صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | امتياز درس آقاي بروجردي ريشه يابي و توجه به روايات بود
بازدید این صفحه: 4410          تاریخ انتشار: 1393/2/31 ساعت: 02:23:22
حضرت آيت الله صانعی در ديدار با جمعی از اساتيد، طلاب و روحانيون استان اصفهان
امتياز درس آقاي بروجردي ريشه يابي و توجه به روايات بود

جمعی از اساتید و طلاب و روحانیون استان اصفهان با حضرت آیت الله صانعی دیدار و گفتگو کردند. این دیدار همزمان با میلاد با سعادت حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) صورت گرفت.

موضوع: دیدار

 

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معظم له؛ جمعی از اساتید و طلاب و روحانیون استان اصفهان با حضرت آیت الله العظمی صانعی دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار همزمان با میلاد با سعادت حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) صورت گرفت.

آيت الله العظمی صانعي با اشاره به مشكلات بوجود آمده براي اسلام و برخي از حوزه هاي علميه فرمودند: حوزه هاي علميه از بزرگان و علماء بسيار والايي برخوردار بوده و هست كه هر كدامشان به نوبه ي خود كم نظير بوده اند یکی از مزیت های حوزه های علمیه این است که بتوانند به یکدیگر اشکال کنند و حتی به جواب های داده شده هم اشکال نمایند. اما عده ای به دنبال این هستند که حوزه هاي علميه را بكوبند، متحجرين و بيسوادها، كساني كه معلومات نداشته و ندارند مي خواهند ديگران هم مثل خودشان بي معلومات باشند تا ارزشي بالاي ارزش آنها نباشد اين نقشه ها را می كشند.

در زمان حضرت آیت الله العظمی بروجردي (قدس سره) اين نقشه،‌ از بين رفت و آقاي بروجردي با آن سعه صدري كه داشت حوزه های علمیه قم و نجف را دوباره حركت داد منتها حركت در قم يك حركتي غير از حركت حوزه ي نجف بود امتياز درس آقاي بروجردي ريشه يابي و توجه به روايات بود.

این مرجع تقلید با اشاره به ارزش علم و علمای اصفهان فرمودند: ما باید در حدّ خودمان اهل مطالعه و دقت باشيم و به مطالعه کم بسنده نكنيم، اهل تحقيق باشيم بدانيم اصفهان در دهه های اخیر رجال بزرگي همچون مرحوم آشيخ محمد رضا مسجد شاهي، مرحوم درچه اي، مرحوم فشاركي، مرحوم آشيخ عباسعلي حبيب آبادي، مرحوم معلّم حبيب آبادي و ... داشته است ما هم بايد در حد توان خود جاي آنها را پر كنيم. مطالعه كنيم و بنویسیم.

امروز حرفهاي مقدس اردبيلي و صاحب ذخيره و صاحب مدارك دارد به نتيجه مي رسد و نضج پیدا می کند، امروز مي بينيد كتاب مقدس اردبيلي را چاپ مي كنند.و علمائی همچون مرحوم آقای حاج شيخ علي پناه و مرحوم آقاي حاج آقا مجتبي(قدس سرهما) به این کتاب پاورقي مي زنند، قم هم الآن فضلايي دارد كه اين فضلاء اهل تحقيق و ابتکار هستند.

کد خبر: 1393231301186
1393/2/31

Share

آخرین مطالب
1393/2/19: حضرت آیت الله صانعی: / ایجاد وحدت با بهره گیری از نظرات آیت الله العظمی بروجردی امکان پذیر است
1393/2/17: حضرت آیت الله صانعی: / برداشت هاي جديد و قابل پذيرش، امروز در حوزه ها در حال نضج گرفتن است
1393/2/14: گزارش تصویری قرائت زیارت جامعه کبیره در روز شهادت امام  علی النقی الهادی (علیه السلام) در دفتر حضرت آیت الله صانعی
1393/2/11: حضور حضرت آيت الله صانعي در بیت مرحوم حضرت آیت الله العظمی آقای حاج شیخ مسلم ملکوتی (ره)
بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن