صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | فردی که خدمت و آثاری در زندگی خود نداشته باشد، مرده تلقی می شود
بازدید این صفحه: 2606          تاریخ انتشار: 1393/8/9 ساعت: 09:54:32
حضرت آیت الله مکارم شیرازی:
فردی که خدمت و آثاری در زندگی خود نداشته باشد، مرده تلقی می شود

آیت الله ناصر مکارم شیرازی یکی از مراجع تقلید گفت: فردی که خدمت و آثاری در دوران زندگی خود نداشته باشد حتی اگر زنده هم باشد، مرده تلقی می شود.

موضوع: اخبار

 

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه) به نقل از ایرنا، آیت الله مکارم شیرازی جمعه در آیین کلنگ زنی تالار بزرگ قرانی شیراز با اشاره به مساله حیات و مرگ بیان کرد: تفسیر قرآن کریم درباره حیات و مرگ متفاوت با توده مردم است به طوری که زنده کسی است که دارای آثاری باشد حتی اگر مرده باشد.

وی با بیان اینکه کسی که دارای خدمت و آثاری در زندگی خود نباشد حتی اگر زنده باشد، مرده عنوان می شود افزود: آثار علما و دانشمندان بعد از آنها نیز مورد استفاده است و به همین جهت علما و دانشمندان همیشه زنده و جاوید هستند.

آیت الله مکارم شیرازی اظهارداشت: سه گروه از مردم پرونده اعمالشان حتی بعد از مرگ آنها باز است و انها افرادی هستند که صدقه جاریه، علم و دانش و تربیت کننده فرزند صالح می باشند.

وی اضافه کرد: همه افراد می توانند جز این افراد باشند که فرصت خدمت به مردم یکی از نعمت های الهی است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احداث تالار بزرگ قرانی شیراز ادامه داد: این تالار یکی از پروژه های مجتمع فرهنگی مذهبی خاتم الانبیاء شیراز است که در کنار مسجد، حوزه علمیه، دارالقرآن و کتابخانه؛ فرصت ارزشمندی برای فعالیت های قرانی است.

او عنوان کرد: این تالار با ظرفیت دو هزار و 500 صندلی ایجاد می شود که این اثر ماندگار و آبرومندانه ظرفیت بی نظیر در استان فارس و کشور خواهد بود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در مجتمع فرهنگی مذهبی خاتم الانبیاء، پنج پروژه مذهبی فعال است افزود: احداث این تالار تاثیر مناسبی برای هدایت و سعادت جوانان و جامعه خواهد داشت .

در این آیین که با حضور آیت الله مکارم شیرازی، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس و برخی از مسئولان استانی برگزارشد، کلنگ تالار بزرگ قرانی شیراز به زمین زده شد.

 

کد خبر: 139389301929
1393/8/9

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن