صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | هجرت روحانیان مقیم قم ضروی است
بازدید این صفحه: 4066          تاریخ انتشار: 1393/3/24 ساعت: 08:54:39
حضرت آیت الله نوری همدانی:
هجرت روحانیان مقیم قم ضروی است

حضرت آیت الله نوری همدانی در جمع علما و روحانیان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که علم بدون اخلاق نتیجه نمی دهد، گفتند: تهجد و شب زنده‌داری موجب نورانیت می شود.

موضوع: دیدار

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

 


حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله»، عصر دیروز در جمع علما، فضلا، اساتید و روحانیان آذربایجان شرقی که در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره (تبریز برگزار شد، اظهار داشتند: ما طلبه ها دو مرحله در زندگی داریم، یکی دوران تحصیل در حوزه و دیگری دوران تبلیغ دین.

ایشان با تشریح آداب طلبگی یادآور شدند: اگر اخلاص در تحصیل علوم حوزوی نداشته باشید، علم بابرکت نمی شود، اگر افتخار می کنیم که سرباز امام زمان(عج)هستیم، باید به آداب طلبگی آشنا باشیم و با خلوص نیت به تحصیل معارف الهی بپردازیم.

این مرجع تقلید جهان تشیع با تأکید بر این‌که علم بدون اخلاق نتیجه نمی دهد، گفتند: تهجد و شب زنده‌داری موجب نورانیت می شود، سعی کنید با تهذیب نفس مردم را به دین خدا دعوت کنید، ابتدا در تزکیه خود بکوشید، سپس مردم را به تقوا و اخلاق دعوت کنید.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» همت بلند، جدیت، تلاش و اراده قاطع را از دیگر آداب لازم برای طلبه حوزوی دانسته و خاطرنشان کردند: اگر جدیت در تحصیل نداشته باشید، به مقامات عالی علمی نائل نخواهید شد، زیربنای این امر آشنایی با ادبیات است، اگر طلبه ای بر صرف و نحو تسلط کامل نداشته باشد، 50 سال هم درس بخواند، عالم فاضل نخواهد شد.

معظم له با تأکید بر نظم در تحصیل گفتند: انسان منظم همواره در امور زندگی و تحصیل خود موفق است، البته پس از تحصیل نیز وظایف و تکالیف مهمی بر عهده روحانیت است، که مهمترین آن آشنایی با آداب اجتماعی و مردم‌داری است.


یک روحانی باید در کلیه شؤون زندگی کنار مردم باشد.

ایشان در ادامه افزودند: علما باید با امر به معروف و نهی از منکر و همچنین ترویج ارزش های اخلاقی مردم‌داری کنند، سعی کنید مشکلات مردم را بشنوید و در جهت رفع آن گام بردارید، به عبارت دیگر یک روحانی باید در کلیه شئون زندگی کنار مردم باشد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله»ادامه دادند: باید آنقدر باسواد باشید که بتوانید پاسخگوی شبهات و مشکلات فکری و عقیدتی مردم باشید، در حقیقت علما مرزبانان عقیدتی مردم هستند، اگر نتوانید خود را با علوم روز هماهنگ کنید، مشکلات روز جامعه را درک نخواهید کرد، بنابراین با مشکل بر خواهید خورد.


هجرت روحانیان مقیم قم ضروی است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان با بیان این‌که سراسر نقاط کشور با کمبود روحانی مواجه است، اظهار داشتند: بسیاری از مساجد و خانه های عالم روستایی فاقد روحانی هستند، باید بحث تمرکززدایی از حوزه علمیه قم با سرعت اجرایی شود و علمای بومی هر منطقه به شهر و دیار خود باز گردند و مایه خیر و برکت شوند.

معظم له همچنین بر توسعه حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: امروز حوزه رسالت خطیری در عرصه های مختلف بر عهده دارد، امروز روحانیان باید با تفقه در دین راهکار دینی رفع مشکلات اقتصادی را به دولت ارایه کنند.


داعش خطر جدی جهان اسلام است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» در ادامه با اشاره به تحرکات گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق اظهار داشتند: دشمنان اسلام با عنوان ایران‌هراسی گروهک های تروریستی را تجهیز می کنند و مسلمان‌کشی در منطقه به راه می اندازند، اگر می بینید دشمنان با تمام تجهیزات وارد میدان نبرد با تشیع شده اند، همه به خاطر تاثیرگذاری انقلاب اسلامی است.

ایشان امنیت کامل در ایران اسلامی را مرهون رهنمودهای داهیانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی دانسته و افزودند: امروز داعش خطر جدی برای جهان اسلام است، ما از همین جا حمایت جدی خود از مردم عراق را اعلام می کنیم، آنان نیز باید با وحدت و یکدلی مقابل دشمنان خود ایستادگی کنند.

کد خبر: 1393324301250
1393/3/24

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن