صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | باید وحدت و هماهنگی بین اساتید حوزه را حفظ کرد
بازدید این صفحه: 3301          تاریخ انتشار: 1393/5/29 ساعت: 07:15:38
حضرت آیت الله مکارم در دیدار مجمع عمومی جامعه مدرسین:
باید وحدت و هماهنگی بین اساتید حوزه را حفظ کرد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: جامعه مدرسین با تشکیل مجمع عمومی موقعیت و جایگاه خود را تثبیت کرد، به خصوص اینکه اعضا و هیات مدیره از میان همین اساتید انتخاب شده است که دارای وجاهت هستند.

موضوع: حوزه

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه) به نقل از روابط عمومی مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام احمد فرخ فال در دیدار اعضای هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آیت‌الله مکارم شیرازی که در دفتر معظم له در شهر مقدس مشهد برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند شکل‌گیری و نحوه انتخاب اعضای هیأت رییسه گفت: که این مجمع دارای 326 عضو است.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: انتخاب هیأت رییسه مجمع با حضور 220 نفر از اعضا و رای اکثریت حاضرین برگزار شده و تا به حال 8 جلسه تشکیل داده و در آن آیین نامه کمیته‌هایی که متکفل مطالبات رهبری و مراجع معظم هستند تشکیل شده است.

وی یادآور شد: در این جلسات تاکید شده است مجمع عمومی جامعه مدرسین، مسیری را که جامعه مدرسین برای پشتیبانی از حوزه داشته طی کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قم خواستار پشتیبانی و حمایت بیشتر مراجع عظام تقلید و ارائه رهنمودهای لازم برای پیمودن مسیر درست در ادامه راه شد.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این مجمع همواره می‌کوشد رهنمودهای رهبری و مراجع تقلید را نصب‌العین خود قرار دهد و در مسیری که دغدغه مراجع عظام تقلید و علما است قدم بردارد.

در ادامه حضرت آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی خطاب به اعضای هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار داشت: باید وحدت ارتباط و هماهنگی بین اساتید را حفظ کرد به طوری ‌که در سال حداقل یک بار مجمع واحدی تشکیل داده و زیر نظر مراجع فعالیت‌های خود را برنامه‌ریزی کنند.

این مرجع تقلید با ابراز خرسندی از تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین ادامه داد: جامعه مدرسین با تشکیل مجمع عمومی موقعیت و جایگاه خود را تثبیت کرد، به خصوص اینکه اعضا و هیات مدیره از میان همین اساتید انتخاب شده است که دارای وجاهت هستند.

وی افزود: نقطه ثقل مجمع عمومی، باید دروس رسمی حوزه‌ باشد و با پالایش متون آن، محتوای دروس پربارتر شود.

 


کد خبر: 1393529301464
1393/5/29

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن