صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما |  آیت الله مکارم شیرازی بر توسعه جلسات تفسیر قرآن تاکید کرد
بازدید این صفحه: 3908          تاریخ انتشار: 1393/5/26 ساعت: 02:16:36
 آیت الله مکارم شیرازی بر توسعه جلسات تفسیر قرآن تاکید کرد

آیت الله ˈناصر مکارم شیرازیˈ از مراجع عظام تقلید بر توجه و گسترش مباحث مربوط به تفسیر مفاهیم قرآن کریم در محافل و جلسات قرآنی تاکید کرد.

موضوع: تفسیر

 

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛ این مرجع عالیقدر شنبه شب در مراسم تجلیل از برگزیدگان محافل و مسابقات مربوط به تفسیر قرآن خراسان رضوی که در دفتر ایشان واقع در مشهد گفت: تفسیر آیات یک سوره از قرآن در هر جلسه یا محفل قرآنی اقدام بسیار ارزشمند و تاثیرگذاری است که باید این جلسات را در همه مجامع و محافل فرهنگی گسترش داد.

وی بیان کرد: تلاوت، حفظ و تفسیر قرآن مقدمه ای برای تدبر و تعقل در مفاهیم این کتاب آسمانی است که انجام هر سر مرحله می تواند انسان را به سرمنزل مقصود هدایت کند لذا هرچند حفظ و تلاوت قرآن روح و جان را صیقل می دهد و به سوی خداوند متمایل می کند اما نباید به آن اکتفا کرد.

وی اظهار کرد: تفسیر و سپس تامل و تدبر در مفاهیم قرآن کریم انسان را به سوی عمل به دستورات پروردگار و رسیدن به سعادت دنیوی و آخروی هدایت می کند و جز این راهی برای رسیدن به سعادت وجود ندارد.

این مرجع عالیقدر گفت: قرآن کریم سرمایه ای ارزشمند، پاک کننده دلها از زنگار هوس و تنها راه نجات انسان است که بعضا مورد غفلت قرار می گیرد در حالی که سعادت مسلمانان در گرو توجه و عمل به قرآن است.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار کرد: قرآن کریم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران مهجور بود که برکت این انقلاب و تاکید علما به صحنه زندگی مسلمانان بازگشت و اساس همه امور فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور بر مبانی قرآن استوار شد.

وی بیان کرد: قرآن کریم وسیله تعلیم و تربیت انسانهاست زیرا پیامبر اکرم (ع) توسط آموزه های قرآنی ملتی گرفتار جهل و ظلمت را نجات داد و جامعه آنان را به سمت تمدن و پیشرفت فکری و اعتقادی سوق داد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به بخشهایی از کتاب نهج البلاغه امام علی (ع)، گفت: ملتی که قرآن دارد فقیر نیست و ملتی که قرآن ندارد غنی نیست؛ قرآن کریم منشا همه علوم و بهار دلهاست.

این مرجع عالیقدر اظهار کرد: دشمنان بر این باورند که قرآن کریم هیچ نفعی برای مسلمانان ندارد در حالی که به واسطه این کتاب آسمانی اقدامات بسیار بزرگ و تاثیرگذاری در سطح کشورهای مسلمان انجام شده و مسلمانان را در برابر دشمنان متحد نگه داشته است.

ایرنا

 

کد خبر: 1393526301437
1393/5/26

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن