میرزاده: بیمارستان وابسته به دانشگاه آزاد تجهیز می شود

حمید میرزاده عصر امروز در حاشیه دیدار با علما و مراجع تقلید در قم در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید مراجع تقلید مبنی بر لزوم پذیرش بومی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار کرد: کار دانشگاه آزاد، بومی‌سازی دانشجویان است.

وی افزود: تمام برنامه‌های دانشگاه آزاد در دوره‌های مختلف از کاردانی تا تحصیلات تکمیلی، در راستای پذیرش بومی دانشجویان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در دوره‌های کاردانی و کارشناسی بالای 97 درصد دانشجویان بومی هستند، گفت: در کارشناسی ارشد و دکتری نیز امسال تعداد دانشجویان بومی به بالای 92 درصد رسیده است.

وی در مورد بیمارستان دانشگاه آزاد در قم خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه در حال حاضر 27 درصد است.

میرزاده از تصمیم جدی دانشگاه آزاد مبنی بر تکمیل ساختمان این بیمارستان خبر داد و عنوان کرد: تجهیز بیمارستان در دستور کار قرار دارد و به همین منظور منابعی را در هیئت امنا به تصویب رسانده‌ایم که از طریق تبدیل به احسن اموال دانشگاه آزاد قم و کمک‌های سازمان مرکزی این کار صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: 50 میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان و تجهیز آن مورد نیاز است که این مبلغ، ظرف سه سال تامین می‌شود.

منبع: شفقنا

کد خبر: 139397302181
1393/9/7

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن