صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | ایام حج فرصتی برای خودسازی است
بازدید این صفحه: 3214          تاریخ انتشار: 1393/6/31 ساعت: 02:32:57
حضرت آیت الله شبیری زنجانی :
ایام حج فرصتی برای خودسازی است

آیت الله ˈشبیری زنجانیˈ در پاسخ به پرسشی درباره این که حجاج چگونه از فرصت حضور در مکه و مدینه بهره ببرند ، تاکید کرد، ایام حج فرصتی برای خودسازی زائران بیت الله الحرام است.

موضوع: دیدگاه

 

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، ایشان توصیه کردند که این اوایل که هنوز جمعیت نیامده اند، زائران همه کارهای غیر ضروری را کنار بگذارند و طواف انجام دهند.

آیت الله 'شبیری زنجانی' ادامه داد،یک طواف دهه اول ذی الحجه مقدم بر هفتاد طواف بعد از منا است. البته اگر آنان دیدند که جمعیت زیاد است بهتر است به جای پرداختن به طواف مستحبی در مسجد الحرام به نماز یا سایر عبادات بپردازند و اجازه بدهند سایرین اعمال واجب خود را انجام دهند و بهتر است که انسان مراعات حال سایرین را بکند.

ایشان نسبت به از دست دادن فرصت عبادت و پرداختن به خریدهای غیرلازم تذکر داده و تاکید کرد: یکی از مسائلی که الان مورد ابتلا شده، خرید بیش از لزوم است. زائران وقت زیادی را به این کار اختصاص ندهند و از فرصت حج برای خودسازی و عبادت استفاده کنند چون معلوم نیست این فرصت دوباره برای آنان تکرار شود، پس شکرگزار این نعمت الهی باشند.

آیت الله شبیری زنجانی افزود: البته این امور غیر ضروری را برای فرصت هایی مثل بعد از منا بگذارند و در این ایام تا آنجا که مقدور است طواف کنند و خرید را هم به حدی که سایرین از آنها توقع دارند و آن کالا هم در کشور خودشان پیدا نمی شود، منحصر کنند.

 

 

کد خبر: 1393631301669
1393/6/31

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن