صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | این واقعیت را که اسلام و شیعه کاملاً مخالف خشونت و تروریسم است برای جهانیان تبیین کنیم
بازدید این صفحه: 4197          تاریخ انتشار: 1393/5/16 ساعت: 08:36:10
نماینده تام الاختیارحضرت آیت الله سیستانی دردیداراهالی رسانه :
این واقعیت را که اسلام و شیعه کاملاً مخالف خشونت و تروریسم است برای جهانیان تبیین کنیم

نماینده تام الاختیارحضرت آیت الله العظمی سیستانی گفت:ما باید این واقعیت را که اسلام و شیعه کاملاً مخالف خشونت و تروریسم است برای جهانیان تبیین کنیم و صدای خود را به اقصی نقاط جهان برسانیم.

موضوع: دیدگاه

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛ حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی ، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فعالان و اهالی رسانه استان قم، ضمن تبریک روز خبرنگار به همه فعالان این عرصه ابراز داشت: بی شک رسانه ها و خبرنگاران نقش بسیار مهمی در آگاهی بخشی به جامعه و نشر حقایق و معارف دین بر عهده دارند.

وی با تاکید بر این که ما باید با بهره گیری از رسانه های قدرتمند در نشر معارف حقه شیعی در جهان بکوشیم، افزود: در حال حاضر دشمنان و وهابیت با استفاده از قدرت رسانه ای خود علیه شیعه دست به فعالیت های تخریبی می زنند و ما باید با سازماندهی و مدیریت خوب خود در این عرصه ، به مقابله با آن ها بپردازیم.

وی همچنین با اشاره به این که داعش این همه جنایات به راه انداخته دارای تاریخچه ای حدود یکساله است، گفت: رشد و توسعه داعش ، بخش مهمش به کمک رسانه هایی بوده که در اختیار داشته اند و یا از آن ها در پشت پرده حمایت می کرده اند.

نماینده تام الاختیارحضرت آیت الله سیستانی با بیان این که باید پیام اهل بیت(ع) را از طریق رسانه های جمعی در دنیا نشر داده و ترویج دهیم، خاطرنشان کرد: این واقعیت را که اسلام و شیعه کاملاً مخالف خشونت و تروریسم است برای جهانیان تبیین کنیم و صدای خود را به اقصی نقاط جهان برسانیم.

وی یادآور شد: ما پیرو اهل بیت(ع) هستیم که فرمودند؛ اگر مردم محاسن کلام ما را بشنوند بی شک به آن ها گرایش پیدا می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی بر ضرورت نقد پذیری به ویژه نقد سازنده و اصلاحی در فعالیت رسانه ها و خبرنگاران تاکید کرد و بیان داشت: بر سر مواضع حق خود باید پافشاری داشته باشیم و البته کاری هم نکنیم که دشمن را علیه خود تحریک نماییم، بی تردید انتقاد سازنده امری مطلوب است، اما انتقاد کوبنده به هیچ وجه صحیح نمی باشد.

وی در ادامه بر لزوم تکیه بر بعد خلوص و کار برای رضای خدا از سوی خبرنگاران و فعالان رسانه تاکید کرد و گفت: اگر خلوص در کار انسان نباشد، بدبختی های بسیاری به همراه خواهد داشت.

نماینده تام الاختیارحضرت آیت الله سیستانی در خاتمه خواستار لزوم توجه ویژه به فراگیری زبان و نشر معارف اهل بیت(ع) از طریق زبان های خارجی در دنیا و نیز اهمیت دادن رسانه ها به این مساله شد.

منبع: خبرگزاری حوزه

کد خبر: 1393516301368
1393/5/16

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن