صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | جلوی تندروی در جهان اسلام باید گرفته شود
بازدید این صفحه: 4248          تاریخ انتشار: 1393/3/13 ساعت: 01:53:15
حضرت آیت الله مکارم شیرازی:
جلوی تندروی در جهان اسلام باید گرفته شود

اگر انسان به حال امروز اسلام و مسلمین گریه کند جا دارد، دشمنان آتش اختلاف را به جان مسلمانان انداخته و خودشان تماشاگر اختلاف ما شده اند

موضوع: دیدار

 

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار شمار کثیری از علما و روحانیان اهل سنت سیستان و بلوچستان، با تأکید بر این که امروز جهان اسلام در بدترین وضع ممکن است، فرمودند: اگر نگاهی به کشورهای اسلامی از جمله سوریه، عراق، پاکستان، مصر، یمن، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی بیندازیم به عمق توطئه دشمن پی می بریم.

ایشان بیان کردند: هرچند در مصر انتخاباتی برگزار شده، اما هنوز در آرامش نیستند و در دیگر کشورهای اسلامی مانند سوریه، یمن، عراق، پاکستان و مانند آن نیز مسلمانان بر اثر توطئه دشمنان به جان هم افتاده اند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی یادآورشدند: دشمنان با برنامه ریزی همه ما را به جان هم انداخته اند به نحوی که هیچ زمانی مثل امروز رژیم صهیونیستی در حاشیه امن و ساحل آرامش قرار نداشته است.

ایشان با طرح این سؤال که آیا شرایط ناگوار امت اسلامی نباید ما را بیدار کند؟ تصریح کردند: در بین کشورهای اسلامی تنها جمهوری اسلامی ایران است که شیعیان و اهل سنت به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند و هیچ مشکلی با هم ندارند، اما در غالب کشورهای اسلامی حتی در میان اهل سنت با یکدیگر آتش اختلاف و درگیری روشن است.

معظّم له با تأکید بر این که تفرقه و اختلاف بنا به صریح قرآن نوعی شرک است، تصریح کردند: اگر انسان به حال امروز اسلام و مسلمین گریه کند جا دارد، دشمنان آتش اختلاف را به جان مسلمانان انداخته و خودشان تماشاگر اختلاف ما شده اند.

ایشان افزودند: در چنین شرایطی آیا علمای اسلام وظیفه ای ندارند؟ نباید هشدار دهیم، نباید تذکر دهیم و توصیه کنیم که وحدت و همدلی داشته باشیم؟

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اظهار داشتند: من بارها عرض کرده ام اختلاف بین مذاهب اسلامی زیاد نیست، البته اگر بنشینیم و با هم صحبت کنیم، دور ننشینیم و به تهمت و دروغ های دشمنان گوش ندهیم.

معظّم له با بیان این که مشکل امت اسلام با کشت و کشتار و راه حل نظامی حل نمی شود، فرمودند: راه حل مشکلات اسلامی حفظ وحدت، مذاکره کردن و دور هم نشستن و صمیمانه سخن گفتن است.

 ایشان بیان کردند: بنده مدتی در چابهار و مدتی نیز در مهاباد کردستان تبعید بودم و با اهل سنت رفیق و دوست بودیم و الان نیز با همدیگر ارتباط داریم.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: مسلمانان و پیروان مذاهب اسلامی نباید به مقدسات یا به علمای  یکدیگر توهین کنند و ما تأکید کرده ایم که توهین به مقدسات مذاهب اسلامی جایز نیست.

ایشان تصریح کردند: البته اگر افراد نادان معدود و محدودی در بین شیعه و سنی تندروی کردند و به مقدسات  یکدیگر توهین کردند، اینها معیار و دلیل نیست و ربطی به علمای طرفین ندارد و البته باید جلوی آنها نیز گرفته شود؛ معیار و ملاک مراجع و علما است و اینجانب کتاب های زیادی نوشته ام در هیچ کدام از آنها توهین به مقدسات یا علمای اهل سنت نیست.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که احدی از علما قائل به تحریف قرآن نیست، فرمودند: این قرآن هیچ تفاوتی با قرآنی که بر پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله) نازل شده است، ندارد و نباید حرف هایی زده شود که موجب اختلاف شود.

ایشان ضمن توصیه مجدد مسلمانان با هر مذهب و آیینی به وحدت و برادری، تأکید کردند: نباید اجازه دهیم جبهه اسلام و مسلمانان بر اثر اختلافات تضعیف شود و از خداوند می خواهم کسانی را که در مسیر وحدت گام بر می دارند یاری کند و موفق دارد.

کد خبر: 1393313301233
1393/3/13

Share

آخرین مطالب
1393/3/7: پیام های تسلیت شخصیت های کشوری و دینی برای درگذشت آیت الله زرندی/ اعلام مراسم تشییع
1393/2/31: حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی: / انتقاد ابزار تصفیه حساب شخصی نشود/ تشریح آداب خنده از دید اسلام
1393/2/28: حضرت آیت الله مکارم شیرازی: / گروه بوکو حرام وحشیانی هستند که نام انسان هم نباید بر آنها نهاد
1393/2/24: پیام تسلیت آیت الله مکارم شیرازی به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله سید محمدباقر طاهری شیرازی (قدس سره)
بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن