صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما |  بیانیّه بسیار مهم حضرت آیت الله شبیری زنجانی درمورد حوادث اخیر عراق
بازدید این صفحه: 4039          تاریخ انتشار: 1393/4/2 ساعت: 06:38:10
 بیانیّه بسیار مهم حضرت آیت الله شبیری زنجانی درمورد حوادث اخیر عراق

آیت الله العظمی شبیری زنجانی طی پیام مهمی درباره مسائل اخیر عراق، گروهکهای تکفیری را حاصل افراط جاهلان و متعصبان دانستند و بر حرمت هرگونه اقدام تفرقه انگیز که به تقویت این گروهکها منجر شود فتوا دادند.

موضوع: حوزه

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

 

آیت الله العظمی شبیری زنجانی طی پیام مهمی درباره مسائل اخیر عراق، گروهکهای تکفیری را حاصل افراط جاهلان و متعصبان دانستند و بر حرمت هرگونه اقدام تفرقه انگیز که به تقویت این گروهکها منجر شود فتوا دادند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی شبیری زنجانی، این مرجع عالی قدر تشیع در بخشی از پیام خود، از ملت شریف عراق خواستند تا با پیروی از ارشادات مقام منیع مرجعیت و اخذ روشهای مناسب به مقابله با این گروهکها برخیزند.

ایشان با غیر انسانی خواندن اقدامات تروریستها، هدف اصلی این گروهها را خشن جلوه دادن اسلام در اذهان جهانیان دانستند و فرمودند:

اقدامات وحشیانه این گروهکها با عنوان شعار توحیدی مسلمانان مانع گسترش این دین توحیدی است. متن کامل پیام حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی بدین شرح است:

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

"وَ سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ"

اخبار حملات وحشیانه و هولناکی که این روزها، بر ملّت شریف و عزیز عراق وارد آمده است، دل هر انسانی را به درد می آورد، این گونه اقدامات ضد انسانی که توسط تروریست ها و گروهک های تکفیری انجام می گیرد با هیچ ملاک و معیار اسلامی و دینی، بلکه با هیچ معیار انسانی منطبق نیست.

شکل گیری این گروهها حاصل افراط جاهلان متعصّبی است که وحشیانه ترین جنایت ها و خشونت ها را تحت بیرق و شعار توحیدی مسلمانان (لا اله الا الله) به نمایش می گذارند و از این طریق چهره رحمانی اسلام را خشن جلوه داده و مانع از گسترش روزافزون این آیین توحیدی می گردند. امروز بر ملت عراق و سایر مسـلمانان اعم از شیـعه و سنی لازم و فـرض است تا با هوشیاری تمام، همبستگی و اخوت اسلامی و وحدت کلمه همراه با پیروی از ارشادات مقام منیع مرجعیّت با اتخاذ روشی مناسب در مقابل این گروهها به مقابله برخیزند و از اختلاف و تفرقه به هر شکلی پرهیز کنند. بی شک هر کاری که موجب تقویت گروههای تکفیری شود قطعا حرام است و تمام کسانی که در راه مقابله با این گروهـها قدم برمی دارند نزد خداوند متعال مأجورند ونصرت الهی نیز برای ثابت قدمان در دین محـقق است.

  «والعاقبة للمتّقین»

 سید موسی شبیری زنجانی

کد خبر: 139342301257
1393/4/2

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن