صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | این عصر، عصر نابودی ظالمان و پیروزی شیعیان در سراسر جهان است
بازدید این صفحه: 4743          تاریخ انتشار: 1393/3/13 ساعت: 01:59:00
حضرت آیت الله  شیرازی:
این عصر، عصر نابودی ظالمان و پیروزی شیعیان در سراسر جهان است

جمعی از فضلا و روحانیون فعال فرهنگی شیعه در بحرین با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی در شهر مقدس قم دیدار کردند و از سوی معظم له مورد استقبال قرار گرفتند.

موضوع: دیدار

 

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

 

در ابتدای این دیدار میهمانان گزارشی را در حضور مرجع عالیقدر از مظلومیت، درد، رنج، ظلم و ستم هایی که شیعیان امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام در بحرین و اقصی نقاط جهان با آن دست به گریبان هستند، ارائه نمودند.

سپس مرجع عالیقدرحضرت آیت الله العظمی شیرازی خطاب به میهمانان فرمودند: ارتباط خود را با خدای متعال و حضرات معصومین رسول خدا صلی الله علیه وآله و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بیشتر و نزدیکتر نمایید و با یکدیگر همدل و همراه گردید و همواره برای فرج آقا و مولایمان حضرت صاحب الزمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف دعا کنید. وانگهی ـ چنان که خدای متعال در چندین آیه ی قرآن کریم تصریح فرموده است ـ می خواهد بندگانش را بیازماید و آزمون تنها با برآمدن از بوته ی مشکلات ممکن است.

ایشان افزودند: پیامبرانی که خدای متعال از میان بندگان خود انتخاب نمود، پس از آن بود که آنان را با آزمون های سخت آزمود تا میزان پای ورزی و تحمل و صبرشان روشن شود.

مرجع عالیقدرحضرت آیت الله العظمی شیرازی در ادامه فرمودند: تاریخ طبق قول معروف تکرار می شود، ولی آسان تر از گذشته خود را تکرار می کند. مثلاً تاریخ تشیع در گذشته آکنده از سختی ها و از شرایط امروزی آن بسیار سخت تر بوده است. در گذشته که رسانه ای وجود نداشت، دشمنان تشیع بسیار آسان و بی سر و صدا، شیعیان را به طور کامل حذف فیزیکی می کردند، از جمله اقداماتی که معاویه در ضمن نقشه های شومِ ضد انسانی و اخلاقی بر ضد شیعیان انجام می داد این بود که لشکرهای ترور به سرکردگی بعضی از جنایتکاران خون ریز و مزدوران خون آشام را به مناطق مرزی و شهرهای اَمنی که در قلمرو حکومت عادلانه امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام و شیعه نشین بود مانند یمن اعزام می کرد و شبانه مردم بی گناه را غافل گیر نموده و قتل عام می کردند، این لشکر ترور در مدتی بسیار کوتاه مردان، زنان باردار، کودکان، سالخوردگان و بیماران فراوانی را زجرکش کرده، و سپس آنان را سر می بریدند و بعضا به اسارت می بردند. نقل شده است که او توسط اینگونه لشکرهای ترور توانست سی هزار تن از شیعیان را ـ که در آن روزگار بسیار و پر شمار نبودند ـ ظالمانه به قتل برساند. شایان توجه است که این آمار با توجه به شمار شیعیان در آن دوران بسیار بالا و وحشتناک است.

ایشان افزودند: گفتنی است که این هزاران مظلومی که به خون کشیده شدند و بی گناه به قتل رسیدند، تنها گناه آنان در نظر معاویه و لشکرهای ترور و مزدور او، دوستی امیرمؤمنان حضرت علی بن ابی طالب علیهماالسلام و دشمنی با دشمنانشان بود. بعد از معاویه، یزید و بعد از یزید، حجّاج ثقفی و دیگر حاکمان ستمگر همین روش ظالمانه و غیر انسانی را در پیش گرفته و شیعیان بسیاری را در مدینه، کوفه و غیره به قتل رسانیدند.

انفجارهایی که امروزه رخ می دهد و شیعیان را در جهان هدف قرار می دهد، این نیز در همان راستا بوده و هست و این شیعه کشی، علی رغم خشونت، شدت و وحشتناک بودنش، و این که برای ما سخت دردآور است، اما از آنچه که شیعیان در روزگاران گذشته با آن رو به رو بوده اند ناچیز تر است.

مرجع عالیقدر در ادامه تأکید کردند: این عصر که در آن هستیم ـ به یاری خدا ـ عصر نابودی ظالمان و قتله ی شیعیان و روزگار پیروزی امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام و اهل بیت رسول خدا صلی الله علیه وآله با عدل و رحمت آنان در سراسر جهان خواهد بود و تمام قرائن بر این امر دلالت داشته و آن را مژده می دهد که به زودی ما و شما و همه ی مظلومان جهان ان شاء الله تعالی شاهد آن خواهیم بود که «أَلَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ»؟

حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی همچنین تأکید کردند: خواه ناخواه آزادی سر خواهد رسید و بیشتر کشورها را فرا خواهد گرفت، ولی مطلب مهمی که باید به آن توجه داشت این است که پیروان باطل و ضلالت گران از فضای آزادی سوء استفاده کرده، به شبهه پراکنی و ترویج تردید و شک در امور اعتقادی و غیر آن دست خواهند زد، لذا صاحبان ادیان و مذاهب باطل دو راه را معمولاً در پیش می گیرند:

1. تن دادن به دروغ.

2. مغالطه نمودن در استدلال.

قرآن کریم پیش تر درباره ی هر دوی این نمونه ها در آیه ی کریمه 78 از سوره ی مبارکه آل عمران هشدار داده و فرموده است: «وَإِنَّ مِنْهُمْ لَفَرِیقًا یَلْوُونَ أَلْسِنَتَهُم بِالْکِتَابِ لِتَحْسَبُوهُ مِنَ الْکِتَابِ وَمَا هُوَ مِنَ الْکِتَابِ وَیَقُولُونَ هُوَ مِنْ عِندِ اللّهِ وَمَا هُوَ مِنْ عِندِ اللّهِ وَیَقُولُونَ عَلَی اللّهِ الْکَذِبَ وَهُمْ یَعْلَمُونَ؛ و به تحقیق که در میان آنان گروهی هستند که زبان خود را چنان می گردانند که گمان می کنید آنچه را به زبان می آورند از کتاب خدا است در حالی که از کتاب خدا نیست و ادعا می کنند که گفته ی آنان از طرف خدا بوده با اینکه از طرف خدا نبوده و اینگونه به خدا دروغ می بندند در حالی که خود می دانند».

سپس ایشان افزودند: برای مقابله با این دو راه شبهه افکنان اهل باطل باید خود را با دوره دیدن در تفسیر قرآن مجید مانند تفسیر مجمع البیان، و دوره دیدن در علوم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به مانند نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، اصول کافی، احتجاج، مکارم الاخلاق و مانند آن، آراسته نمود و سپس به دیگران ابلاغ و در جامعه گسترش داد، تا از گزند آن شبهه افکنی ها و فتنه ها خود و جامعه مان در امان باشیم.

مرجع عالیقدر در ادامه ی سخنان خود فرمودند: بنابراین مهم ترین مسئولیت امروز ما توجه به جوانان و پرورش آنان بر پایه ی آموزه های اهل بیت علیهم السلام و برخوردار کردن آنان از اندوخته ی قوی و غنی علوم اهل بیت علیهم السلام است تا اباطیل بر آنان چیره نشود و فریب شبهات، شک ها و مغالطه ها نشوند.

حضرت آیت الله العظمی شیرازی در خاتمه ضمن دعا برای پیروزی و نجات شیعیان جهان، خصوصا شیعیان بحرین برای ظهور امام زمان ارواحنافداه دعا کردند.

کد خبر: 1393313301235
1393/3/13

Share

آخرین مطالب
1393/3/7: پیام های تسلیت شخصیت های کشوری و دینی برای درگذشت آیت الله زرندی/ اعلام مراسم تشییع
1393/3/1: حضرت آیت الله شیرازی در جمع طلاب کشورهای عربستان و عراق: / مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ میرزا محمّد تقی شیرازی الگوی مناسبی برای اهل علم می باشند
1393/2/24: پیام تسلیت آیت الله سید صادق شیرازی در پی ارتحال آیت الله سید محمد باقر شیرازی
1393/2/20: حضرت آیت الله شیرازی: / با دعا برای خادمان اهل بیت علیهم السلام به خدای بزرگ تقرّب می جویم
بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن